Ingen anledning att ändra omslaget nej, men den där bilden och boxnyheten kom ju samtidigt som skolskjutningen hände så då kan bilden helt klart påminna om det...ville bara att alla ska förstå.
Vad tjatig jag är nu.
Ingen anledning att ändra omslaget nej, men den där bilden och boxnyheten kom ju samtidigt som skolskjutningen hände så då kan bilden helt klart påminna om det...ville bara att alla ska förstå.
Vad tjatig jag är nu.
Haha ja lite. Men jag tror alla förstår att man kan associera vapnet med skjutningen, liksom med alla andra mord med skjutvapen som inträffade då. Det är väl bara de som tycker att kent är dumma i huvudet och att de borde ändra bilden osv. som jag inte riktigt kan komma överens med.
Nazister!? Vad har de med saken att göra? Det är väl klart ingen tänker på guld och gröna ängar när de ser en pistol. Jag tror inte ens omslagsväljaren tror det. En av kents skivor heter Vapen & Ammunition, det ger ju onekligen våldsamma vibbar/associationer. De borde retroaktivt ändra titeln till Sockerpuffar & kattungar för att undvika såna skandalassociationer.
Man kan inte spendera sin tid med att tänka på andras känslor jämt, isåfall skulle det inte finnas något omslag alls.
Senast redigerat av Mang den 2008-09-27 klockan 10:37.
I egenskap av utbildad historielärare så tänker jag på två saker:
1. En egyptisk solsymbol. Solkors / svastika var en symbol för solårets fyrdelning.
2. Mest "känd" är ändå symbolen som tätt förknippad med Tyskland och nazismen.
Ursprunget för symbolen har du dock redan i Egypten för många tusen år sedan.
I Sverige har den hittats bland kristna skattgömmor från 1000-talet före Kristus.
Sedan är det väl ändå en jävla skillnad på att ha en pistol och en svastika på ett skivomslag?!
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Vad är det för farligt med en pistol?
Till och med Lucky Luke hade en!
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Vart vill ni komma? att kent ska byta bild pågrund av skolskjutningen?
innan var det ingen som klagade på att det var negativt laddat direkt...
Jag säger inte att Kent måste byta bild och jag kan försöka leka att pistolen är nåt helt annat om det känns hemskt eller inte titta/tänka på bilden.