Jag börjar tredje året på Wendela Hebbegymnasiet på samhälle media.
Jag trvis.
Kom också helt ensam till en ny skola, visst var man lite skakis, men det är många som är samma situation.
Var bara lugna och er själva!!
Var ett tag sen jag skrev här, men nu har jag börjat förstå mig på det här nya forumet, trevligt nog!!
De kallar mig Liseberg för jag är så jävla rolig
Uuh Kentidiiot coolt!
Vart har designinriktningen gett dig? Jag är inte helt hundra på vad man kan jobba som med de två inriktningarna. Vad ansöker du till för jobb? (eller om du redan har ett)
Designutbildning på gymnasiet ger en ju inga stora jobbchanser direkt, för mig var det mest roligt att få hålla på med ett intresse på skoltid, men ändå läsa tillräckligt seriöst så jag kan läsa vidare. Jag gjorde precis som du o valde till matte e o fysik b. Nu läser jag till civilingenjör, har läst ett år, funderar på att pausa efter nästa år och läsa lite arktiekturhistoria (som jag kan räkna till mig i min utbildning senare) och foto (bara för intresset).
inget.
Jag gick estet: teater/dans.
Gymnasie-tiden är utan tvekan den bästa tiden i mitt liv änsålänge.
Ta vara på den.
Ska börja folkhögskola nu och många säger att den tiden är en bra motståndare till gymnasiets. Så vi får väl se.
http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad
Börjar andra året på samhäll-kultur den 22:e, har valt journalistik 50p och litterär gestaltning 100p som individuella val. Kul att skolan öppnar en ny linje från och med det kommande läsåret: samhäll-journalistik och författarskap. Vad skulle jag valt, om jag haft samma alternativ?
Popcorn; Jag funderade också på att välja Litterär Gestaltning som Individuellt val, men jag tog Scenisk Gestaltning istället. En kurs som ajg tror kan vara bra för oss med baaad självkänsla.
vilken färg har själen älskling?
Jag läste Litterär Gestaltning detta året (alltså andra året). Det var sjukt trevligt, ganska slappt och lite småflummigt. Har man bara en aning talang för skrivande så är det inte direkt svårt att få bra betyg heller, tror jag.
Samhäll-journalistik och författarskap lät sjukt skoj, själv ska jag börja trean på Samhäll-Samhäll, inte så tråkigt som det låter![]()
http://sarakarlsson.blogspot.com/
Läste också LG, mycket intressant och givande.
elegimelodi: Scenisk gestaltning kommer defintivt få dig att växa lite på höjden. Bara spotta ut all energi du har och va hur galen du vill. Det kommer bli hur roligt som helst för dig..
http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad
Hm, jag ska börja gymnasiet... för tredje gången.
Alltså, inte att jag ska börja 3:an, utan 1:an för tredje gången.
Vet dock inte vad jag ska gå... än.
Det finns max 500 vägar till Rom, resten leder till hagnestahill.
Smygtittade i din bilddagbok, Nihilisten, och den är ju fullspäckad med näst intill bara musikanter eller band. Kanske ett intresse för musik skulle ta dig till estet-utbildningen?
Jag ska börja gymnasiet nu, och jag kom in på estet-teater. Jag var väldigt glad, fast det var egentligen ingen större prestation, då det lägsta meritvärdet som kommit in var 55 poäng, men ändå.Ska bli grymt skoj. Hade estet-musik och natur som andra- och tredjehands val.
Nihilisten - Vad synd att du inte kom in på musik! Men vem vet, kanske ett mirakel händer? Vad blir det för linje istället då?
Jag vill inte komma här o va ett neggo, men GUD vad många det är som går estet-flum linjer..
Hur många tror ni har slussats ut från medierelaterade linjer o program de senaste 10 åren?
Själv gick jag teknik även fast mitt största intresse var, och är, att rita och hålla på med bilder och grafik av alla slag.
Men lyckligtvis nog hade jag lätt för matte o sånt och tänkte ta tillvara på det istället för att gå estetisk linje, där möjligheten att läsa matte, kemi o fysik var begränsad.
Jag säger inte att man inte ska följa hjärtat, men ibland måste väl hjärnan få styra? Jag höll på med mitt intresse vid sidan av och valde kurser som design och foto på tekniklinjen.
Kändes j*vligt bra att kunna välja fritt till högskolan sen eftersom jag hade typ alla ämnen för de flesta "normala" program.
Alla mina vänner som har behövt läsa upp en massa ämnen på komvux har gnällt o närtintill grina för att dom inte tog till vara på det tidigare..
Men men..
Nu sitter jag här på SvD och ritar nyhetsgrafik.. en lysnade kombination av mitt bildhjärta och min mattehjärna.