Sidan 28 av 33 FörstaFörsta ... 18192021222324252627282930313233 SistaSista
Resultat 406 till 420 av 482

Ämne: TV-serier

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Nu har jag sett klart hela Sopranos.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Är det någon som har sett The Pacific? Jag chansade i alla fall nyss, då jag hittade dvd-boxen för 299 kr och fri frakt i en julkalender på nätet. 8.4/10 på IMDb http://www.imdb.com/title/tt0374463/. Inte riktigt lika mycket som dess lysande föregångare (team Spielberg/Hanks) Band of Brothers som ligger på osannolika, men nog så välförtjänta, 9.6
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Är det någon som har sett The Pacific? Jag chansade i alla fall nyss, då jag hittade dvd-boxen för 299 kr och fri frakt i en julkalender på nätet. 8.4/10 på IMDb http://www.imdb.com/title/tt0374463/. Inte riktigt lika mycket som dess lysande föregångare (team Spielberg/Hanks) Band of Brothers som ligger på osannolika, men nog så välförtjänta, 9.6
    Ja, den är bra, men inte lika bra som Band of Brothers. Den är mörkare, blodigare och väldigt deprimerande.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Nyårslöftet Visa inlägg
    Just nu är jag inne i en "How I met your mother"- period.
    Barney Stinson är min absoluta favoritperson.
    Ja den serien blir man inte ledsen av!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Ja, den är bra, men inte lika bra som Band of Brothers. Den är mörkare, blodigare och väldigt deprimerande.
    Jag tänkte skriva att det låter bra och att jag längtar tills att jag får se serien, men i kombination med din beskrivning så hade det kanske sett lite konstigt ut. Hur som helst, jag förmodar att budskapet går fram och jag ser verkligen fram emot denna mörka, blodiga och deprimerande serie. Och att den inte tangerar Band of Brothers hade jag inte heller väntat mig, det vore väl lite orättvist att gå in med förväntningarna att The Pacific ska överträffa den.

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Jag har börjat så jävla dåligt av att titta på Dexter. Samtidigt är den här säsongen rätt bra, men jag mår så psykiskt dåligt av den serien så jag vet inte om jag orkar mer.
    Mr Orange

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Nån sa att det bara är de två första säsongen av Mad Men som är bra. Fattar inte hur man tänker då.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Jag har börjat så jävla dåligt av att titta på Dexter. Samtidigt är den här säsongen rätt bra, men jag mår så psykiskt dåligt av den serien så jag vet inte om jag orkar mer.
    Med den här säsongen, jag antar att du menar den femte då? Jag har inte sett något av den ännu, men den tiden kommer. Dock gillade jag ettan, tvåan och fyran skarpt. Det är egentligen bara den tredje säsongen som i mitt tycke gick lite på tomgång.

Edit: Om du vill så kan du, utan att spoila för mycket, dra handlingen i korta ordalag till mig... antingen i ett PM eller besöksmeddelande. Jag vill inte läsa så mycket på nätet om den, t.ex. på IMDb, med risk för att det spoilas för mycket.
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2010-12-05 klockan 16:22.

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Med den här säsongen, jag antar att du menar den femte då? Jag har inte sett något av den ännu, men den tiden kommer. Dock gillade jag ettan, tvåan och fyran skarpt. Det är egentligen bara den tredje säsongen som i mitt tycke gick lite på tomgång.

Edit: Om du vill så kan du, utan att spoila för mycket, dra handlingen i korta ordalag till mig... antingen i ett PM eller besöksmeddelande. Jag vill inte läsa så mycket på nätet om den, t.ex. på IMDb, med risk för att det spoilas för mycket.
    Femte ja. Fyran var den bästa säsongen hittills tillsammans med tvåan. Trean var bara konstig. Jag drar ett pm.
    Mr Orange

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Jag måste bara fråga, blir Dexter råare eller varför mår du psykiskt dåligt?
    I början när jag kollade på Dexter så mådde jag psykiskt dåligt av serien och funderade på att lägga av, men den är ju så sjukt (!) spännande så jag fastnade.
    Jag vågar dock inte kolla på den ensam, haha. Särskilt inte säsong 1 som var riktigt skrämmande. Nu väntar jag på att säsong 4 ska komma ut på dvd.

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Såg nyligen klart Lost och blev besviken på seriens upplösning. Sista säsongen var ju bara jobbig. Synd, Lost höll ju riktigt hög klass i början.

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    Såg nyligen klart Lost och blev besviken på seriens upplösning. Sista säsongen var ju bara jobbig. Synd, Lost höll ju riktigt hög klass i början.
    Trist. Jag håller för närvarande på att kolla igenom hela Lost och hela 24. Jag tror att 24 kommer hålla längre än Lost även om första Lostsäsongen är makalöst bra. (Just nu är jag på tredje säsongen i Lost och har nyss sett klart säsong 3 av 24.)

(Om någon får för sig att diskutera slutet på Lost mera ingående så får ni gärna använda spoiler-markeringar så att jag slipper läsa det.)

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    Jag måste bara fråga, blir Dexter råare eller varför mår du psykiskt dåligt?
    I början när jag kollade på Dexter så mådde jag psykiskt dåligt av serien och funderade på att lägga av, men den är ju så sjukt (!) spännande så jag fastnade.
    Jag vågar dock inte kolla på den ensam, haha. Särskilt inte säsong 1 som var riktigt skrämmande. Nu väntar jag på att säsong 4 ska komma ut på dvd.
    Den blir nog råare samtidigt som man har fått ett starkare band till karaktärerna och lever sig in mer. Samtidigt så märker man för varje säsong mer och mer hur störd Dexter är, tror framförallt det är det.

Säsong 4 är den bästa säsongen so far.
    Mr Orange

Reg.datum
    May 2002

Standard

Dexter säsong 5 är ruggigt bra, jag har streamat 10 av 12 avsnitt nu. Säsongsavslutning på söndag natt. Pepp!

Denna t-shirt hade fan varit något.

Tick tick tick. That's the sound of your life running out.

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Misfits! En av de bästa serier jag sett.

Sidan 28 av 33 FörstaFörsta ... 18192021222324252627282930313233 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •