Sidan 16 av 34 FörstaFörsta ... 67891011121314151617181920212223242526 ... SistaSista
Resultat 226 till 240 av 496

Ämne: Kent-mobil?

  1. #226
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    Nej det tycker jag inte hör hit. Tröjor och dyligt bär man för att visa att man uppskattar ett bands musik.

    Jag tycker dock inte att det är rätt att nå fans, sprida känslor, musik, konst via mobilen, speciellt inte när det osar dollar i bakgrunden.

    Jag tror de klarar sig alldeles utmärkt på biljett och skivförsäljningen som de gjort alla andra år.
    Varför tror du Kent säljer T-shirts då? Det är en produkt fansen "bär för att visa att de uppskattar ett bands musik", tror du inte Kent får ett par "dollar" för detta också?
    Varför kan man inte bära en mobil för att "visa att man uppskattar ett bands musik"?

    Mobilen är idag en multimediamaskin som är ett utmärkt medel för att "nå fans, sprida känslor, musik, konst", varför inte utnyttja den till detta?

    Tackar du nej till en löneförhöjning för att klarat dig på din lön "alla andra år"?

    Sen är det faktiskt upp till var och en att välja om man vill köpa mobilen eller inte!

  2. #227
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    Det skulle uppskattas mer än detta.
    Då hade du inte fått uppleva bandets musik.

    Bandets samarbetspartners är alltså viktigare än deras musik?

  3. #228
    Nybörjare osynligemannens avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sommarvila Visa inlägg
    Det märks att killarna i Kent har Depeche Mode som idoler. DM gjorde en liknande grej ihop med Nokia under Playing / Touring the Angel.

    En reflektion angående DM vs Kent. DM kommer i princip undan med vad som helst, när de, om vi ska tro det här forumet, borde hängas ut som TOTALA sell-outs. Jag menar, hur många olika versioner finns deras skivor i? Remixar, live-skivor, DVD:er. Men ingen ropar sell-out där. Nej, DM gör det för fansen, för att vi ska få en bättre totalupplevelse.

    Men Kent säljer en sketen ringsignal så blir det liv i helvete. Vad är skillnaden? Den svenska jantelagen?
    Ja och snart kommer Anton Corbijn in i bilden och ska börja plåta grabbarna också


    Reporter: Många av era fans är ju precis i den perioden som ni beskriver. Hur märker ni av det i er kontakt med fansen som ni har?

    Sami: - Man märker det speciellt på våran hemsida, vi har ju kontakt med fansen där, man märker att de är extremt frustrerade och känsliga.

  4. #229
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Varför tror du Kent säljer T-shirts då? Det är en produkt fansen "bär för att visa att de uppskattar ett bands musik", tror du inte Kent får ett par "dollar" för detta också?
    Varför kan man inte bära en mobil för att "visa att man uppskattar ett bands musik"?

    Mobilen är idag en multimediamaskin som är ett utmärkt medel för att "nå fans, sprida känslor, musik, konst", varför inte utnyttja den till detta?

    Tackar du nej till en löneförhöjning för att klarat dig på din lön "alla andra år"?

    Sen är det faktiskt upp till var och en att välja om man vill köpa mobilen eller inte!
    Ja, om någonting jag byggt upp många många år rasar samman.

  5. #230
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    Ja, om någonting jag byggt upp många många år rasar samman.
    Ja, DU verkar ha byggt upp en väldigt speciell bild av Kent.

    Jag märker att vi har olika syn på detta, du har din syn, jag har min. Hoppas bara att du fortsätter lyssna på musiken, för det är där Kent är bäst.

    Jag tycker det är smart marknadsföring att betalt för att göra reklam för nya skivan!

    Kent får mer respekt av mig för att de vågar göra det, trots att de måste vetat hur vissa skulle reagera på detta. Kent gör något nytt - sell-out skriker Indie-wannabeerna... Måste vara jobbigt att läsa.

    Personligen tycker jag att det är en liten bagatell knappt värd att diskutera...

  6. #231
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Ja, DU verkar ha byggt upp en väldigt speciell bild av Kent.

    Jag märker att vi har olika syn på detta, du har din syn, jag har min. Hoppas bara att du fortsätter lyssna på musiken, för det är där Kent är bäst.

    Jag tycker det är smart marknadsföring att betalt för att göra reklam för nya skivan!

    Kent får mer respekt av mig för att de vågar göra det, trots att de måste vetat hur vissa skulle reagera på detta. Kent gör något nytt - sell-out skriker Indie-wannabeerna... Måste vara jobbigt att läsa.

    Personligen tycker jag att det är en liten bagatell knappt värd att diskutera...
    Jo så kanske det är, men min syn kommer nog släta ut sig med tiden. Behöver bara smälta allting.

  7. #232
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    Jo så kanske det är, men min syn kommer nog släta ut sig med tiden. Behöver bara smälta allting.
    Vi får hoppas det!

    Om mobilen stör dig, så skit i den och låt musiken tala som många kloka sagt tidigare!

    Skivan är en Kentprodukt och är gjord utan Sony Ericssons påverkan!

  8. #233
    Medlem ensams avatar
    Reg.datum
    Jan 2003
    Ort
    Sweden.
    Inlägg
    1 537

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Vad trodde du Kent stod för?
    Att vägra tjäna pengar? Då skulle Kent sälja sina självtryckta skivor på garageuppfarten och spela gratis i folkets park.
    Självklart ska kent få tjäna pengar, det är inte det det handlar om.
    Jag är bara väldigt förvånad att dom gör en sån här sak när det känns som om dom har varit så anti reklam och sånt tidigare. Minns turné 19 där dom gjorde en grej av att det minsann inte skulle finnas en enda reklamlogga nånstans.
    Låt mig behålla det här Det kan väl jag vara värd
    Kom och slå sönder min värld Det är allt jag begär

  9. #234
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ensam Visa inlägg
    Självklart ska kent få tjäna pengar, det är inte det det handlar om.
    Jag är bara väldigt förvånad att dom gör en sån här sak när det känns som om dom har varit så anti reklam och sånt tidigare. Minns turné 19 där dom gjorde en grej av att det minsann inte skulle finnas en enda reklamlogga nånstans.
    Precis, de var svarta, nu är de vita.
    De strider emot sig själva.

  10. #235
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    Precis, de var svarta, nu är de vita.
    De strider emot sig själva.

  11. #236
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Ni vet redan vad jag tycker om detta, men jag tänkte bara säga vad jag tror.

    Att medlemmarna i Kent sitter och garvar medan de läser alla omogna kommentarer om hur kommersiella de blivit!

  12. #237
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Jag skäms lite över att berätta detta eftersom det är en del negativa tankegångar kring samarbetet, men jag är ganska säker på att det var jag som påverkade Kent till detta samarbete... I en tråd i stil med "Namn på skivan" skrev jag något i stil med:

    Jag tror Kent fimpar hela "indie-grejen" och skaffar sig ett fett sponsorskontrakt med t.ex. Coca-cola. Skivan kommer heta "Return of the Coca-cola kids" och låtlistan kommer se ut så här:

    1. Always Coca-cola
    2. No sugar, no bulls**t
    ... osv.


    Kusligt, men kul att Kent lyssnar på sina fans!

  13. #238
    Medlem 016s avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    eskilstuna
    Inlägg
    750

    Standard

    vill bara påminna om funktionen "multi-citera" ..det är inte så svårt!

    btw är det nån som vet hur mycket pengar dom faktiskt fick för det då?
    nä, trodde väl inte det.

  14. #239
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Jag funderar seriöst på att strunta i att köpa skivan (något som var otänkbart innan) och bara nöja med den nedladdade versionen i och med denna löjliga mobilkampanj. Dom får nog sina pengar i alla fall.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  15. #240
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Jag funderar seriöst på att strunta i att köpa skivan (något som var otänkbart innan) och bara nöja med den nedladdade versionen i och med denna löjliga mobilkampanj. Dom får nog sina pengar i alla fall.
    gör det du...ingen bryr sig.

Sidan 16 av 34 FörstaFörsta ... 67891011121314151617181920212223242526 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •