Sidan 19 av 203 FörstaFörsta ... 9101112131415161718192021222324252627282969119 ... SistaSista
Resultat 271 till 285 av 3041

Ämne: filmer

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Va, gillar du filmer om hur västvärlden manglar över och ödelägger resten av världen i sin mission om att sprida vår "civilisation"?
    Jag gillar filmer om hur staten stjäl medborgarnas pengar och använder dem för att förtrycka individer med vapenmakt. I dina ögon är krig kanske ett tecken på kapitalism, men det är bara bevis för att du inte vill se och acceptera vad liberaler egentligen har för åsikter. Det är inte så konstigt, om du gjorde det skulle du ju som bekant stå helt utan argument.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Jag gillar filmer om hur staten stjäl medborgarnas pengar och använder dem för att förtrycka individer med vapenmakt. I dina ögon är krig kanske ett tecken på kapitalism, men det är bara bevis för att du inte vill se och acceptera vad liberaler egentligen har för åsikter. Det är inte så konstigt, om du gjorde det skulle du ju som bekant stå helt utan argument.
    Ok, då har vi ungefär samma syn på filmen.
    Den handlar ju trots allt om ett krig där "den fria västvärlden" ska "hjälpa de förtryckta" genom, som du säger, vapenmakt/krig.
    Näe, i mina ögon är krig ett tecken på att upprättahålla eller förstärka sin egen makt gentemot andra. Att sedan pengar ofta är inblandat är väl inget konstigt. Pengar är makt.
    Ja, filmen visar ju hur folk som ofta påstår sig vara liberaler, och agerar utifrån denna ideologi, faktiskt är det motsatta. Förtryckare.
    Och sen säger ju iofs mycket mer.
    Världens bästa film har jag kallat den sedan jag såg den för första gången 1991.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

...och eftersom liberalismen handlar om att alla individer ska vara fria är riktiga liberaler självklart motståndare till allt som går ut på att en statsmakt ska kunna förtrycka individer (vilket Naomi Klein ljuger om när hon försöker framställa Milton Friedman som en krigshetsare). Att det sedan finns människor som kallar sig liberaler men som agerar kollektivistiskt och antiliberalt är en annan sak. Folkpartiet borde inte få befatta sig med ordet liberal, det är ett hån mot alla som tror på verklig frihet.

För mig är Gudfadern världens bästa film, men Apocalypse kommer högt upp, och det beror på att det är en bra film alldeles oavsett vad den vill säga. Jag gillar som en parantes även Thåström trots att jag föraktar hans åsikter, helt enkelt för att han är en duktig artist.

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

jag tycker att american pie filmernas budskap är mycket bra....

om jag var lärare så skulle det vara obligatoriskt att se dom. klart att ungarna får välja.

1. schindlers list
    2. Apocalypse Now
    3. american pie

vi lever ju i sverige liksom...landet som e liiiite bättre än alla andra

Reg.datum
    May 2004

Standard

å oskar håll dig till ämnet...här snackar vi film inte musik.
    å plague finns det inte en politik tråd du kan gå lös i?

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    Skyll på pesten, han som började :P

Erfaren medlem niclasarringers avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

såg guldkompassen för ett tag sen den va hyffsad fast jag inte gillar såna filmer
    All makt åt tengil vår befriare!

http://protectedidentity.blogg.se/

beaver-fever!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag diskuterade ju iofs en film och dess tema!

För mig blir det iaf rätt meningslöst att diskutera filmer om man inte ska kunna diskutera deras innehåll.
    Men visst fortsätt droppa titlar så fortsätter jag med mitt.

---John G. Bennett

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av StandInSilence Visa inlägg
    nån här som sett children of men?

har inte sett den än men den verkar bra
    Den är bra.
    As coola finesser dom använt i den filmen.
    Långa scener med coola annorlunda specialeffekter.
    Dock är den väl manusmässigt inte världens bästa.
    Men definivt värd att se då den är ganska banbrytande.
    Alfonso Cuarón är en lovande regissör.
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Reg.datum
    May 2004

Standard

Jag diskuterade ju iofs en film och dess tema!

För mig blir det iaf rätt meningslöst att diskutera filmer om man inte ska kunna diskutera deras innehåll.
    Men visst fortsätt droppa titlar så fortsätter jag med mitt.
    en film är en film. man måste inte enbart se filmerna med djupa, meningsfulla tankar i. ibland vill man bara skratta åt att någon fiser och att du då när någon nämner en film titel blir: "VA....gillar DU..sån FILM...hur kan du? se sådan hemsk film med hemskt budskap"

det är ju bara b och känns inte speciellt värmande eller konstruktivt men du är ju så van att kunna säga vad som helst, kalla vem som helst för vad som helst och alltid ha en extremt negativ åsikt till allt som du inte anser är good sense.

det finns andra sätt att få reda på hur folk tänker eller som i detta fallet då varför de gillar en film än att hoppa på någon med ett: "VA?!? hur kan du"-uttryck...

det skulle inte skada dig att vara lite ödmjuk robin och med tanke på medelåldern versus din ålder, borde inte då du...äldre och mer upplyste föregå med ett Bättre exempel än så?

du klagar ju på de hjärndöda idioterna här men jag ser inte att du är en speciellt mycket bättre människa...tyvärr...

ni andra...

fortsätt gärna diskutera film eller bara namedroppa film ni gillar....

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

namedrop : forrest gump
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Reg.datum
    May 2002

Standard

en film är en film. man måste inte enbart se filmerna med djupa, meningsfulla tankar i. ibland vill man bara skratta åt att någon fiser och att du då när någon nämner en film titel blir: "VA....gillar DU..sån FILM...hur kan du? se sådan hemsk film med hemskt budskap"

det är ju bara b och känns inte speciellt värmande eller konstruktivt men du är ju så van att kunna säga vad som helst, kalla vem som helst för vad som helst och alltid ha en extremt negativ åsikt till allt som du inte anser är good sense.

det finns andra sätt att få reda på hur folk tänker eller som i detta fallet då varför de gillar en film än att hoppa på någon med ett: "VA?!? hur kan du"-uttryck...

det skulle inte skada dig att vara lite ödmjuk robin och med tanke på medelåldern versus din ålder, borde inte då du...äldre och mer upplyste föregå med ett Bättre exempel än så?

du klagar ju på de hjärndöda idioterna här men jag ser inte att du är en speciellt mycket bättre människa...tyvärr...

ni andra...

fortsätt gärna diskutera film eller bara namedroppa film ni gillar....
    Va?!!!?
    Berätta exakt var jag sagt att alla filmer man ser måste innehålla "djupa, meningsfulla tankar"?
    Eller att man inte kan se filmer med ett särskilt budskap?
    Om det är det du antyder är det inget annat än förljuget eller baserat på dina villfarelser.

I det här fallet handlade det om att Oskar inte brukar hylla konst med ett budskap som står i kontrast med hans ganska tydliga åsikter. Nu tyckte jag att han gjorde det.

Ödmjuk Schmödmjuk, för att parafrasera en av alla våras favorittramsfilmer.

---John G. Bennett

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Va?!!!?
    Berätta exakt var jag sagt att alla filmer man ser måste innehålla "djupa, meningsfulla tankar"?
    Eller att man inte kan se filmer med ett särskilt budskap?
    Om det är det du antyder är det inget annat än förljuget eller baserat på dina villfarelser.

I det här fallet handlade det om att Oskar inte brukar hylla konst med ett budskap som står i kontrast med hans ganska tydliga åsikter. Nu tyckte jag att han gjorde det.

Ödmjuk Schmödmjuk, för att parafrasera en av alla våras favorittramsfilmer.
    Om du tror att jag förespråkar statsfinansierade krig så är mina åsikter uppenbarligen inte speciellt "tydliga". Du har nog läst för mycket Klein. Hon ljuger om Friedman, bara så du vet. Sanningen finns på www.timbro.se

Reg.datum
    May 2004

Standard

well...med tanke på dina uttalanden om forumet, svårt att hålla track på allt som sägs, men jag märker att jag inte är den enda som reflekterat över hur du ser på oss andra från din piedestal.

och jag bryr mig egentligen inte heller men det är tröttsamt och min önskan är enbart att du ska ha medelåldern här i åtanke innan du sätter dig på din ångvält...

det är tråkigt att det inte finns mer djuptänkande,analyserande och intellektuella kent-fans som du skulle kunna ha ett utbyte av här men hey...life sucks...

jag, precis som jånna och andra uppmuntrar dig att söka den stimulansen på andra forum istl för att hacka ner på oss hjärndöda idioter...

det var bara det...inget mer off-topic nu

just be nicer...thatś it...

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Om du tror att jag förespråkar statsfinansierade krig så är mina åsikter uppenbarligen inte speciellt "tydliga". Du har nog läst för mycket Klein. Hon ljuger om Friedman, bara så du vet. Sanningen finns på www.timbro.se
    Har inte läst en rad av Klein, så sluta tjata.

---John G. Bennett

Sidan 19 av 203 FörstaFörsta ... 9101112131415161718192021222324252627282969119 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •