Sidan 17 av 34 FörstaFörsta ... 789101112131415161718192021222324252627 ... SistaSista
Resultat 241 till 255 av 496

Ämne: Kent-mobil?

  1. #241
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Jag funderar seriöst på att strunta i att köpa skivan (något som var otänkbart innan) och bara nöja med den nedladdade versionen i och med denna löjliga mobilkampanj. Dom får nog sina pengar i alla fall.
    Band tjänar mer på den nedladdade versionen än den du köper i butik, bara så du vet.

  2. #242
    Medlem aprilkillens avatar
    Reg.datum
    Feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    383

    Standard

    Jag tror att Kents intäkter baseras på hur många telefoner de säljer. Men eftersom det är en limiterad utgåva kanske det redan är bestämt hur många mobiler som ska tillverkas. Har ingen koll på hur mycket extra kent-versionen av mobilen kommer kosta. Men säg att Kent-versionen är 200 kr dyrare så tjänar säkert Kent en hundring på det, minst. Men jag har ingen aning, det är bara en gissning.

    Förövrigt gillar jag inte det här samarbetet sonyericsson-kent.
    Visst kan man säga att Kent letar efter nya sätt att distribuera musik (vilket är nödvändigt när skivförsäljningens tid är förbi).
    Men jag tror knappast att mobilförsäljning är nån framtidsbranch för musikindustrin, som någon sa; de som köper kent-mobilerna har säkert köpt CDn också.

    Sen kan man påstå att Kent gör det här för fansen. Det tror jag inte en sekund på, de gör det nog till 80% för pengarna och gratisreklamen.

    Då säger någon "vad är det för fel med att tjäna pengar?" Klart att artister ska kunna leva på musiken, men det måste finnas andra sätt än det här tycker jag. Just i Kents fall borde inte pengar vara några större problem, de har nog så de klarar sig.

    Sånt här tror jag tar bort fokus från musiken. Man kommer tala mer om varumärket Kent.

    Det är mycket möjligt att min inställning till det här kommer förbättras med tiden. Men just nu känns det här som ett dåligt skämt.

  3. #243
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Band tjänar mer på den nedladdade versionen än den du köper i butik, bara så du vet.
    Jaså, det var nåt nytt.
    har dom nåt samarbete med piratebay då eller...?
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  4. #244
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    gör det du...ingen bryr sig.
    Kan mycket väl hända att ingen bry sig, men jag får väl ändå skriva det jag tycker?

    Jag är fortfarande väldigt förvånad och tycker det är konstigt. Har inte lagt sig än i alla fall.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  5. #245
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Jaså, det var nåt nytt.
    har dom nåt samarbete med piratebay då eller...?
    Jag trodde du snackade om den nedladdningen du betalar för.
    Du är väl medveten om att det inte är tillåtet att diskutera fildelning på detta forum?

  6. #246
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Jag trodde du snackade om den nedladdningen du betalar för.
    Du är väl medveten om att det inte är tillåtet att diskutera fildelning på detta forum?
    Har inte diskuterat någon fildelning. Självklart ska jag betala min nedladdning. Det var bara ett skämt...
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  7. #247
    Medlem candersons avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Ort
    Albuquerque, New Mexico USA
    Inlägg
    200

    Standard

    Hej svenskar! Jag bara hoppas att ni ska berätta om Ingenting så snart som möjligt på den 17 Sep. Det är min födelsedag i alla fall, och så finns det ingen bättre present en det. Tack!

  8. #248
    Erfaren medlem rose_noires avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Rain
    Inlägg
    8 319

    Standard

    man kan köpa nokia som kostar 4 kronor (med abonnemang) och flytta kents sånger från datorn till telefonen

    men om vi köper inte Sony Ericsson, älskar dom oss iaf, hoppas jag
    Besegra inte
    Slå inte tillbaka
    Ge inte upp

  9. #249
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av aprilkillen Visa inlägg
    Jag tror att Kents intäkter baseras på hur många telefoner de säljer. Men eftersom det är en limiterad utgåva kanske det redan är bestämt hur många mobiler som ska tillverkas. Har ingen koll på hur mycket extra kent-versionen av mobilen kommer kosta. Men säg att Kent-versionen är 200 kr dyrare så tjänar säkert Kent en hundring på det, minst. Men jag har ingen aning, det är bara en gissning.

    Förövrigt gillar jag inte det här samarbetet sonyericsson-kent.
    Visst kan man säga att Kent letar efter nya sätt att distribuera musik (vilket är nödvändigt när skivförsäljningens tid är förbi).
    Men jag tror knappast att mobilförsäljning är nån framtidsbranch för musikindustrin, som någon sa; de som köper kent-mobilerna har säkert köpt CDn också.

    Sen kan man påstå att Kent gör det här för fansen. Det tror jag inte en sekund på, de gör det nog till 80% för pengarna och gratisreklamen.

    Då säger någon "vad är det för fel med att tjäna pengar?" Klart att artister ska kunna leva på musiken, men det måste finnas andra sätt än det här tycker jag. Just i Kents fall borde inte pengar vara några större problem, de har nog så de klarar sig.

    Sånt här tror jag tar bort fokus från musiken. Man kommer tala mer om varumärket Kent.

    Det är mycket möjligt att min inställning till det här kommer förbättras med tiden. Men just nu känns det här som ett dåligt skämt.
    Jag skulle inte ha kunnat utrycka det bättre själv, vi delar samma åsikt.

  10. #250
    Nybörjare MaxiiMs avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HÄR!
    Inlägg
    39

    Standard

    Vilken jäkla negativ tillvaro det blev helt plötsligt.. det är väl bara inse att;
    1. Dom gör det troligen för pengarna (vem hade inte gjort det?)
    2. Dom är väl på väg mot slutet av karriären och testar väl saker som inte är testade innnan.

    Vi kan ju alla fall vara glad att det KOMMER en singel snart, och ännu bättre att det KOMMER ett album. Så kan ni inte dra på smil-banden istället och inse att dom kunde lika gärna struntat i musiken och bara lagt av. Var glad för det ni får, det är i alla fall jag.
    Sen alla "old-kent fans"..okej förstår att det är emot vad kent gjorde på mitten av 90-talet, och att kent inte vart var dom var en gång i tiden, men so what det är nya tider. Jag tror kent gänget vet exakt vad dom sysslar med mer än vad någon annan person på detta forumet tror.
    Så lägg ner det där komersiella snacket nu och var lite glad för att ett gäng gubbar på 30+ år från e-tuna fortfarande vill göra musik och vara med i historieböckerna.
    - Kan du göra en 360-kickflip?
    - Nemas Problemas!

  11. #251

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MaxiiM Visa inlägg
    Vilken jäkla negativ tillvaro det blev helt plötsligt.. det är väl bara inse att;
    1. Dom gör det troligen för pengarna (vem hade inte gjort det?)
    Ja, det är ju det som är kruxet. Ingen av medlemmarna sitter väl direkt i sjön eller riskerar att göra det. Mer vill ha mer alltså, frågan blir då vad som skiljer dem från Per Gessle, Robert Wells och Carola? "Musiken", säger ni. Visst, bara de skiter i att skriva texter som "Socker" och "400 slag".

    Faktum kvarstår, Kent är ett av få svenska band genom tiderna som hade upparbetat en position där de inte hade behövt ingå i ett s.k. "samarbete. De hade möjligheten att tacka nej men valde att tacka ja eftersom de fick ett "erbjudande man inte kan säga nej till".

    Skulle ha jävligt svårt att se Depech, Cure, Dylan etc. göra en sån grej.

    De får tjäna hur mycket pengar de vill för mig, blir bara så jävla jobbigt att lyssna på deras musik som implicerar att vårt samhälle har blivit ett samhälle där man jagar pengar till varje pris.

    De är sell-outs genom detta, det är deras val. Trist och tråkigt eftersom de sjöng så bra för oss som föddes sent 60-tal, tidigt 70-tal och kunde relatera de förändringar av samhället de berör i sina texter.

    Men va fan, man sparar ju 180 spänn på en skiva man inte behöver köpa så även jag gick plus.

  12. #252
    Nybörjare MaxiiMs avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HÄR!
    Inlägg
    39

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Martinmarx Visa inlägg
    Men va fan, man sparar ju 180 spänn på en skiva man inte behöver köpa så även jag gick plus.
    JA! Precis vi kör den där "det-var-dumt-så-jag-skiter-i-att-köpa-skivan" stilen! Snacka om att ni bara förstör för er själva, för hur ni än vänder och vrider på det så kommer ni ändå ha låtarna nerladdad på "det förbjudna" sättet eller höra låtarna på något sätt. Då kostar det er inte ett öre och det borde svida som fan på kent gänget.
    Men visst, GO FOR IT! Sluta bara jämföra med Depeche. Känns som att folk gör det bara för att dom näms i dokumentären och för att j.b & resten har dom som "idoler". Om din idol hade bett dig att ha byxorna bakåfram så hade du väl fan inte gjort det utan tänkt "Jag gör som jag vill". Tror kent tänker liknade, dvs "vi gör väl som vi vill". Dom är ju ändå sveriges mest populära band just nu. Sedan är ju inte alla "gudsbarn" och alla gör ju inte vad som kan tyckas rätt eller fel utan man gör vad man vill..
    - Kan du göra en 360-kickflip?
    - Nemas Problemas!

  13. #253
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    197

    Standard

    ..... err ... ja ... alltså ... hahahhaa.

    "de föll"?

    ja, deras rustningar rostade, och de vita springarnas blev gamla och skickades till slakteriet, samtidigt som solen slutade brinna.
    Inga fler solnedgångar. Lika bra och trycka på knappen och släppa bomberna. De sista revolutionärerna har gått i graven.

    .... ja. är det så det är ?

    åh.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  14. #254
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Martinmarx Visa inlägg
    Skulle ha jävligt svårt att se Depech, Cure, Dylan etc. göra en sån grej.
    Iofs har väl minsta två av tre här faktiskt gjort det(som jag känner till iaf)?
    Depeche har väl haft nån sketen mp3-spelare(och lite andra grejer).
    Dylan gjorde väl nån special iPod-reklam. Har inte den sistnämnde haft nåt samarbete med starbucks också?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  15. #255
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Det spelar ingen roll om vi diskuterar detta, somliga är för, andra är emot och resten accepterar läget.
    Det är redan bestämt och vi har nog inte så mycket att säga till om after all.

Sidan 17 av 34 FörstaFörsta ... 789101112131415161718192021222324252627 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •