Sidan 14 av 34 FörstaFörsta ... 456789101112131415161718192021222324 ... SistaSista
Resultat 196 till 210 av 496

Ämne: Kent-mobil?

  1. #196
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Kent är ett starkt varumärke.
    Kent säljer inte detta varumärke till Sony Ericsson utan "lånar ut" det under en begränsad period för att få marknadsföring för nya skivan och pengar.

    Jag kan tänka mig att nya skivan varit väldigt dyr att spela in (bara flygbiljetterna till N.Y. tur och retur för 5 pers i två omgångar lär gå på minst 100.000). De har investerat mer pengar än vanligt i studios, producent, tid(?) och det här är ett smart sätt att få tillbaka lite.
    Nu måste jag gå in och rätta lite här, till NY kostar det inte alls så mycket att flyga. Jag skulle tippa typ 4.000:-/pers t.o.r varje tripp, vilket gär att man landar på runt 40.000:- fram och tillbaka för båda gångerna.
    Sedan vet jag inte hur mycket gitarrer, stärkareoch annan utrustning dom hade med sig som kostar pengar att ta med, men jag kan inte tänka mig för 60.000:-.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  2. #197
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Nej, inte riktigt Plague.
    Flyger man för 4000 kr så får man ju leta runt bland de billigaste flygbolagen en stund. Dom flyger säkert med nåt större bolag och det skulle inte alls förvåna mig om dom alltid flyger business. Men skitsamma, det är en struntsak...haha.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  3. #198
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    62

    Thumbs up

    Jag tycker att det är fantastiskt att ett band som Kent (som på något sätt har folkets krav på sig att inte marknadsföra sig alls?) följer med i tidens utveckling och vågar förnya sig. Hellre ett band som blickar framåt och ser att människans livsstil förändrar sig, än ett band som strikt håller fast vid endast det media som fanns när de bröt igenom. Det enda de gör med sådana hära lanseringar är att försöka blidka sina fans efterfrågan på musiken i nya former (som vi ändå snart kommer att ta för givet att alla våra artister ska göra om de vill nå oss).

    Det hörs inte många klagomål när de tidigare bestämt sig för att släppa lite lyxversioner av cd-skivorna.... men hur släpper man en lyxversion av mp3 låtar??? Jo man släpper dem i en ny fin förpackning precis som med cd, bara det att det i detta fall är en mobiltelefon. Jävligt snyggt och genomtänkt! Applåder till er killar!


    Tycker man att det är onödigt att lägga pengar på en specialutgåva så behöver man ju inte. Man har fortfarande ett val precis som innan...
    Tiden går, Om hundra år är vi stjärndamm min vän

  4. #199
    Medlem BUSANs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    256

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Åh, nej Kent har blivit kapitalistiska monster =(... Dags att sluta lyssna på dem, de håller inte på med konst längre för nu är det bara pengar det handlar om. Känslorna är borta, tänkandet likaså. Kommersialismen är det enda som finns kvar.

    Är det allvarligt någon som bryr sig om det här? Jag behöver en ny mobil och kommer inte tveka att köpa den som släpps 17/10 med skivan (hoppas bara att live-materialet släpps till den också). Tycker inte att de sålt sig på något sätt, tror bara att det är ytterligare ett sätt att positionera sig på, och så borde man tänka på att konstnärerna i Kent också är människor och behöver pengar för att leva som alla andra. Det är ingen idiell förening de har grabbarna, allt de producerar är för att tjäna pengar. Och att de sedan gör det på ett väldigt proffsigt och fint sätt är en annan sak, att de gör lite av världens bästa musik med de vackraste texterna gör inte saken sämre. Men tror absolut inte att det faktumet kommer ändras bara för att de har inlett ett samarbete med SonyEricsson...

    Så egentligen förstår jag inte vad alla klagar över?
    Klappar händerna!!
    Detta är det vettigaste som skrivits på denna tråd!
    Jocke Berg vs Dave Gahan

  5. #200
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Tolka vad?
    Ordet "kommersiell"? Det behövs inte tolkas, det har en betydelse.
    Du skrev "jag vill inte att kent ska bli kommersiella" och jag påpekade att man kan inte bli något man redan är.
    Genom att finnas ute på marknaden(mtv/ztv, skivbutiker, konserter etc etc) är de kommersiella.
    I detta finns inget att tolka, utan bara förstå faktum.
    Och nej, skivbolag skänker inte pengar till band, om det nu var något du var inne på.
    Dock tror jag att jag vet ungefär vad du var inne på, vilket handlar om något annat än det att de är kommersiella.
    ja, men eftersom jag vet att alla redan vet att kent drar in mängder med pengar så skrev jag så ändå för jag vet ju att ni förstår. jag är så trött på att förklara saker för folk som redan förstår... det är lika värdelöst som att diskutera ett stavfel.

  6. #201

    Standard

    Nej visst, fa fan ska Kent vara annorlunda än Beyonce, Per Gessle eller vilket annat flamsband som helst för? Varför ska nåt annat än att tjäna så mycket stålar som möjligt ha nåt värde? För mig har Kent alltid handlat om att man inte behöver lyda och göra allt som systemet vill att man ska göra; att det fanns en grupp som satte nån form av värde på ord som självständighet och integritet.

    Som jag skrev i mitt förra inlägg hade jag fattat den här grejen för 10 år sedan, nu är det väl länge sedan Kent befann sig i den ekonomiska realitet de flesta av oss gör. Hörde att tält-turnén drog in 18 miljoner.

    Nån mer än jag som tror att "Socker" kommer att lyftas ur repertoaren inför höstens mini-turné? Om inte kommer det bli höjden av hyckleri.

    "Det spelar inte längre någon roll, jag orkar inte slåss, det är bortom min kontroll..."

  7. #202
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    "Men med dollar & yen så blir kent lätt ett skämt"

    Förlåt.

  8. #203
    Medlem 016s avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    eskilstuna
    Inlägg
    750

    Standard

    Jag tror inte killarna gör det för att i huvudsak tjäna mer pengar. (har ni inte använt ratsit eller?) Mycket vill ha mer heter det ju i för sig. Men man måste väl få förnya sig?
    Jag gillar personligen inte mobilgrejen, men det är väl mest för att jag tycker mobilen är ful. Det vore roligt däremot om man kunde ladda ner albumet till sin egen mobil lite i förväg, eller i alla fall singeln.
    Men kents musik blir inte sämre för att dom samarbetar med sony ericsson, och det är ändå musiken som räknas.

  9. #204

    Standard

    Jag tror att kent såg det som en kul grej, det hade jag gjort iallafall. Sen tycker jag att kent är värda pengarna dom nu skulle tjäna på affären

  10. #205
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 016 Visa inlägg
    Jag tror inte killarna gör det för att i huvudsak tjäna mer pengar. (har ni inte använt ratsit eller?) Mycket vill ha mer heter det ju i för sig. Men man måste väl få förnya sig?

    Men kents musik blir inte sämre för att dom samarbetar med sony ericsson, och det är ändå musiken som räknas.
    Det är väl självklart att de gör detta för pengarna, allt annat är ju löjligt att påstå.
    Sedan vad pengarna ska användas till är en annan femma, som varken du eller jag har med att göra.

    Visst skulle det vara hedervärt om de fortsätter på tidigare spår, då de donerat pengar till bra saker/organisationer.

    Vidare är jag övertygad om att du har rätt i att musiken inte kommer att påverkas av samarbetet med SonyEricsson.

  11. #206
    Medlem 016s avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    eskilstuna
    Inlägg
    750

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Det är väl självklart att de gör detta för pengarna, allt annat är ju löjligt att påstå.
    Sedan vad pengarna ska användas till är en annan femma, som varken du eller jag har med att göra.

    Visst skulle det vara hedervärt om de fortsätter på tidigare spår, då de donerat pengar till bra saker/organisationer.

    Vidare är jag övertygad om att du har rätt i att musiken inte kommer att påverkas av samarbetet med SonyEricsson.
    Som jag sa, i huvudsak.
    visst vill man inte tjäna pengar. Men vad jag menade var att jag tror inte dom tänkte: "shit, pengarna börjar sina, vart kan vi få mer.. ja, sony ericsson ringde ju igår, den tar vi"

  12. #207
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Nu måste jag gå in och rätta lite här, till NY kostar det inte alls så mycket att flyga. Jag skulle tippa typ 4.000:-/pers t.o.r varje tripp, vilket gär att man landar på runt 40.000:- fram och tillbaka för båda gångerna.
    Sedan vet jag inte hur mycket gitarrer, stärkareoch annan utrustning dom hade med sig som kostar pengar att ta med, men jag kan inte tänka mig för 60.000:-.
    Jag tror mina siffror är närmare verkligheten än dina, men det var inte min poäng.
    Poängen var att Kent faktiskt måste ha skjutit in en jäkla massa mer pengar i projektet jämfört med vad det hade kostat med en skiva inspelad i "Psykbunkern" med Joakim Berg som producent.

    Jag säger inte att Kent lever på knäckebröd och vatten heller, men det här är en marknadsföringskampanj som ger dem pengar istf att kosta en massa. Jag ser det som att Kent använder Sony Ericsson för att det passar deras syfte, inte blir utnyttjade av dem.

  13. #208
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 016 Visa inlägg
    Jag tror inte killarna gör det för att i huvudsak tjäna mer pengar. (har ni inte använt ratsit eller?) Mycket vill ha mer heter det ju i för sig. Men man måste väl få förnya sig?
    Jag gillar personligen inte mobilgrejen, men det är väl mest för att jag tycker mobilen är ful. Det vore roligt däremot om man kunde ladda ner albumet till sin egen mobil lite i förväg, eller i alla fall singeln.
    Men kents musik blir inte sämre för att dom samarbetar med sony ericsson, och det är ändå musiken som räknas.
    Du har så rätt, det är musiken som räknas.
    Men detta kommer ta ett tag att smälta, tror fortfarande att jag drömmer.

    "Vi fick ett erbjudande vi inte kunde tacka nej till.."
    Hm, ligger mycket dollar bakom detta, inte sant?

  14. #209
    Medlem 016s avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    eskilstuna
    Inlägg
    750

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    Du har så rätt, det är musiken som räknas.
    Men detta kommer ta ett tag att smälta, tror fortfarande att jag drömmer.

    "Vi fick ett erbjudande vi inte kunde tacka nej till.."
    Hm, ligger mycket dollar bakom detta, inte sant?
    Kanske, eller så var "budet" mer än bara pengar? (även fast det säkert var en bra slant där) Det kanske var hela idén som var budet, o att kent kanske inte hade tänkte på den innan.
    Jag hoppas ju bara här, jag vill liksom tro att det var mer än bara en saftigt insättning på kontot. Jag tycker ju också hela idén är skit.

  15. #210
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 016 Visa inlägg
    Kanske, eller så var "budet" mer än bara pengar? (även fast det säkert var en bra slant där) Det kanske var hela idén som var budet, o att kent kanske inte hade tänkte på den innan.
    Jag hoppas ju bara här, jag vill liksom tro att det var mer än bara en saftigt insättning på kontot. Jag tycker ju också hela idén är skit.
    Jag tror att allt handlar om pengar och gratis marknadsföring för den kommande skivan och kent i allmänhet.
    Dedär med att hänga med i tiden är bara ett argument för att lätta på deras egna samvete.
    Nu fattas bara en dyr Sony Ericsson / kent mobilreklam som kommer gå om och om igen på teve.

Sidan 14 av 34 FörstaFörsta ... 456789101112131415161718192021222324 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •