Sidan 4 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 147

Ämne: Gymnasiet

Medlem 016s avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tiisen Visa inlägg
    Haha, jag bor 10 minuters vandring från St. Lekis.
    Jag med.. (10 tecken)

Nybörjare
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

016 - Jo, det är ganska många som väljer estet-linjer (särskilt musik skulle jag väl gissa) därför att dem tror att estet linjerna är så slappa och roliga. Detta är dock lite förskönat, man har ju faktiskt forfarande de vanliga ämnena, bara det att man får det inte lika grundläggande som om man tog en "plugglinje", men nog är estest slit på sitt sätt, ändå.

Jag håller med dig att estest linjerna ger inte mycket behörigheter, och man bör väl egentligen inte välja någon av dem om man inte planerar att bli något i den riktningen. Jag vill ju hålla på med skådespeleri när jag blir äldre, hade jag varit osäker att jag varit osäker hade mitt gymnasieval varit annorlunda.

Du gjord ett väldigt bra val som gynnade dig i slutändan, det var mycket bra! Det är ju så man ska tänka. Man får ju fundera på vart man vill komma och sedan rikta in sig på det. När det kommer till sådana framtidspåverkande beslut så är det inte nuet som räknas.

Erfaren medlem Suzzies avatar
    Reg.datum
    Jun 2005

Standard

jag rekomenderar verkligen att välja någon specialinriktning istället för att bara gå sam-sam. Det är skitkul att träffa folk som har någorlunda samma intressen och värderingar som en själv. Jag gick sam-global, och det är nog det bästa valet jag gjort. lärde mig helt sjukt mycket
    I guess some people are just born with tragedy in their blood.

Erfaren medlem elegimelodis avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag valde inte gymnasie efter vad jag ville hålla på med när jag blir äldre. Jag valde det inte för att komma in på någon speciell skola. Jag valde musik för att hjärtat sa det.

Medlem 016s avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Jojo, men det kan kännas lite idol ibland.
    alla som söker till idol tror att dom kan sjunga o alla kommer bli nåt stort.
    alla som söker till media o liknande kommer inte bli rockstjärnor.. låååångt ifrån alla.
    åhvafan alla älskar väl musik??? dumt att tro att man ska/kan bli musiker (lr liknande) för det.

Reg.datum
    Jun 2005

Standard

när jag sökte till gymnasiet hade alla en massa åsikter om vad jag skulle välja. "Du måste gå natur!", "Global är ju värsta flumlinje". Men tillslut är det allra bästa att bara välja det som du tycker är kul och som intreserar dig. Då kommer skolarbetet att gå mycket lättare också.

Nybörjare xNihilistenxs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vadette Visa inlägg
    Nihilisten - Vad synd att du inte kom in på musik! Men vem vet, kanske ett mirakel händer? Vad blir det för linje istället då?
    Jo, det är då verkligen. Jag vet inte. Har inte fått något brev från skolan än. Hoppas bara det kommer denna veckan eller nästa. Annars blir det kanske ingen skola för mig, haha. Vore rätt skönt visserligen. Ett års lov ... eller nej, min mor hade tvingat mig att hitta ett arbete förmodligen. Lycka till till det.
    Det finns max 500 vägar till Rom, resten leder till hagnestahill.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Apr 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Suzzie Visa inlägg
    jag rekomenderar verkligen att välja någon specialinriktning istället för att bara gå sam-sam. Det är skitkul att träffa folk som har någorlunda samma intressen och värderingar som en själv. Jag gick sam-global, och det är nog det bästa valet jag gjort. lärde mig helt sjukt mycket
    De som går samhällsamhäll har väl också någorlunda samma intressen och värderingar? På Samhäll-samhäll lär man sig mycket mer ingående, då vi läser Samhäll A-B-C, Geografi A-B, Staden och Framtiden, Religion A-B, Historia A-B osv.

När jag sökte till gymnasiet kunde man inte söka på andra skolor än den som var närmast om det inte var ett annorlunda program. Jag frågade min SYO om jag fick söka samhäll-journalistik i en annan stad, men eftersom journalistik var en inriktning var det inte tillåtet då samhällsprogrammet fanns här. Kasst system, men det är väl ändrat nu tror jag? Nu får man väl söka vad man vill?

På min skola finns "bara" ekonomi, samhäll, kultur och språk som inriktningar. Jag har aldrig ångrat mitt val! Och tack vare det så får jag och 3 klasskompisar åka på Studieresa till Peking till hösten.
    http://sarakarlsson.blogspot.com/

Reg.datum
    Jun 2005

Standard

impossible:Jaa du har rätt, men med inriktningar så blir det ännu mer specialintressen och så. sam-sam är ju ganska allmänt och på vår skola var detflera hundra som gick den linjen.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Impossible Visa inlägg
    Kasst system, men det är väl ändrat nu tror jag? Nu får man väl söka vad man vill?
    Jag tror inte att reglerna har ändrats, iaf var det samma regler för ett år sedan att man bara kan söka utanför komunen om linjen inte finns i hemkomunen eller om skolan är friskola.
    Jag fick söka utanför då jag ville gå estet-dans, vilket jag nu också gör.
    I can hear her twirling the ice with her fingers

Nybörjare
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag börjar estet-bild o form på schillerska i gbg. Jag är jättenervös, ser framför mig hur jag blir helt utanför

Medlem Danjo-Nazs avatar
    Reg.datum
    Nov 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av rocketeer Visa inlägg
    Jag tror inte att reglerna har ändrats, iaf var det samma regler för ett år sedan att man bara kan söka utanför komunen om linjen inte finns i hemkomunen eller om skolan är friskola.
    Jag fick söka utanför då jag ville gå estet-dans, vilket jag nu också gör.
    Var det inte då för ett år sedan som det ändrades? Har hört det från flera håll att man får välja vilken skola man vill och att man inte är tvungen att gå i hemkommunen om programmet finns där.

Själv gick jag natur. Valde väl det för att jag inte hade en aning om vad jag ville bli och hade då lite lättare för de naturvetenskapliga ämnena. Har inte ångrat det valet en sekund, hade grymt bra klass, man hade skitskoj varje dag.
    bilddagbok
    last.fm
    1011101011

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av filin Visa inlägg
    Jag börjar estet-bild o form på schillerska i gbg. Jag är jättenervös, ser framför mig hur jag blir helt utanför
    Om du känner att mobbas och är dumma så skriver du bara här så åker vi ner och ger dem stryk

Erfaren medlem kristinkevlarsjäls avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

..gymnasietiden var hemsk.. tur att den tiden är förbi....
    Adrians kvinna

Reg.datum
    May 2007

Standard

Säg inte så Kristin ... Jag har ju hela två år kvar :O

Sidan 4 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg