Det var diskussion angående mickstand... kom bara att tänka på att de säkert repat även de andra låtarna i samband med att de spelat in denna... kanske en vink om att de (Sami & Martin) faktiskt kommer att sjunga med?
Nehej ne. Det här gick ju inte.
Utan tvivel är man inte riktigt klok
Vad ledsen jag blev nu.
Utan tvivel är man inte riktigt klok
Vad snopen man blev. Jag som hållit mig vaken bara för att få köpa låten...
Alltså....hur lång är en "strax"?iTunes"
"Det första smakprovet från plattan är singeln "999" som släpps strax efter midnatt på
Oj. Jag missade "strax efter"-biten. Men ja, hur lång tid är strax då?
Skivan gick väl i Egyptisk tema?: http://en.wikipedia.org/wiki/African_time
Det är ju inte så lätt att veta, men när man som vi spelar med in ear monitoring så behöver alla mickar under repetitionerna för att kunna kommunicera med crew och resten band.
Vi pratar en hel del med varandra och med vårt crew när vi repar, hur otroligt det än kan verka.
Höj ditt, sänk datt, håll truten osv.
Låten är inspelad LIVE.
Tagning 5 av 6 (den bästa tagningen var egentligen den första som så ofta, men då gick inte kamerorna).
En tamburin (som bara inte gick att få till soundmässigt) och en rätt knivig text-kör som jag sjunger på studioversionen 6 som markus dubbar här + 999-sångloopen i outrot ligger på backtrax.
Allt annat 100% i rummet.
Däremot är säkert några av filmklippen från andra tagningar än den som... hörs.
Sedan är det mixat på riktigt.
Men det är roligt att vissa tvivlar.
Vi spelar tight som satan
ja, är ni live på riktigt så är det ju jävligt tajt!
Vet du hur länge vi kan få vänta på singeln på iTunes?
Betyder ju bara att nästa album borde spelas in live. Såhär.
Men nu vill jag ha låten över iTunes, och inte om tre veckor.
tror jag sparar singeln till imorn. Så har man nåt o se fram emot imorn när man vaknar. Pallar inte vänta på Itunes. Hoppas iaf att det kmr med nån elr några fina b-sidor. Blir att somna till 999 live-versionen sålänge.
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen