Sidan 7 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista
Resultat 91 till 105 av 184

Ämne: Vet hut

  1. #91
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Vi klagar? Det enda vi gjorde var väl att disskutera topicen i tråden, ur finsk synvinkel. Vi klagar åtminstone inte på någon utebliven jävla demo, som de flesta andra här inne..
    Precis. Vi var nöjda med bilden (den är ju snygg!) och allt först, bilden var bara en snygg bild först, men sen var den där skjutningen här i Finland som fick oss tänka på bilden på ett helt annat sätt och vi ville skriva om det när några tog upp saken. Vi har inte sagt att man måste byta bild nu eller att Kent inte kan ha en sådan bild, vi ville bara skriva att vi tycker att bilden inte känns så kul längre. Men sånt är det riktiga livet.
    Det är bra att bilden väcker riktiga känslor.
    Åhh hejdå, jag är trött.

  2. #92
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Absolut inger fel med det och jag förstår hur ni tycker och tänker. Kanske även känner.

    Men då skulle inte kent (eller några andra svenska artister, författare eller filmskapare) kunna ha ett diskotek, båt, havet o.s.v. på omslagen, med tanke på diskoteksbranden i Göteborg, Estonias förlisning med alla svenskar ombord och Tsunaminkatastrofen i Asien. Inte heller några byggnadert, med tanke på World Trade Center. Sedan får man inte glömma att kent-pistolen redan var officiell bild på kent.nu innan katastrofen i Finland ägde rum. Då kan man lika gärna diskutera alla andra band, artister, författare, tidningar m.m. som någonsin har publicerat någon form av bild på ett skjutvapen eller på andra sätt kan förknippas med ett vapen genom bilder, namn etc.

    Nu känns det nog som att jag har sagt allt och lite till i mina inlägg.
    Lycka till alla, med pistolen och den framtida diskussionen i denna tråd.
    Pistolen figurerade som bakgrund på min mobil fram till tisdagen, sen kändes den inte så kul att se på mer. Tydligen riktigt svårt att förstå för många, kanske jag bara är för känslig eller nåt. Hoppas den känns ballt kentig igen i oktober..

  3. #93
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Hoppas den känns ballt kentig igen i oktober..
    Bilden är kentig! Och den är fin trots allt.

  4. #94
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Tror inte det finns någonting mer att klaga på angående boxen.

  5. #95
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Jo, jag ska ta mitt kritikergäng och så sitter vi hela natten och letar fel, jag kan garantera att avsaknaden av en 12.5 cm lång vit fiol med tillhörande stråke kommer få ett jävligt långt, argt inlägg.


  6. #96

  7. #97
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Helsingfors, Finland.
    Inlägg
    273

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Samtidigt släppte kent.nu bilden på pistolen flera dagar innan denna skolmassaker..
    Citat Ursprungligen postat av Kevlarsjälen_ Visa inlägg
    Kent publicerade bilden några dagar innan det hände. Oturligt.
    Har redan tidigare sagt att jag INTE tycker att bilden skall bytas (så klaga inte på det).
    Matti Saari publicerade sina videor på youtube flera dagar före massakern, så visst finns det en sådan parallell. Och nej jag tycker inte gubbarna i kent skall känna sig skyldiga till att ha dåligt samvete för detta.

    Nu tycker jag att ni barn skall ta det lugnt och sluta bråka, ni är väl ändå så vettiga att ni vet att man inte skall trycka ner någon annans känslor. Drick lite o´boy och var inte så ivriga i att trycka ner andra.
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det är bara Markus jag och Martin som vet vad låtarna faktiskt heter i vårt band.

  8. #98
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    Ja här har det varit livat så länge jag har varit borta. Underligt vilka arga känslor det väcker hos några, att vi finländare känner obehag inför pistolbilden. Men så är det bara, inget man kan göra något åt. Och att hånfullt påpeka att köp inte boxen då, eller måla över-lågt.

  9. #99
    Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Antarktis
    Inlägg
    12 935

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Ja här har det varit livat så länge jag har varit borta. Underligt vilka arga känslor det väcker hos några, att vi finländare känner obehag inför pistolbilden. Men så är det bara, inget man kan göra något åt. Och att hånfullt påpeka att köp inte boxen då, eller måla över-lågt.

    Ja, vi är jättearga, fyfan vad arga vi är för att ni känner obehag inför pistolen...

    Nej, men vart vill ni komma? Ni "gnäller" över omslaget, men tycker inte kent ska byta ut det, och ni tänker köpa boxen ändå.

    Är det här finnarnas "berätta hur ni känner inför pistolbilden"-tråden?

    Så låter det inte på trådskaparen, "vet hut", som om kent gjort något jättedåligt och borde skämmas, och byta ut bilden.

  10. #100
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Vi har inte gnällt. Den här tråden handlar om bilden och vi skrev vad vi tycker.
    Vi ville bara skriva vad vi känner.
    Hur svårt kan det vara att förstå?
    Ta det lugnt.

  11. #101

    Standard

    Sålänge som det inte visar sig att Matti Saari(hette han så?) sett bilden och därifrån fått idén så tycker jag inte att bilden måste bytas ut. Fast förstår om några, särskilt finländare tycker att det är obehagligt.

    Vi viker oss på asfalten av skratt
    Ingenting kan röra oss i natt


  12. #102
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Magnification Visa inlägg
    Sålänge som det inte visar sig att Matti Saari(hette han så?) sett bilden och därifrån fått idén så tycker jag inte att bilden måste bytas ut. Fast förstår om några, särskilt finländare tycker att det är obehagligt.
    Ja, och vi finländare som skrivit här tycker inte att den ska bytas ut.
    Punkt, slut.

  13. #103
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Det här var den absolut sämsta och mest grundlösa tråd jag sett på ett internetforum.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  14. #104

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Det här var den absolut sämsta och mest grundlösa tråd jag sett på ett internetforum.
    Har du varit inne på tex bdbs forum?
    Happy people never fantasize.
    Så det så

  15. #105
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Lätt det snyggaste omslaget sen V&A.

    Dom visade Taxi Driver på tv igår, skandal!

    Alldeles för våldsam och för mycket likheter med tragedin i finland.

    Neeeej nu visar dom Apocalypse Now.

    Alldeles för våldsamt och för mycket likheter med alla krig ute i världen.

    Varför försöker alltid folk gömma sig ifrån verkligheten? Våga vara rädd!

Sidan 7 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •