Okej, jag nämner några exempel som jag kommer på så här på rak arm.
Känns inte sådär väldigt pro-kapitalistiska (-kommersialistiska).
"Sömnen kom som en åsikt, högervriden. Men mot dollar och yen så blir döden lätt ett skämt"
"Nu ska lagren tömmas, nu ska allting säljas ut, men köpcentren är tomma, alla människor tog slut"
"Sälj dig, sälj dig dyrt"
"Reklamen avbryts för sport"
"'Cause your lips taste just like money"
"Brinn pengar brinn!"
"Över plymerna, palmbladen och korsen, som skallrar där i vinden, som lät som hesa röster, från dom som gör reklamen, jagar zombies upp ur graven, ge mig nåt som känns"
"Jag har sålt min själ till ett bolag"
"Räknar IQ min vän, siffror & tal, en nolla i mängden, försumbar och svag"
Medger att vissa rader - fristående - är mindre klockrena än andra, men i denna kontext och mot bakgrund av uttalanden som "Det här bandet är arbetarklassens seger över borgarbrackorna!", tycker jag att de duger som exempel.
EDIT 20071211:
---> Tralfamadore:
Om du fortfarande är nyfiken, så rekommenderar jag dig att läsa boken "Kent - Texter om Sveriges största rockband". Där finns tidiga intervjuer, med uttalanden, där bandet kritiserar mycket av det de själva står för idag (enligt mig). Jag har lusten, men inte tiden och orken att hålla på att leta fram meningar - som bekräftar min kritik - att citera. Jag inser att det låter tunt, men läs gärna boken och återkom sedan, vid intresse. För övrigt så var det väldigt kul att läsa boken, mycket känslor och minnen som kom tillbaka. Rekommenderas!