Sidan 18 av 34 FörstaFörsta ... 8910111213141516171819202122232425262728 ... SistaSista
Resultat 256 till 270 av 496

Ämne: Kent-mobil?

  1. #256
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MaxiiM Visa inlägg
    Sluta bara jämföra med Depeche. Känns som att folk gör det bara för att dom näms i dokumentären och för att j.b & resten har dom som "idoler".
    Äntligen!
    Jag har inte velat röra om alltför mycket i grytan, men du skrev precis vad jag kännt ett tag.

    Personligen tycker inte jag att Depeche gjort en bra platta sen Black Celebration.

  2. #257

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Äntligen!
    Jag har inte velat röra om alltför mycket i grytan, men du skrev precis vad jag kännt ett tag.

    Personligen tycker inte jag att Depeche gjort en bra platta sen Black Celebration.
    Att jag nämnde Depeche har inget med nån dokumentär att göra. Råkar vara ett av mina favoritband. Vad har Dylan med Kent att göra?

    MaxiiM, du fattar uppenbarligen inte min poäng. Anledning till att jag lyssnade på Kent var att jag tyckte de sade nåt (och det var därför jag köpte deras skivor eftersom jag vill premiera det förhållningssättet till musik). Jag tyckte det var skönt med ett band som faktiskt ville säga nåt om sin samtid och det samhälle de lever i. Tyckte det var skönt med en grupp som förenade bra musik med en problematisering av det samhälle som växt fram och de värderingar som resulterat (mo' money, mo' money är den främsta). När de då blir som de andra kan jag inte se hur de skulle kunna fortsätta att tala till mig vilket gör att det blir jävligt svårt för mig att se en anledning till att jag skulle vilja ha nya skivan, vare sig den är köpt eller nerladdad på PB. De orkade helt enkelt inte stå emot, och jag orkar inte följa med dit de går.

    Eller för att åter tala med Marx:

    Allt fast och beständigt förflyktigas, allt heligt profaneras, och människorna blir slutligen tvungna att betrakta sin levnadsställning och sina ömsesidiga förbindelser med nyktra ögon.
    Senast redigerat av Martinmarx den 2007-09-07 klockan 10:43.

  3. #258
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Martinmarx:
    Vad tycker du om limiterade deluxe-utgåvor av skivorna, merchandise i form av T-shirts, pins etc. , att Kent ställt upp i TV-program och spelat sin musik osv.

    Är det just det att någon annan får ekonomisk nytta av namnet Kent? Då borde du kanske slutat lyssna när Kent skrev på för Sony BMG?

  4. #259
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Martinmarx Visa inlägg
    Att jag nämnde Depeche har inget med nån dokumentär att göra. Råkar vara ett av mina favoritband. Vad har Dylan med Kent att göra?

    MaxiiM, du fattar uppenbarligen inte min poäng. Anledning till att jag lyssnade på Kent var att jag tyckte de sade nåt (och det var därför jag köpte deras skivor eftersom jag vill premiera det förhållningssättet till musik). Jag tyckte det var skönt med ett band som faktiskt ville säga nåt om sin samtid och det samhälle de lever i. Tyckte det var skönt med en grupp som förenade bra musik med en problematisering av det samhälle som växt fram och de värderingar som resulterat (mo' money, mo' money är den främsta). När de då blir som de andra kan jag inte se hur de skulle kunna fortsätta att tala till mig vilket gör att det blir jävligt svårt för mig att se en anledning till att jag skulle vilja ha nya skivan, vare sig den är köpt eller nerladdad på PB. De orkade helt enkelt inte stå emot, och jag orkar inte följa med dit de går.

    Eller för att åter tala med Marx:

    Allt fast och beständigt förflyktigas, allt heligt profaneras, och människorna blir slutligen tvungna att betrakta sin levnadsställning och sina ömsesidiga förbindelser med nyktra ögon.
    Varför citerar du mig, när du snackar om något helt annat?

  5. #260
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Ort
    Stockholm, , .
    Inlägg
    157

    Standard

    Jag har lite svårt att förstå deras strategi, deras målgrupp är till största del de som inte har råd med att köpa en ny och en dyr mobil.

    Nytänkade ska såklart uppmuntras och det här är ett konsumentsamhälle så ingen behöver tvingas köpa en mobil, såklart.

    Men i och med en kent-mobil så har det plötsligt skapats en efterfrågan som tidigare inte har funnits (pga ekonomiska förutsättningar hos målgruppen t.ex.).

    Jag vet att mobilmarknaden är stor bland unga men dilemmat tycker jag är att kent väljer att sälja en dyr mobil till sina fans som troligen inte har egen inkomst eller inte tjänar så mycket att det skulle kännas i plånboken att köpa den där telefonen.

    Men jag är också medveten om att kapitalismen fungerar så, nu behöver många den där mobilen (anda inte), i det här fallet av sveriges största band. Men pengar växer inte på träd, jag tror inte att alla har _verkligen_ råd med det här.

  6. #261

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Martinmarx:
    Vad tycker du om limiterade deluxe-utgåvor av skivorna, merchandise i form av T-shirts, pins etc. , att Kent ställt upp i TV-program och spelat sin musik osv.

    Är det just det att någon annan får ekonomisk nytta av namnet Kent? Då borde du kanske slutat lyssna när Kent skrev på för Sony BMG?
    Att skriva på för Sony BMG var ett i mångt och mycket nödvändigt (om än inte önskvärt) villkor för att kunna vara verksamma och nå ut med sin musik, samarbetet med SonyEricsson är det inte och däri ligger den kvalitativa skillnaden som gör att jag får leta nån annanstans efter musik som talar till mig.

    När det gäller T-shirts, pins och annat så är det sedan länge en etablerad del av populärkulturen. Vissa kommer att säga att detta "samarbete" är samma fenomen fast 30 år senare. Grundproblematiken kvarstår dock, Kent hade uppnåt en position där deras framtida materiella och kulturella liv inte stod på spel. De kunde ha sagt nej och "Socker" och "400 slag" hade även i fortsättningen markerat existensen av åtminstone ETT band som inte var tvungna att springa med hundarna. Nu har de valt att göra just detta vilket jag kan tycka är tråkigt och trist.

    Clive, av det enkla skälet att jag kommenterade det du sa i det jag citerade.

  7. #262
    Nybörjare MaxiiMs avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HÄR!
    Inlägg
    39

    Standard

    Jaha Martinmarx då finns det väl bara två saker att göra om kent har blivit så "för-svenskade" (eller vad man nu skall kalla det när man jämför med bl.a Gessle) och den saken är väl att sluta surfa på kent.nu och sluta lyssna på musiken.
    Jag säger, Lycka till!
    - Kan du göra en 360-kickflip?
    - Nemas Problemas!

  8. #263

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MaxiiM Visa inlägg
    Jaha Martinmarx då finns det väl bara två saker att göra om kent har blivit så "för-svenskade" (eller vad man nu skall kalla det när man jämför med bl.a Gessle) och den saken är väl att sluta surfa på kent.nu och sluta lyssna på musiken.
    Jag säger, Lycka till!

    Tack för det. Fast jag vet inte varför jag skulle vara tvungen att sluta föra en diskussion med såna som dig bara för att jag har en viss uppfattning i den här frågan?

    Och det här med försvenskade fattar jag inte. Är det inte så att de i vissa texter som t.ex. "Socker" kommenterar samtiden och samtidens människor och deras moral? Om de då själva springer i samma flock återstår frågan med vilken rätt de ifrågasätter andra. För att de skänker pengar till Amnesty? You gorra be taking the fuckin piss. lmfao
    Senast redigerat av Martinmarx den 2007-09-07 klockan 12:33.

  9. #264
    Nybörjare MaxiiMs avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HÄR!
    Inlägg
    39

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Martinmarx Visa inlägg
    Tack för det. Fast jag vet inte varför jag skulle vara tvungen att sluta föra en diskussion med såna som dig bara för att jag har en viss uppfattning i den här frågan?
    nej nej, absolut inte så jag menade. Bara att det känns som, enligt dig, att kent just har blivit bottenskrapet inom musikbranschen och varför liksom..försöka få fram något i en fråga man egentligen inte verkar bry sig om?
    okej, dom har "sålt sig själva" okej, dom har gjort saker dom aldrig gjort tidigare. och..? Låt det då vara och inse att dom släpper en telefon med SE.
    Som jag sa innan, nya tider.
    - Kan du göra en 360-kickflip?
    - Nemas Problemas!

  10. #265

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MaxiiM Visa inlägg
    nej nej, absolut inte så jag menade. Bara att det känns som, enligt dig, att kent just har blivit bottenskrapet inom musikbranschen och varför liksom..försöka få fram något i en fråga man egentligen inte verkar bry sig om?
    okej, dom har "sålt sig själva" okej, dom har gjort saker dom aldrig gjort tidigare. och..? Låt det då vara och inse att dom släpper en telefon med SE.
    Som jag sa innan, nya tider.
    Du läser ju det jag skriver som Fan läser bibeln. Det enda jag inte gjort i denna tråd är att kommentera deras musik, däremot har jag pratat en del om deras förhållningssätt till den och samhället i övrigt.

    Tänk om det kunde vara så lätt, bara släppa nåt man tror på och gillar och hej svejs, nya tider ... Personligen är jävligt trött på det samhälle vi lever och och den Nya människan som bara och alltid har sina egna intressen för ögonen. I ett sånt läge var det skönt med ett band som Kent som förutom att de gjorde bra musik (och gör det fortfarande) och är etablerade försöker problematisera just det som jag tycker är problematiskt. Men visst, är man 18 bast och tycker att livet kan reduceras till att konsumera en "cool" telefon så fattar jag att det här inte är en stor grej. Själv har jag svårt att tänka mig nåt mer ironiskt och cyniskt än att lyssna till "Det spelar inte längre någon roll, jag orkar inte slåss, det är bortom min kontroll ..." i sin nya och super duper coola Kent/SonyEricsson-telefon. Kan du verkligen inte se problematiken i det jag försöker säga?

    Jag begär inte att du ska hålla med mig, men du kan väl göra en ansträngning att fatta vad det är jag säger?

  11. #266
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Jag vill inte slicka röv men Martinmarx har en stor poäng med de han skriver.

  12. #267
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Jag önskar verkligen att ni bortskämda och hobbydeprimerade medelklassungar fick leva några år i ett samhälle där det inte finns någon lyxkonsumtion, så att ni blev tvingade att från 5 års ålder jobba på familjens självförsörjande jordbruk. Då slapp ni sitta här i era eluppvärmda hus framför era LCD-skärmar på er väl tilltagna fritid, 15h/dygn exklusive sömn, och klaga över att ert favoritband vill tjäna pengar. Ni ska ha en sak jävligt klar för er: man kan inte ha kvar kakan och äta den på samma gång. Antingen eller, utan motsägelser.

  13. #268

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Jag önskar verkligen att ni bortskämda och hobbydeprimerade medelklassungar fick leva några år i ett samhälle där det inte finns någon lyxkonsumtion, så att ni blev tvingade att från 5 års ålder jobba på familjens självförsörjande jordbruk. Då slapp ni sitta här i era eluppvärmda hus framför era LCD-skärmar på er väl tilltagna fritid, 15h/dygn exklusive sömn, och klaga över att ert favoritband vill tjäna pengar. Ni ska ha en sak jävligt klar för er: man kan inte ha kvar kakan och äta den på samma gång. Antingen eller, utan motsägelser.
    Kalla gärna mig bortskämd medelklassunge när du står framför mig.

  14. #269
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Visst, tid och plats?

    Väldigt moget argument förresten, "om du vågar kalla mig bortskämd face to face så kan jag använda mina coola muskler och slå ner dig". Våldsvänstern förnekar sig icke.
    Senast redigerat av Oskar den 2007-09-07 klockan 14:23.

  15. #270
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Jag ser bara inte problemet i att Kent gör detta samarbete, kan någon förklara det lite tydligare än att referera till låten "Socker"?

Sidan 18 av 34 FörstaFörsta ... 8910111213141516171819202122232425262728 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •