Sidan 7 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 91 till 105 av 147

Ämne: Gymnasiet

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Jag läste filosofi A i trean. Läraren var speciell, milt sagt. och jag vet inte om det var hennes ostrukturerade utlärning och att hon var allmänt flummig som gjorde ämnet jobbigt eller om jag helt enkelt tyckte det var ointressant. Vi fick iallafall mest plugga in stora filosofers världssyner och det kändes väl sådär.

Som individuella val valde jag mest saker för att de verkade roliga. När man går samhäll känns det som att man pluggar tillräckligt ändå. I tvåan valde jag foto och kinesiska (kinesiska var dock inte så roligt som det lät och det medförde en hel del pluggande). I trean, eeeh, ja det hade jag nästan glömt, i trean valde jag faktiskt engelska C och historia C. Mest för att det kändes lika bra när man ändå hade läst både A- och B-kurserna. Det var inte så mycket värre än dem så det kändes inte jobbigare än i tvåan.

Annars varierade väl mina åsikter om gymnasiet genom åren. Ettan var klart roligast, men det är ju min personliga åsikt. I tvåan hade alla snygga killar tagit studenten och klassen delades in i inriktningar. Jag valde samhäll samhäll och klassen blev jättestor och fick dålig gemenskap och sådär, så de sista åren bestod nästan bara av plugg.
    Vi hade dock de bästa lärarna man kan ha; intresserade, hängivna och nästan för måna om att vi skulle må bra och utvecklas som personer och sådär. Med samhäll känns det också som att man har fått en grundläggande uppfattning om hur samhället fungerar både i nutid och ur ett historiskt perspektiv, och man har lärt sig mycket om att analysera varför och hur saker händer och att tänka kritiskt.
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Erfaren medlem elegimelodis avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Tvinga mig inte att gå tillbaka igen...

Erfaren medlem Glödlampans avatar
    Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Jag börjar imorrn. Jag känner en enda i hela skolan, men hon är ett år äldre. Men men, det blir väl bra hoppas jag.. Håll tummarna (;
    Nu är dom gömda bakom stjärnor
    Vid vintergatans kant

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Gymnasietiden var den absolut bästa tiden i mitt liv. Jag gick på estetisk-praktisk på Brinellgymnasiet i Nässjö. Jag flyttade hemifrån för första gången i mitt liv, och fick en underbar period. Plötsligt fattade jag till exempel att det fanns tjejer...(jag är lite sent utvecklad jag vet). Kort sagt tycker jag denna tid inte är ett dugg att oroa sig för.
    Det kommer vara något du saknar sedan, snarare.

Erfaren medlem kentads avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

jag går fortfarande media och det känns jättebra

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

skolan är bara kul
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av 13_Maj_tjejen Visa inlägg
    Ska börja tvåan nu... Idag, känns jobbigt, de övertygade mig att jag antingen skulle få byta skola (sökte ju till ett men kom dock inte in), hoppa av (det var iofs bara min tanke kom jag på nu) eller gå om ettan men till slut kom de överens om att jag fick gå tvåan trots ig i några ämnen.

Jag har säkert sagt det men jag kom ju trots allt in på det där andra gymnasiet jag sökte till, tack vare ett avhopp.
    Går nu ettan på Rudbäcksgymnasiet i Tidaholm, Aspergerprogrammet, fick välja mellan natur och samhäll och jag valde samhäll.
    Vi är 7 elever i klassen och 20 på programmet.
    Det går jättebra nu.

Bor typ på internat där.. Fast det känns konstigt att kalla det internat för det känns inte så, vi bor i vanliga lägenheter med "normala" grannar.

Kan ju bara tacka den där Kalle som hoppade av.
    "Getting old is not for sissies."

Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av popnonstop Visa inlägg
    jag har gått media men kommer byta till estet bild o. form till hösten och gå ettan igen.. det känns askonstigt.. media och estet har dessutom i samma lokaler och klassrum och sånt så jag kommer se alla som jag gick med förut hela tiden.. det kommer bli kännas helt knas.
    oh yeah vad härligt med någon till som går om ettan!
    jag gick samhäll förra året och går nu om ettan på estetmusik istället. det är ett så jävla bra val.
    högskolebehörigheten är ändå ganska hög när man går estet. extra poäng för mig som läser språk också.
    jag fattar ju att det inte är så stor chans att jag blir rockstjärna, men chansen finns och drömma går bra! sen bryr jag mig inte så mkt om vad jag gör, bara jag får hålla på med musik. jag kan tänka mig att bli körledare eller kantor eller nåt.
    jag tycker absolut att man ska välja linje efter vad man är intresserad av just nu, vad man känner att man vill göra de tre kommande åren.
    jag har ju gått både en plugglinje och estet och jag tycker estet är fan så mkt bättre.
    hjärtat ska bestämma!
    min syrra gick natur för att hon inte visste vad hon ville göra och det hjälpte inte direkt henne, då hon komvuxpluggr till konditor nu. oavsett om du går ett brett eller smalt program så kan du inte välja vad du vill syssla med resten av livet när du är femton. därför är det lika bra att välja ett program där du har kul och har det bra!

Erfaren medlem popnonstops avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gråbo Visa inlägg
    oh yeah vad härligt med någon till som går om ettan!
    jag gick samhäll förra året och går nu om ettan på estetmusik istället. det är ett så jävla bra val.
    högskolebehörigheten är ändå ganska hög när man går estet. extra poäng för mig som läser språk också.
    jag fattar ju att det inte är så stor chans att jag blir rockstjärna, men chansen finns och drömma går bra! sen bryr jag mig inte så mkt om vad jag gör, bara jag får hålla på med musik. jag kan tänka mig att bli körledare eller kantor eller nåt.
    jag tycker absolut att man ska välja linje efter vad man är intresserad av just nu, vad man känner att man vill göra de tre kommande åren.
    jag har ju gått både en plugglinje och estet och jag tycker estet är fan så mkt bättre.
    hjärtat ska bestämma!
    min syrra gick natur för att hon inte visste vad hon ville göra och det hjälpte inte direkt henne, då hon komvuxpluggr till konditor nu. oavsett om du går ett brett eller smalt program så kan du inte välja vad du vill syssla med resten av livet när du är femton. därför är det lika bra att välja ett program där du har kul och har det bra!

Eller hur, man ska göra det man verkligen vill, annars slösar man ju bara bort sin tid. Nästan alla jag känner klagar på att jag bytte och tycker att det va onödigt, alla verkar tro att media och estet är jättelika linjer, vilket det verkligen inte är. Jag trivs så sjukt mycket bättre nu, nu tycker jag om att vara i skolan. Aldrig att jag hade orkat gå två år på en linje jag inte gillar, hellre ett extra år och göra något jag tycker om. Är asnöjd med att jag bytte. Dessutom har jag en otroligt mycket mysigare klass nu, fast det visste jag ju inte då i och för sig.
    one november, spawned a monster in the shape of this child

Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av popnonstop Visa inlägg
    Eller hur, man ska göra det man verkligen vill, annars slösar man ju bara bort sin tid. Nästan alla jag känner klagar på att jag bytte och tycker att det va onödigt, alla verkar tro att media och estet är jättelika linjer, vilket det verkligen inte är. Jag trivs så sjukt mycket bättre nu, nu tycker jag om att vara i skolan. Aldrig att jag hade orkat gå två år på en linje jag inte gillar, hellre ett extra år och göra något jag tycker om. Är asnöjd med att jag bytte. Dessutom har jag en otroligt mycket mysigare klass nu, fast det visste jag ju inte då i och för sig.
    mm precis! jag velade hela förra året om jag skulle byta eller inte, och jag var så avundsjuk på de som gick estet. jag trodde att jag skulle vara för dålig, det var därför jag inte bytte med en gång. men min skola har en väldigt bred estetlinje utan intagningsprov, vilket är väldigt skönt. de låter alla utvecklas utifrån sina förutsättningar.
    jag hade varit så ledsen och avis om jag aldrig vågat testa att byta. sen var det rätt tufft i början att komma in i klassen men det går bättre och bättre med tiden.

Erfaren medlem lollitas avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Jag går natur matte-data på Berzan i lkpg, har varit riktigt kul förutom att min klass är vääääääldigt nördig :/
    Bästa tiden i mitt liv hittills, trivs jättebra men ska bli riktigt skönt att ta studenten
    fredagen den 13e juni ^^ äntligen slippa skiten
    Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

matte-data? är inte det skitsvårt?
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av theonetoblame Visa inlägg
    matte-data? är inte det skitsvårt?
    mja, webdesign va sjukt kul de andra datorämnena hade jag kunnat va utan
    matte är min starka sida, det var därför jag valde skiten.... en himla massa plugg :S
    Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

aha, fyfan. hatar matte fast jag är ganska bra på det så jag tänkte också välja natur, dock med naturinriktning. gillar du programmet annars då?
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

jag gick natur-natur först, jag hatade matte tills jag börja på gymnasiet men som du så var jag bra på det...
    dock avskydde jag kemi a och kunde inte tänka mig att läsa b-kursen!!! därför bytte jag till matte-data största fördelen att man slipper jobbiga b-kurser (fast jag läser fysik b iaf), och jag har fått en laptop av skolan
    jag trivs jättebra på linjen! jag skulle inte kunna tänka mig att gå något annat! verkligen jättebra för framtiden

Sidan 7 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •