Ej läst vad ngn har skrivit, men inget, inget kommer någonsin att slå sopranos, finns inte på kartan!
Sjukt jävla bra serie, men jag slarvade tyvärr med den då SVT sände den. Slötittade bara då och då, enstaka avsnitt här och där, eftersom säsong 1 nästan gick mig spårlöst förbi. Dock inhandlade jag den kompletta boxen med samtilga 6 säsonger och 2 bonus-dvd nu i somras. Jag håller på att plöja den från start till mål, så raskt jag hinner. Jag är väl mitt i säsong 2 nu ungefär.
Sopranos har kapacitet att slå sig in någonstans i toppskiktet, men den rår inte på Six Feet Under. Ingen serie lär någonsin slå Six Feet Under.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
På tal om Six Feet Under (i de senaste inläggen här), så har Michael C Hall drabbats av cancer.
Hodgkins sjukdom (Hodgkins lymfom), cancer i lymfsystemet. Behandlingen går framåt, så förhoppningsvis är han snart i filmtagen igen!
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle6424266.ab
Han äger i Six Feet Under och Dexter, två av världens bästa TV-serier.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Alltså, Arrested Development. Så jäkla kul att jag vet inte vad. Skrattar konstant, bästa karaktärerna, bästa manus, bästa allt. Har typ sista säsongen kvar, sen får jag väl sitta och vänta på att filmen kommer.
Seriöst, har ni inte sett den här serien, GÖR DET.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Började kika på Mad Men i veckan, och man ska så klart inte döma efter ett enda avsnitt men jag måste ändå säga att jag är lite besviken. Trodde den skulle vara mycket kvickare.
http://foto.stilren.se - portfolio
Yay, Futurama är här igen!
http://www.comedycentral.com/videos/...comedy-central
Jag har blivit äldre, saknar glöd
true blood...fy fan. den har potential att bli hur stor som helst. sista säsongen var ju GRYM...längtar... typ twinpeaks 2010...nyare och bättre och mycket sex
Jag tycker inte True Blood kommer upp i Twin Peaks nivå på långa vägar, men jag gillar det och det ska bli spännande att se hur säsong 3 blir. En annan vampyrserie som jag såg nån gång som liten och sen dömde ut på förhand är Buffy the Vampire Slayer. Det skulle jag dock inte ha gjort, för åh vad bra det är! Bakom den lite "billiga" fasaden med extremt fula kläder, plastiga monster och ketchupblod gömmer sig intressanta och roliga karaktärer och bra dramaturgi. Serien utspelar sig i highschool-/kyrkogårds-/annat läskigt ställe-miljö och innehåller hittills allt: Kärlek, snygga killar, spänning och framförallt HUMOR!
Nu är jag bara på andra säsongen än så länge och kan inte säga något om hur serien artar sig längre fram, men jag vet iallafall vad jag kommer göra alla sysslolösa dagar den här sommaren.
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Tycker inte att false blood var skärskillt bra...
Du och jag ☠
Har tydligen blivit en tv-serie nörd sedan jag senast skrev i den här tråden. De som jag har sett/ser på är:
Friends - Min favorit tv-serie. <3
Scrubs - Nästan lika bra som Friends, men bara nästan. Scrubs: The new generation är dock bara dålig. För mig slutade Scrubs efter den åttonde säsongen.
How I met your mother - Vet inte vilken av Scrubs och HIMYM jag gillar mer. Barney är underbar.
24 - Såg några säsonger ett par år sedan och då tyckte jag jättemycket om det. Så spännande serie.
Naruto - Sett de 300 första episoderna, sedan orkade jag inte mer. Har hört att Naruto Shippuden bättre än Naruto så jag kanske fortsätter se på det någon dag?
Ugly betty - Första säsongen var bra men den andra blev bara tråkig.
Weeds - Håller på att se den första säsongen just nu, men den är inte så speciellt bra.
Lost - Har sett de tre första säsongerna för några år sedan tror jag Ska nog se alla säsongerna om det är så bra som alla påstår.
Desperate Housewives - De fem första säsongerna har jag kollat och jag gillar det jättemycket. En av mina favoritserier.
Vintergatan 5a & 5b - Nostalgi <3. Underbar serie.
Heroes - Spännande, spännande, spännande. Har sett de två första säsongerna tror jag.
Prison Break - Har ingen aning om hur många säsonger jag sett. Tre tror jag det är? Första säsongen var bäst hittils. Är dock tveksam över att de gjorde en film av den sista episoden. Någon som sett den? (INGA SPOILERS TACK!)
Chuck - Jättekul & trevlig serie om en datanörd som blir en hemlig agent eller nåt. Se den!
Buffy The Vampire Slayer - Helt okej tidsfördriv, men något mer än det vet jag inte om jag tycker den är. Har trots det sett alla avsnitt.
The 4400 - Sjukt bra! Har fjärde och sista säsongen kvar.
House - Såg nån säsong på tv. Ok, men inget jag skulle orka se många episoder efter varandra av.
Monk - Underbar personlighet! Fint tidsfördriv.
That 70's show - Rolig serie som jag sett ett par säsonger av.
Roswell - Fastnade aldrig för den
Nu har jag troligtvis glömt bort någon serie. Top Model och sånt brukar jag med kolla på ibland men de orkar jag inte räkna upp. :b
Whatever you do now, the world still turns.