Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 345678910111213
Resultat 181 till 184 av 184

Ämne: Vet hut

  1. #181
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    hahahaha you made my day!
    För att jag inte tycker om omslaget?

  2. #182
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    I egenskap av utbildad historielärare så tänker jag på två saker:

    1. En egyptisk solsymbol. Solkors / svastika var en symbol för solårets fyrdelning.

    2. Mest "känd" är ändå symbolen som tätt förknippad med Tyskland och nazismen.

    Ursprunget för symbolen har du dock redan i Egypten för många tusen år sedan.
    I Sverige har den hittats bland kristna skattgömmor från 1000-talet före Kristus.

    Sedan är det väl ändå en jävla skillnad på att ha en pistol och en svastika på ett skivomslag?!
    Nu vet jag att det här inlägget är väldigt gammalt, men jag blev lite nyfiken. Jag har alltid trott att denna symbol endast hade koppling i Hinduismen, men det stämmer med andra ord inte?

  3. #183
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    För att jag inte tycker om omslaget?
    nä för att du formulerade dig kul och för att jag var trött
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  4. #184

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Det skulle stå en varning på omslaget av Vapen & Ammunition: "Den här tigern fotograferades av professionella. Det rekommanderas INTE att köparen själv kommer i kontakt med ett sådant djur då dom lär vara livsfarliga."

    Och det är mycket beklagligt att Jocke Berg nekade att mot slutet av "Elefanter" på TTS tillägga med ljus fabrorröst, "Jag menade såklart inget med vad jag sa, om att 'Nu står du först på min lista över folk som förtjänar ett öde värre än döden.' Sådana kommentarer är ingen människa värdig, det var bara en liten lördagsskämt förstår ni."
    Jag garvade. Hårt!

Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 345678910111213

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •