har precis tittat på an american crime, en av de hemskaste filmer jag har sett
Är det någon som tror den underbare skåningen Jan Troell, med hans lika underbara film "Maria Larssons eviga ögonblick" har chans på någon Oscar då?
Från början var det väl nästan ett 70-tal bidrag som "Bästa utländska film" - nu är de nere i nio filmer (och Jan Troell är fortfarande med i leken).
På torsdag (22/1) väljs slutligen de fem filmer (av de nio kvarvarande) som nomineras till Oscarsgalan som "Bästa utländska film".
Klarar sig "Maria Larssons eviga ögonblick" ända fram?
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=873515
Chapter 27 är enormt bra.
Hey vibes man, hey jazz man, play me your serenade
Any deeper blue and you're playin' in your grave
bridget jones dagbok![]()
Det var underbart att plocka fram en sliten gammal Nalle Puh på vhs och trycka in i lillebrorsans lilla tv med flimrig bild.
Att se Nalle Puh fastna på väg ut från Kanins håla eller när Ugglas hus driver iväg med stormen är så mysigt. Jättekul med Puhs hallucinationdrömmar med heffaklumpar och tesslor. Jag och min vän blev alldeles knäsvaga, en annan gång var det Pokemon, alldeles förfärligt rogivande.
(ingen ironi)
Inte nu. Kanske sen kommer jag också tycka att allt dåligt för med sig nåt gott.
Oscarsnomineringarna släpptes igår! Blev glad för att se att Milk fick så många nomineringar, åh. Och väldigt glad över att Troells film inte blev nominerad, haha. Mindre än en månad kvar tills det är dags för en uppesittarkväll alltså, underbart![]()
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Det ska ju tydligen komma en dokumentär om Olle Ljungström. Den ska jag se!
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Haha, då ligger jag lite efter med "Lust, caution"![]()
Jag har ingen aning faktiskt. Senast jag hörde något så sa man bara "i vår". Fjärde mars ska i alla fall den där boken släppas, så filmen kanske kommer någonstans då också? Fast de är nog iofs inte relaterade i övrigt, så det behöver inte vara på det sättet. Hm, nej, jag har faktiskt ingen aning! ^^
ja e sen ja vet...men såg the departed igår...självklar 4a men hade fått 5a men vissa grejer i filmen irriterade mig men shit va leo vuxit som skådis. hans klart bästa hittills
27 dresses var inte ens i närheten av att vara lika bra som: djävulen bär prada.
de e en söndagsfilm å får en knappt å jämnt godkänd 3a
Låt mig behålla det här Det kan väl jag vara värd
Kom och slå sönder min värld Det är allt jag begär