Wall-e verkar va den mest meningslösa filmer som finns!
Vad har hänt med Disneys filmer egentligen? Från fantastiska filmer som skapats när ja va barn (typ lejonkungen, anastacia, skönheten och odjuret) till lilla kycklingen, och massa annat skräp
Och nu då Wall-e som handlar om en robot som blir kär i robeten Eva, man bah WOOOW JA MÅSTE SE NÄR EN ROBOT BLIR KÄR I EN ANNAN ROBOT SOM HETER EVA!!
Förut va det inga meningslösa filmer inte, skönheten och odjuret t.ex, handlar om att utseendet e inte allt, man kan bli älskad även ifall man ser ut som ett odjur!
Det är ju det som är så sjukt (bra).
Att man faktiskt sitter och bryr sig om några robotar.
Hur är det liksom möjligt?![]()
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
min farmor är ett finskt krigsbarn, borde göra en film om henne också!
på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt
Min Farmor va med i andra världskriget, hon bodde i Tjeckien!
Hon har en sjukt intressant historia man också kan göra film av!
Skrev ner det som ett arbete i 9:an när man skulle fördjupa sig om andra världskriget, ja då skrev ja hennes historia alltså.
Folk tyckte det va den mest intressanta redovisningen liksom
Och min mamma fick råttbajs i skolgröten under finska vinterkriget.
Kanske vore något för en film ... Lustigt det där med skolredovisningen. Jag var på väg att hålla ett föredrag om min mammas uppväxt under kriget, men så valde jag "Havets liv" i stället ... Kanske var ett dåligt val när allt kommer omkring.![]()
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Hahahah!
Men det e så mkt lättare att skriva om sånt som inte e så personlingt, vet inte varför, men så e det bara, för mig iallefall
Men det e så mycket intressantare med sånna här historier från kriget och så..
Min farmor va sjukt nära att bli träffad av en bomb när hon sprang till skyddsrummet, dock hade hennes vän otur och blev av med halva foten D':
Men hon hade tur som inte dog eller nått..
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Jag såg Stolthet och fördom i söndags, den från 1995. Kostymdramer är egentligen inte min grej, men denna var ju verkligen riktigt bra! Har aldrig läst boken, men kanske ska göra det nu. Det var ju verkligen helt underbara karaktärer med, den hysteriska mamman, den sliskige kusinen, den galna lillesystern, Lizzy, de bitchiga Darcysystrarna och så förstås Mr Darcy himself. Jag skrattade många gånger samtidigt som hela kärlekshistorien är spännande och gripande, även om man vet hur det kommer sluta.
Kom hem rätt sent på eftermiddagen och började kolla, men kunde liksom inte sluta, så 6 timmar senare var jag klar och kom på att jag inte hade ätit någon middag. Var så uppslukad av historien.
In my life
Why do I give valuable time
To people who don't care if I
Live or die?
Patrik 1.5 rekommenderas!
En varm feelgood film.
Gustaf Skarsgård är riktigt bra.
Ja, en härlig feelgood rulle som förtjänas att ses minst en gång.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost