Gymnasiet var nog de tre bästa åren i mitt liv.
Gymnasiet var nog de tre bästa åren i mitt liv.
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Jag ska gå natur med musikinriktning på Porthälla i Partille(strax utanför Göteborg)...Känner inte många,men ska bli jävligt skönt med en ny start![]()
Det här året som gått, alltså mitt första år på gymnasiet, har varit det bästa året i mitt liv this far. Man träffar hur mycket nytt folk som helst och får en chans att börja om! Helt underbart.
vilken färg har själen älskling?
tog studenten i juni i år. Gymnasiet var nog den bästa tiden i mitt liv so far. hatade högstadiet, men gymnasiet var helt annorlunda. alla var supersnälla och villiga att lära känna nya människor och det var inte så mycket grupptryck och krav på att passa in. Jag kände ingen i min klass och det var jätteläskigt den första veckan, men det är bara att svälja oron och försöka ta kontakt med dom andra. och det är inte så himla svårt. Jag har utvecklats nåt så otroligt dom senaste åren och jag är lite avundsjuk på er som ska börja i höst. vill gå om ju!
I guess some people are just born with tragedy in their blood.
Det jag tycker är den största nackdelen för min egen del ¨på gymnasiet är att lärare tar för givet att alla ligger på samma nivå, och så är det verkligen inte! Så matten har jag inte fått någon som helst hjälp med i år, och samma med historia. Det är i vissa fall för mycket eget ansvar att ta.
^^jag håller med om det, men för mig blev allt sånt mycket lättare efter ett tag. i tvåan och speciellt i trean har man verkligen lärt sig att ta det där ansvaret, något som kan vara lite svårt i ettan eftersom man inte är van vid det på samma sätt.
I guess some people are just born with tragedy in their blood.
Nej, jag har börjat fundera ut hur jag ska hantera det iår, eftersom det tydligen inte fungerade i fjol. Sen är det nya och mer spännande kurser i år också, så det kanske går lite lättare i år![]()
Gymnasiet var sjukt roligt, om man dessutom går nån speciell inriktning (jag gick design) kan det nog bli extra roligt då man har ett gemensamt intresse.
inget.
det stämmer nog bra. fast å andra sidan, jag går ju musiklinjen i karlstad och jag känner att musiken blir inte lika rolig att hålla på med nu när det är på tvång. teater hade nog passat mig bättre.
Ska börja mitt andra år på fryshusets gymnasium med inriktning dans, och jag riktigt längtar! Eleverna är trevliga, lärarna är dom bästa jag någonsin haft, PBL är helt underbart att jobba mer och sedan att jag får göra det jag gillar bäst skadar ju inte heller. Tycker faktiskt synd om dom från min förra klass som valde samhäll, vilket dom flesta gjorde.![]()
I can hear her twirling the ice with her fingers
jo gymnasiet tiden då man kan börja om på nytt och få göra nått man vill nu blev det inte som jag hade tänkt men bitvis hade jag faktiskt väldigt kul,jag tog studenten i våras och även om det har vart 3 väldigt jobbga år så var det verkligen värt det när man stod där på baldagen och tog på sig mössan och visste att det bara var 1 vecka kvar till studenten![]()
Ska välja linje nu till julen, blir nog samhälls linjen ändå, först ville jag gå media. Men jag börjar bli osäker på om jag verkligen vill jobba med media. eftersom jag kanske vill bli socionom och hjälpa barn och ungdommar, ja, jag vill typ hjälpa andra... på något sätt.
Gått första året nu, Teknik och har till andra och tredje året valt inriktningen "Informations- och kommunikationsteknologi" med 2 extra individuellt valda kurser - Matematik E och Fysik B. (Samt programmering som individuellt val på 300 poäng)
Första året var dötråkigt, lite svettigt mot slutet, men jag längtar till andra året. Det sägs vara det värsta.
Någon annan som går teknikprogrammet? Jag går i Eslöv.
jag gick estet - musik i eslöv. bergagymnasiet. det var jätteskoj och jag har lärt mig massor, men jag ångrar lite nu att jag inte gick media iställethehe. men som någon sa innan, det är mycket mognare på gymnasiet.
eller ja, det beror på vilket. där jag gick fanns det ju delar av själva skolan som inte var så seriösa![]()
When you can live forever, what do you live for?