Sidan 10 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista
Resultat 136 till 150 av 184

Ämne: Vet hut

  1. #136
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    som nån skrev innan; på isola är det ju ett flygplan och flygplansolyckor sker ju hela tiden: är det det kent gillar eller?
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  2. #137
    Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Antarktis
    Inlägg
    12 935

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    som nån skrev innan; på isola är det ju ett flygplan och flygplansolyckor sker ju hela tiden: är det det kent gillar eller?
    Läs jonnas inlägg.

  3. #138
    Nybörjare mrlis avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    jag kan dock inte fatta varför folk envisas med konstiga argument som "vadå man kan ju ramla av en häst" och "man kan strypas av en halsduk" (även om det där var skämtaktigt förstås så verkar folk tro att det ska vara "övertygande" på något sätt) jo fast hästens syfte är nog inte att döda någon och en halsduk har man ju först och främst för att värma sig med. en pistol däremot har ju ett mindre trevligt syfte...
    dock ser jag inget fel i att ha den som omslag på boxen, älskade bilden första gången jag såg den
    Haha, visst är det helt ridiculous! Jag var inte seriös med mitt tidigare inlägg. Ville bara visa hur löjligt det är.
    Det känns som när jag kom hit, way back in '94.

  4. #139
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    jaja rikard, jag var inte seriös. ville bara säga hur löjlig jag tycker den här diskusionen är.

    precis som föregående talare visst.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  5. #140
    Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Ort
    Sveriges framsida
    Inlägg
    18 202

    Standard

    Omslaget är keng!
    DU borde sluta gnälla.
    Och det är ju för h*lv*t*e bara en bild j*v*el!! Buskap? My ASSS! Det är en ESTETISK BILD OCH INGET ANNAT!
    Skärpning för tusan!

  6. #141
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Blir sådär nördigt men... en bild kan säga mer än tusen ord.

  7. #142

    Standard

    För det första kan såklart varken Kent eller formgivare rå för vad som händer i världen just nu. Men de finska skolskjutningarna tänkte jag inte ens på förrän ni nämnde dem.

    Det som gjorde mig trött vid första anblicken var istället vapnet i sig. Jag är på argagubbens sida här. Det är så himla uppenbart och typiskt Kent. De väljer en cool bild, precis som de alltid gjort, och på senare år gärna något provokativt. Det känns som det har att göra med att de blir äldre. Det blir mer och mer provokationer, precis som för att visa att de minsann väljer vilka bilder de vill. Jag vet inte. Jag blir bara så trött.
    Kanske är det ett sätt för dem att behålla vett och sans och en smula utanförskap mitt i all sin enorma framgång. Att inte enbart mötas av rosor jämt. Göra folk lite upprörda. Testa gränserna, kolla hur mycket fansen sväljer. Ha sina egna tankar bakom, men låta det framstå som uppenbar provokation. Fine, men gör det då på något mindre uppenbart sätt. Lägg manken till, gör något oväntat, som krävt lite arbete.

    Jag kommer aldrig uppskatta något som så uppenbart kan tolkas som glorifikation av våld, så enkelt är det. I den här jävla världen behövs inget mer av den varan.

  8. #143
    Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Isglass
    Inlägg
    10 976

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    Omslaget är keng!
    DU borde sluta gnälla.
    Och det är ju för h*lv*t*e bara en bild j*v*el!! Buskap? My ASSS! Det är en ESTETISK BILD OCH INGET ANNAT!
    Skärpning för tusan!
    sluta härma plague, han gör det mycket bättre : (
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt


  9. #144
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    sluta härma plague, han gör det mycket bättre : (
    Fast Plague skulle aldrig säga att något av Kents omslag är framtaget enbart av estetiska skäl.

  10. #145
    Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Isglass
    Inlägg
    10 976

    Standard

    Menade mest den här biten, typiskt plague-stil

    DU borde sluta gnälla.
    Och det är ju för h*lv*t*e bara en bild j*v*el!! Buskap? My ASSS!
    Skärpning för tusan!
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt


  11. #146
    Nybörjare roger-magnussons avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    15

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Siri, ex-missionär Visa inlägg
    För det första kan såklart varken Kent eller formgivare rå för vad som händer i världen just nu. Men de finska skolskjutningarna tänkte jag inte ens på förrän ni nämnde dem.

    Det som gjorde mig trött vid första anblicken var istället vapnet i sig. Jag är på argagubbens sida här. Det är så himla uppenbart och typiskt Kent. De väljer en cool bild, precis som de alltid gjort, och på senare år gärna något provokativt. Det känns som det har att göra med att de blir äldre. Det blir mer och mer provokationer, precis som för att visa att de minsann väljer vilka bilder de vill. Jag vet inte. Jag blir bara så trött.
    Kanske är det ett sätt för dem att behålla vett och sans och en smula utanförskap mitt i all sin enorma framgång. Att inte enbart mötas av rosor jämt. Göra folk lite upprörda. Testa gränserna, kolla hur mycket fansen sväljer. Ha sina egna tankar bakom, men låta det framstå som uppenbar provokation. Fine, men gör det då på något mindre uppenbart sätt. Lägg manken till, gör något oväntat, som krävt lite arbete.

    Jag kommer aldrig uppskatta något som så uppenbart kan tolkas som glorifikation av våld, så enkelt är det. I den här jävla världen behövs inget mer av den varan.

    Om det finns så mycket som tolkas till våld så behöver väll inte folk bli så upprörda av omslaget.

    Sen vet vi ju inte om det är en människa, en måltavla eller en groda som pistolen är riktad mot. Eller finns det någon som ser något jag inte ser???

  12. #147
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    Omslaget är keng!
    DU borde sluta gnälla.
    Och det är ju för h*lv*t*e bara en bild j*v*el!! Buskap? My ASSS! Det är en ESTETISK BILD OCH INGET ANNAT!
    Skärpning för tusan!
    Inte för att jag nu vet allt om kent och hur dom tänker men jag gissar nog att det är frågan om mer än ett snyggt foto..

  13. #148
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Ort
    Vantaa/Vanda, Finland
    Inlägg
    456

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Inte för att jag nu vet allt om kent och hur dom tänker men jag gissar nog att det är frågan om mer än ett snyggt foto..
    Det skulle vara väldigt intressant att få veta varför Kent valde just det här temat för bilden. Det måste symbolisera någonting för Kent.


  14. #149
    Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Falun, Sweden.
    Inlägg
    1 189

    Standard

    Det är en gåta för mig hur det kan finnas människor som inte ser kopplingarna mellan kent och vapen. Har ni helt missat alla vålds- och dödsreferenserna som funnits hos kent ända sedan starten? Alltså ligger det troligen betydligt mer bakom valet av bild än någon sorts medelåldersrevolt. Och vad är det som är så provokativt med tidigare omslag, en parafras på Bergman och en på Uppenbarelseboken?

  15. #150
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av isolativ Visa inlägg
    (Som namokab nämnde tidigare, vissa har svårt för att ta tråden på allvar. Jag är en av dem, är den verkligen på allvar?)

    Jag tror att kent tänkte väldigt mycket över omslagsbilden. Herregud, varför skulle de vara så måna om utformningen av boxen och ändå bara ta någon tuff bild att ha på framsidan?
    Sedan, att de väljer bilder för att provocera, kan du ge några exempel på dessa bilder? Tycker inte att det är så mycket provocerande. Det som känns mest provocerande tycker jag är att de aldrig ler.
    Nå nå..



Sidan 10 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •