Sidan 39 av 57 FörstaFörsta ... 293031323334353637383940414243444546474849 ... SistaSista
Resultat 571 till 585 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #571
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Har sugit på det något dygn nu, kan gärna slänga ur mig det så får man se om man ångrar sig i framtiden...

    Men så här, 'Tigerdrottningen' är antagligen det bästa och mest kompletta album jag har i min skivsamling!!!
    Alla artister, samtliga genrer...
    Inte en svaghet. Så sjukt bra låtar. Komposition, melodier och harmonier. Texterna. Så mycket hjärta. Så mycket känslor.
    Senast redigerat av The Plague den 2014-04-30 klockan 17:12.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  2. #572
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Tråkigt Tobbe att du inte gillar vad du hör. Allt kan inte tilltala alla. Inte ens det här.

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Så här har jag känt från början! Du sätter ord på väldigt många av mina tankar och känslor inför nivån det här albumet har.
    Har inte velat ta upp det. Den där oron, för jag tycker ju att det är så otroligt bra. Är man "partisk"/överentusiastisk/naiv?
    Jag närmar mig mer och mer att den faktiskt inte har de där svagheterna man befarat att man ska "upptäcka". Tiden får visa hur den håller sig.
    Vi får hoppas att våra farhågor inte blir besannade. Du låter förhoppningsfull. Allt har sin tid...

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Har sugit på det något dygn nu, kan gärna slänga ur mig det så får man se om man ångrar sig i framtiden...

    Det här antagligen det bästa och mest kompletta album jag har i min skivsamling!
    Alla artister, samtliga genrer...
    Oj, blir jag ännu mer spänd inför fortsättningen.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  3. #573
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Det blev som jag trodde baserat på LBE och Skogarna. En stor jävla besvikelse, jag hade förhoppningar eftersom jag gillade JÄIRFM så mycket men nä, en besvikelse. Slutet på Den andra sidan är det närmaste riktiga kent plattan kommer men resten, nej tyvärr. Men ja, alla kan inte tycka likadant och de flesta verkar ju gilla det och det är väl kul. Jag är väl den enda då som är besviken på soundet. Dessutom fick jag inte direkt feeling av låtarna heller vilket var lite synd, det var inte den här wow-känslan liksom.
    Baserat på... sound? Vilka instrument som används? Kom igen någon gång.
    Vad menar du med "fick"? Hur många gånger har du lyssnat? Ger du redan upp? Hur pass (o)intresserad av musik/komposition/melodier/harmonier är du egentligen?

    Orkar ju egentligen inte replikera sådant med dig igen, men var bara tvungen att få ur mig det där. Lägger ner den grejen nu.
    Senast redigerat av The Plague den 2014-04-30 klockan 07:33.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  4. #574
    Erfaren medlem Palace_Mains avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    16 980

    Standard

    Har inte hunnit lyssna på hela skivan ännu men jag är jätte glad, för det här är bra, riktugt bra. Blev otroligt bevsiken på deras förra platta då den inte alls tilltalade mig på samma sätt som tidigare, därför har jag haft stora förhoppningar på inför detta och ja det är så stort att ja inte ens kan sätta ord på det hela!
    varje gång du möter min blick, blir min värld en aning större

  5. #575
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Jag har alltid de fyra första plattorna med tillhörande B-sidor som benchmark, det är så jag tycker att kent lät bäst, de låter inte så längre, det är för mycket elektro, synthar och beats, inte gitarrer på samma sätt som det var förr. Och låtarna har inte gett mig så mycket som förra plattan, Tänd på var makalös första gången jag hörde den men de här melodierna och låtarna når mig inte, jag fick inte den där feelingen jag förväntat mig. Det enda jag gillar hittills är slutet på Den andra sidan, det låter som det kentsound jag gillar men som de själva har tröttnat på
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  6. #576
    Erfaren medlem Impulsers avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    4 290

    Standard

    Lyssnade igenom plattan från start till slut det sista jag gjorde innan jag somnade igår och vaknade på strålande humör idag!
    Så otroligt komplett album. Håller med Plague på vartenda punkt. Tigerdrottningen har inte en svag millisekund.
    så länge fötterna bär, så länge lungorna kan.


  7. #577
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Jag kan ju liksom inte rå för att jag älskar hur kent lät de första åren och jämför jag det nya med det som jag verkligen älskar så känner jag inte att det nya är lika bra. Därmed inte sagt att det inte finns undantag, jag gillar verkligen Mörkret, det kändes som att jag hittade tillbaka till kent, jag har sagt det förr och jag säger det igen, Tänd på är fantastisk, den bästa melodin på de senaste tio åren. Och ingen kunde röra oss älskar jag också. Förra plattan hade låtar och ett sound i kombination som träffade mitt i prick men Tigerdrottningen är för mycket elektro, synthar, beats etc för mig, jag föredrar gitarrer (el som ackar) framför synthar och det är sån jag är, skulle jag göra en egen platta skulle det vara en gitarrsdriven platta eller en klassisk trummor, bas, gitarr-sättning för det är vad jag gillar

    Allt kan inte falla alla i smaken och jag gnäller inte nu, jag försöker bara förklara hur jag känner och vilket sound jag verkligen älskar
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  8. #578
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Jag kan ju liksom inte rå för att jag älskar hur kent lät de första åren och jämför jag det nya med det som jag verkligen älskar så känner jag inte att det nya är lika bra. Därmed inte sagt att det inte finns undantag, jag gillar verkligen Mörkret, det kändes som att jag hittade tillbaka till kent, jag har sagt det förr och jag säger det igen, Tänd på är fantastisk, den bästa melodin på de senaste tio åren. Och ingen kunde röra oss älskar jag också. Förra plattan hade låtar och ett sound i kombination som träffade mitt i prick men Tigerdrottningen är för mycket elektro, synthar, beats etc för mig, jag föredrar gitarrer (el som ackar) framför synthar och det är sån jag är, skulle jag göra en egen platta skulle det vara en gitarrsdriven platta eller en klassisk trummor, bas, gitarr-sättning för det är vad jag gillar

    Allt kan inte falla alla i smaken och jag gnäller inte nu, jag försöker bara förklara hur jag känner och vilket sound jag verkligen älskar
    Men Tobbe. Du får nog byta argumentet att du inte gillar elektro- och synthsoundet eftersom det inte existerar i speciellt stor grad på den här skivan.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  9. #579
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Men Tobbe. Du får nog byta argumentet att du inte gillar elektro- och synthsoundet eftersom det inte existerar i speciellt stor grad på den här skivan.
    Jag gillar inte soundet hur man än beskriver det. Det kanske inte är synth och elektro i ordets rätta bemärkelse men det är mitt sätt att benämna det. Det är för mycket TTS, Röd och EPIS över hur det låter och det gillar jag inte. Därmed inte sagt att jag ogillar allt som inte är klassiskt rockband, jag älskar ljudlandskapet i Visslaren, hela HH är ett grymt ljudlandskap och har ett sound jag gillat men hur Tigerdrottningen låter har jag svårt för
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  10. #580
    Erfaren medlem svarta tårars avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    10 024

    Standard

    Men Tobbe vännen, utvecklingen går framåt... Njut av de gamla skivorna men inse att ingenting får tiden att stå still!
    Senast redigerat av svarta tårar den 2014-04-30 klockan 09:06.
    ...Svarta tysta tårar...


  11. #581
    Medlem Osynlige mannens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    115

    Standard

    Hade inte kunnat säga det bättre själv.
    ... bromsar på is

  12. #582
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    20

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Jag gillar inte soundet hur man än beskriver det. Det kanske inte är synth och elektro i ordets rätta bemärkelse men det är mitt sätt att benämna det. Det är för mycket TTS, Röd och EPIS över hur det låter och det gillar jag inte. Därmed inte sagt att jag ogillar allt som inte är klassiskt rockband, jag älskar ljudlandskapet i Visslaren, hela HH är ett grymt ljudlandskap och har ett sound jag gillat men hur Tigerdrottningen låter har jag svårt för
    "Det är fler än du och jag, som förlorat något vi älskar i elden.
    Fler än du och jag, som dansar för oss själva i mörkret"

  13. #583
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Jag menar inte att klaga eller gnälla, försöker bara förklara hur jag känner och tänker precis som alla andra diskuterar skivan och låtarna här i tråden. Det är så frustrerande att jag inte riktigt kan förklara vad jag menar heller, jag säger inte att det är dåligt, det är mer att jag har svårt för det och ja, inte tilltalas av det, jag har inte blivit så såld och förtrollad som alla andra blivit. Jag hade ju Mörkret och Ingen kunde... I huvudet och hoppades på nåt i den stilen, mest för att jag var så glad att jag gillade de låtarna
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  14. #584
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    20

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Jag menar inte att klaga eller gnälla, försöker bara förklara hur jag känner och tänker precis som alla andra diskuterar skivan och låtarna här i tråden. Det är så frustrerande att jag inte riktigt kan förklara vad jag menar heller, jag säger inte att det är dåligt, det är mer att jag har svårt för det och ja, inte tilltalas av det, jag har inte blivit så såld och förtrollad som alla andra blivit. Jag hade ju Mörkret och Ingen kunde... I huvudet och hoppades på nåt i den stilen, mest för att jag var så glad att jag gillade de låtarna
    Sanningen är ju att smaken är som baken och detta är ett forum, inte en hyllnings sida. Alla åsikter uppskattas så länge man inte yttrar dom kränkande, och det tycker jag inte att du gjort.
    Jag var skit sur för La belle och Skogen när dom försläpptes att det lät elektroniskt och jockes röst dränktes i effekter. Det var nära att jag inte ens lyssnade på hela skivan överhuvudtaget.
    Vissa blir kanske lite för hetska i sitt försvarande av sina egna åsikter bara.

  15. #585
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Tack kent för ännu ett mästerverk! <3

Sidan 39 av 57 FörstaFörsta ... 293031323334353637383940414243444546474849 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •