Sidan 13 av 34 FörstaFörsta ... 34567891011121314151617181920212223 ... SistaSista
Resultat 181 till 195 av 496

Ämne: Kent-mobil?

  1. #181
    Nybörjare Balle_alles avatar
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    Malmö , Sweden.
    Inlägg
    24

    Standard

    som jag skrev i mitt förra inlägg så tycker jag att jäävligt många här är överdrivet negativa och tom är här folk som tar till svordomar mot kent. ni har inte tänkt på att detta är påhopp? jag förstår och känner också att det är lite halvtaskigt med livemtrl. men och igentligen!? ett band måste väl för fan kunna utvecklas och med åren förändras man och man ändrar uppfattning om saker och ting. snälla människor tänk er in i deras situation lite. de försöker göra något de tror att fansen kommer gilla för som jag även skrev innan bär alla idag en mobiltelefon så håller ni på här inne med massa påhopp till mina största idoler som ska föreställa era idoler!

    man svär inte på det viset åt sina stora idoler och man hoppar inte på så på ens stora idoler. Man försöker tänka ur deras synvinkel för att förstå varför de gjorde detta och tog detta beslut

    Var lite positiva för fan!!!
    \"ge mig en käftsmäll när jag är feg\"

  2. #182
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Balle_alle Visa inlägg
    som jag skrev i mitt förra inlägg så tycker jag att jäävligt många här är överdrivet negativa och tom är här folk som tar till svordomar mot kent. ni har inte tänkt på att detta är påhopp? jag förstår och känner också att det är lite halvtaskigt med livemtrl. men och igentligen!? ett band måste väl för fan kunna utvecklas och med åren förändras man och man ändrar uppfattning om saker och ting. snälla människor tänk er in i deras situation lite. de försöker göra något de tror att fansen kommer gilla för som jag även skrev innan bär alla idag en mobiltelefon så håller ni på här inne med massa påhopp till mina största idoler som ska föreställa era idoler!

    man svär inte på det viset åt sina stora idoler och man hoppar inte på så på ens stora idoler. Man försöker tänka ur deras synvinkel för att förstå varför de gjorde detta och tog detta beslut

    Var lite positiva för fan!!!
    "Ett band måste väl fan kunna utvecklas och med åren förändras".. genom att sälja sig till Sony Ericsson?

  3. #183
    Erfaren medlem elegimelodis avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    2 597

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    "Ett band måste väl fan kunna utvecklas och med åren förändras".. genom att sälja sig till Sony Ericsson?
    Med rådande klimat i musikbranschen förstår jag dem. Jag skulle ha svalt stoltheten och gjort samma sak, när skivförsäljningarna ser ut som de gör är inget säkert. Det är vi som är gubbarnas säkerhet, men det kanske inte räcker för att de ska dra in tillräckligt med pengar för att lyckas med sitt projekt, vad vet jag.
    Man ska alltid ta det säkra framför det osäkra. Det lärde min mamma mig som liten.

  4. #184
    Nybörjare Balle_alles avatar
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    Malmö , Sweden.
    Inlägg
    24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    "Ett band måste väl fan kunna utvecklas och med åren förändras".. genom att sälja sig till Sony Ericsson?
    men varför ska du/ni se det som att de säljer sig till sony ericsson? se det positiva i allt istället för att fokusera på det negativa!! Alla har mobiltelefon. där är mtrl som säkert inte går att få tag i. så varför inte? var ölycklig att kent följer utvecklingen och tar ett sådant här initiativ
    \"ge mig en käftsmäll när jag är feg\"

  5. #185
    Nybörjare Balle_alles avatar
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    Malmö , Sweden.
    Inlägg
    24

    Standard

    de gör ju detta för vår skull
    \"ge mig en käftsmäll när jag är feg\"

  6. #186
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Balle_alle Visa inlägg
    de gör ju detta för vår skull
    Hur tänker du då?

  7. #187

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Detta med kent & indie är väl ändå en enda stor myt.

    Med storbolaget BMG i ryggen redan från första skivan,
    så var väl kent knappast att betrakta som indie ens 1995?

    Äntligen. Läs detta, barn.

  8. #188
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    det finns väl olika sätt att se indie på? lugna ner er... kent skänker pengar till hemlösa, svältande barn, rädda barnen etc. okej jag är inte för en mobiletelefon men vad är det för stil att säga att kent är döda på grund av det här? om dom fortsätter som förr ändå är det helt okej med mig i alla fall

  9. #189
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nollfem4 Visa inlägg
    Äntligen. Läs detta, barn.
    Det handlar inte om självständighet utan om mobiltelefoner.

  10. #190
    Medlem Jolenes avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 427

    Standard

    Skulle likt å se en kommentar fra Jocke om dette..
    Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...

  11. #191
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jolene Visa inlägg
    Skulle likt å se en kommentar fra Jocke om dette..
    ja, han brukar/brukade ju alltid ha något att säga. nu när hälften av forumet påstår att dom är sellouts så något måste han väl ha att säga, har han glömt lösenordet eller vad?

  12. #192
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Köp då en skapligt bra ordlista och slå upp ordet.
    Eller så kollar du här och får några svar: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kommersiell
    kan du tolka över huvud taget? neheeee kent har något med pengar att göra???? eller va???? vad är ett skivbolag egentligen????? fattar inte......skänker inte ett skivbolag pengar till band? : S nu fattar jag inget ???? förklara!
    ärligt... du fattar precis. sluta
    klart bmg vill ha pengar osv.

  13. #193
    Medlem bnns avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    655

    Standard

    Visst blev man överraskad. Så här går det när man smashar sönder limiterade gitarrer och kör dior homme hela dagen. Men handen på hjärtat låt dessa fantastiska musiker köra sitt eget race som de vill. Vill dom ge ut en mobil med massa extra? Ingen som tvingar någon att köpa den.

    Seriöst. Det var väl 100 år sedan kent var indie? Men är bara dum om man säger något annat.
    I'm drowning in time to a desperate beat

  14. #194
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Kent är ett starkt varumärke.
    Kent säljer inte detta varumärke till Sony Ericsson utan "lånar ut" det under en begränsad period för att få marknadsföring för nya skivan och pengar.

    Jag kan tänka mig att nya skivan varit väldigt dyr att spela in (bara flygbiljetterna till N.Y. tur och retur för 5 pers i två omgångar lär gå på minst 100.000). De har investerat mer pengar än vanligt i studios, producent, tid(?) och det här är ett smart sätt att få tillbaka lite.

  15. #195
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    kan du tolka över huvud taget? neheeee kent har något med pengar att göra???? eller va???? vad är ett skivbolag egentligen????? fattar inte......skänker inte ett skivbolag pengar till band? : S nu fattar jag inget ???? förklara!
    ärligt... du fattar precis. sluta
    klart bmg vill ha pengar osv.
    Tolka vad?
    Ordet "kommersiell"? Det behövs inte tolkas, det har en betydelse.
    Du skrev "jag vill inte att kent ska bli kommersiella" och jag påpekade att man kan inte bli något man redan är.
    Genom att finnas ute på marknaden(mtv/ztv, skivbutiker, konserter etc etc) är de kommersiella.
    I detta finns inget att tolka, utan bara förstå faktum.
    Och nej, skivbolag skänker inte pengar till band, om det nu var något du var inne på.
    Dock tror jag att jag vet ungefär vad du var inne på, vilket handlar om något annat än det att de är kommersiella.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

Sidan 13 av 34 FörstaFörsta ... 34567891011121314151617181920212223 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •