Sidan 6 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista
Resultat 76 till 90 av 184

Ämne: Vet hut

  1. #76
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Hade då denna händelse ägt rum i Sverige så hade det varit en annan melodi här inne.
    Okej. Men det hände inte i Sverige. Vart vill du komma?

  2. #77
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    "Hade då denna händelse ägt rum i Sverige så hade det varit en annan melodi här inne"

    hade det?

  3. #78
    Medlem Mangs avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    77

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Hade då denna händelse ägt rum i Sverige så hade det varit en annan melodi här inne.
    Nä. Som kalltkaffemedsocker säger så är Kents skivomslag fortfarande lika orelaterade till skolskjutningar oavsett var de händer. Dessutom kan man inte hålla på att lägga fram massa "tänk om"-scenarion i debatter. Tänk om händelsen aldrig hänt? Då hade det verkligen vart en annan melodi här, bra va?

    Lyssna på kallt kaffe-mannen, vettigast i tråden.

  4. #79
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Sade aldrig något om censur, är emot sånt.. Men det är väl klart att en bild på vilken pistol som helst, för mig iallafall, ofrivilligt för tankarna till skolskjutningen. De flesta andra finnländare här inne känner likadant.

  5. #80
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Vi kanske ville bara skriva hurdana tankar bilden väcker hos oss just nu, när nån tog upp saken så ville vi kommentera? När nån/några inte förstod hur man kan tänka på skolskjutningar när man ser bilden, eller nåt annat sånt.
    Vi har inte tvingat nån att byta omslag. Varför tror alla det hela tiden.

  6. #81
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Sade aldrig något om censur, är emot sånt.. Men det är väl klart att en bild på vilken pistol som helst, för mig iallafall, ofrivilligt för tankarna till skolskjutningen. De flesta andra finnländare här inne känner likadant.
    Du ska ju iofs inte prata med tanke på din avatar... Undrar hur många här inne som har släktingar som dött i lungcancer?

  7. #82
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Vi kanske ville bara skriva hurdana tankar bilden väcker hos oss just nu, när nån tog upp saken så ville vi kommentera? När nån/några inte förstod hur man kan tänka på skolskjutningar när man ser bilden, eller nåt annat sånt.
    Vi har inte tvingat nån att byta omslag. Varför tror alla det hela tiden.
    ... Precis!

  8. #83
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    ja undrar hur alla kan tro det, kan bero på att ni klagar på den hela tiden.

  9. #84
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av argagubben Visa inlägg
    Alltså, jag skrev "ett glas vin" och "hustru", inte "supa mig asfull på cider" och "flickvän".
    Ordet "hustru" antyder dels att jag är gammal nog att få dricka vin om jag vill, och "ett glas" att jag kanske klarar av det med måtta. Och i så fall är jag en bra förebild för er ungdomar, så det så.

    BTW, skulle det vara bättre att kalla sig Buster, en gammal serietidning om fotboll? Tänk på att du kan leda andra ungdomar i fördärvet, de kan bli huliganer till och med...

    Men, snart kommer jag nog att lämna detta forum, likt kondenserad vattenånga från en rökmaskin. Jag kom inte hit för att slösa bort mitt liv på munhuggning, jag hade fåfänga idéer om att få ett svar på min fråga. Men de som vet svaret läser nog inte inläggen här. Jag vet. Jag är en snobb
    Det med vinet var väl mest ironi, ett påpekande att ALLT möjligt kan tolkas och analyseras så noggrant att ALLT bara blir negativt. Och det är precis vad jag tycker du gör med ditt påpekande av pistolbilden.

    Angående Buster så är det faktiskt mitt namn, efter stumfilmkomikern Buster Keaton. Keaton gjorde alla stuntsen i sina filmer själv, vilket har influerat mig så hemskt negativt att jag har tappat somliga kroppsdelar med tiden och nu sitter här och skriver med vänsterfoten.
    Senast redigerat av buster89 den 2008-09-27 klockan 14:13.

  10. #85
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Sade aldrig något om censur, är emot sånt.. Men det är väl klart att en bild på vilken pistol som helst, för mig iallafall, ofrivilligt för tankarna till skolskjutningen. De flesta andra finnländare här inne känner likadant.
    Till nästa skiva kanske kent har en skolbuss eller traktor på omslaget. Sedan har de ett fan i Ryssland vars barn, kusiner eller fan och hans moster hypotetiskt blir överkörda av en skolbuss eller traktor i en by utanför Moskva en vecka efter att man fick se omslaget. Eller så blir det en fotbollsplan på omslaget, men sedan dör kent-älskaren Preben i Danmark av ett åsknedslag under en fotbollsmatch i Odense. O.s.v. Ser man det så, då kan man väl förknippa alla omslag till böcker, skivor, filmer m.m. till nästan vad som helst. En cykel på avstånd i en sida av en booklet? Hur kunde Bengt Bengtsson från Bengtsfors ha det på sin skiva som kommer om 100 år eller släpptes för 10 år sedan? Nej, fan, det kan han inte ha. Den där ungen Engla cyklade då hon hanns ikapp av den där psykopaten.


    Citat Ursprungligen postat av Mang Visa inlägg
    Nä. Som kallt kaffe med socker säger så är Kents skivomslag fortfarande lika orelaterade till skolskjutningar oavsett var de händer. Dessutom kan man inte hålla på att lägga fram massa "tänk om"-scenarion i debatter. Tänk om händelsen aldrig hänt? Då hade det verkligen vart en annan melodi här, bra va?

    Lyssna på kallt kaffe-mannen, vettigast i tråden.
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2008-09-27 klockan 14:17.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  11. #86
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    ja undrar hur alla kan tro det, kan bero på att ni klagar på den hela tiden.
    Vi klagar? Det enda vi gjorde var väl att disskutera topicen i tråden, ur finsk synvinkel. Vi klagar åtminstone inte på någon utebliven jävla demo, som de flesta andra här inne..

  12. #87
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Vi klagar? Det enda vi gjorde var väl att disskutera topicen i tråden, ur finsk synvinkel. Vi klagar åtminstone inte på någon utebliven jävla demo, som de flesta andra här inne..
    ni verkar ha problem med att dom vill ha den bilden? eftersom ni går emot folk som säger att det inte är något fel med bilden.
    jag menar, ja det är klart det är hemskt det som hänt i finland, det är dock inte respektlöst att inte tycka att bilden är stötande. vilket du verkar tycka.

  13. #88
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Vi klagar? Det enda vi gjorde var väl att disskutera topicen i tråden, ur finsk synvinkel. Vi klagar åtminstone inte på någon utebliven jävla demo, som de flesta andra här inne..
    Absolut inger fel med det och jag förstår hur ni tycker och tänker. Kanske även känner.

    Men då skulle inte kent (eller några andra svenska artister, författare eller filmskapare) kunna ha ett diskotek, båt, havet o.s.v. på omslagen, med tanke på diskoteksbranden i Göteborg, Estonias förlisning med alla svenskar ombord och Tsunaminkatastrofen i Asien. Inte heller några byggnadert, med tanke på World Trade Center. Sedan får man inte glömma att kent-pistolen redan var officiell bild på kent.nu innan katastrofen i Finland ägde rum. Då kan man lika gärna diskutera alla andra band, artister, författare, tidningar m.m. som någonsin har publicerat någon form av bild på ett skjutvapen eller på andra sätt kan förknippas med ett vapen genom bilder, namn etc.

    Nu känns det nog som att jag har sagt allt och lite till i mina inlägg.
    Lycka till alla, med pistolen och den framtida diskussionen i denna tråd.
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2008-09-27 klockan 14:28.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  14. #89
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Nu känns det nog som att jag har sagt allt och lite till i mina inlägg.
    Lycka till alla, med pistolen och den framtida diskussionen i denna tråd.
    En fin avrundning av diskussionen.
    Ja, ni som bor i Finland drar paralleller till skolskjutningen. Förståeligt.
    Kent publicerade bilden några dagar innan det hände. Oturligt.

  15. #90
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Jag har hört att sundance kid sköt en massa folk, det vore ju helt fördjävligt om dom kallat boxen för det.


Sidan 6 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •