Sidan 37 av 57 FörstaFörsta ... 272829303132333435363738394041424344454647 ... SistaSista
Resultat 541 till 555 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #541
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Alltså, hur kan folk vara så snabba på att "såga" låtar? Lever man sina liv så i övrigt?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  2. #542
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    För mig är de två av de starkaste. De sänder starka signaler till mina tårkanaler med sina vackert sorgsna omfamningar.
    Verkligen!!
    Svart Snö, så otroligt fin.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  3. #543
    Medlem (parantes)s avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Forshaga, Sweden
    Inlägg
    147

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Alltså, hur kan folk vara så snabba på att "såga" låtar? Lever man sina liv så i övrigt?
    Jag kan ofta väldigt snabbt känna vad jag tycker om låtarna. Visst kommer vissa växa. Men oftast känner jag efter ett par lyssningar om jag kommer gilla dom eller inte.

  4. #544
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av (parantes) Visa inlägg
    Jag kan ofta väldigt snabbt känna vad jag tycker om låtarna. Visst kommer vissa växa. Men oftast känner jag efter ett par lyssningar om jag kommer gilla dom eller inte.
    De allra bästa låtarna förstod jag typ 1 år efter hur bra de är, därför ger jag mig inte på sådana utdömningar. Inte innan förrän man känner en låt på riktigt kan man döma den anser jag, dvs det går inte att känna tidigt.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  5. #545
    Medlem (parantes)s avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Forshaga, Sweden
    Inlägg
    147

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    De allra bästa låtarna förstod jag typ 1 år efter hur bra de är, därför ger jag mig inte på sådana utdömningar. Inte innan förrän man känner en låt på riktigt kan man döma den anser jag, dvs det går inte att känna tidigt.
    Fast hur du förstår/tar till dig låtar är inte universellt för alla. Jag gillade bara 3 låtar från JÄIRFM efter ett 10-tal genomlyssningar (Dom 3 första) och det är fortfarande dom enda tre jag tycker är bra på riktigt. Visst kan det till viss del bero på att jag inte lyssnat på dom andra tillräckligt. Men finner jag en låt tråkig så fortsätter den tyvärr vara det föralltid.

    På samma sätt känner jag ganska snabbt vilka låtar från Tigerdrottningen jag kommer gilla. Nu är väl visserligen kanske inte 25-30 lyssningar "tidigt" då jag brukar lyssna på nya Kent-skivor på repeat under flera dagar.

    Men som sagt, vi fungerar olika. Flera låtar på denna skivan kommer säker bli bättre/sämre med tiden. Den får helt enkelt utvisa hur bra skivan är i helhet. Röd växte till en favoritskiva efter cirka ett halvår, exempelvis. Jag tror denna har stor potential men det kommer med stor säkerhet finnas ett par låtar jag inte kommer ÄLSKA. Och vilka det är känner jag rätt fort.

  6. #546
    Medlem (parantes)s avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Forshaga, Sweden
    Inlägg
    147

    Standard

    Alltså... När gitarren... i... Den Andra Sidan... Drar igång så dör jag. Så otroligt jävla BRA!

  7. #547
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av (parantes) Visa inlägg
    Alltså... När gitarren... i... Den Andra Sidan... Drar igång så dör jag. Så otroligt jävla BRA!
    Lämnar den andra diskussionen därhän...
    Men detta, det håller jag med om fullständigt! Slutet är magiskt.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  8. #548
    Medlem (parantes)s avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Forshaga, Sweden
    Inlägg
    147

    Standard

    Nu efter ett par lyssningar är jag dock övertygad om att skivan inte har ett endaste bottennapp. Något jag tyvärr tyckte förra skivan hade. Samtliga låtar är mellan Bra och Fantastiska!

  9. #549
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    70

    Standard

    Hade aldrig några större tvivel om albumet som helhet, de har aldrig sviket mig innan. Barnsliga tankar inom en så fort allt börjar, all denna positivitet som finns inom en som bara söker utlopp. Slutar bara med att man sitter i skräddarställning och bara ler. Ler och bara känner en enorm värme inom sig.
    För varje sekund som passerar och för varje spår som passerar växer leendet.
    Till slut, när allt är slut. Sitter man kvar och bara undrar: vad hände? varför? vad var det här?
    Efter några minuter inser man att den där cyniska, kritiska och föraktande människan som bor inom en då och då är borta och man känner bara glädje. Vilket är en skön känsla.

    känsla av frihet tyngre än sorg

  10. #550
    Smygare
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    4

    Standard

    Ute i iTunes

  11. #551
    Medlem (parantes)s avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Forshaga, Sweden
    Inlägg
    147

    Standard

    Trodde aldrig jag skulle säga detta; Men jag hoppas faktiskt denna ersätter MIDVH som avslutningslåt!

  12. #552
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av (parantes) Visa inlägg
    Trodde aldrig jag skulle säga detta; Men jag hoppas faktiskt denna ersätter MIDVH som avslutningslåt!
    'Den andra sidan'?

    Känns tveksamt.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  13. #553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av vakær Visa inlägg
    4/5 i Aftonbladet. "De jävlarna är tillbaka."

    http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle18799144.ab
    Altså... 3-er til Godhet?! #LOL #Useriøst

  14. #554
    Medlem (parantes)s avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Forshaga, Sweden
    Inlägg
    147

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    'Den andra sidan'?

    Känns tveksamt.
    Tycker jag inte. Med ett utökat outro och lite nya textrader där så

  15. #555
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    , , .
    Inlägg
    19

    Standard

    Älskar verkligen skivan! Har lyssnat igenom den hela från början till slut och tycker om alla låtarna. En majoritet av dem är också mer eller mindre fantastiska.

    Vilken låt skulle ni vilja släppa som nästa singel? Själv röstar jag på "Var är vi nu". Så skön och vackert vemodig med en personlig och äkta text. Refrängen skulle även funka i de bredare lagren.

Sidan 37 av 57 FörstaFörsta ... 272829303132333435363738394041424344454647 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •