Sidan 11 av 16 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516 SistaSista
Resultat 151 till 165 av 238

Ämne: ALLA biljetter till sverige-konserterna slut!

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av FilipJohansson Visa inlägg
    Jag har 115 stycken biljetter till Göteborg, och 210 till Sthlm på lördagen. Säljes för 795 kr/st.
    Om man läser informationen som kent lägger upp på sin startsida så vet man att detta inte kan stämma då de har skrivit att man max kan köpa på sig 8 biljetter per person och tillfälle. Så om han skulle ha haft de där 325 st biljetterna skulle det vara ett väldigt stort gäng som fått gå ihop för att sälja dyrt. Nya ticnet-maffian kanske?

Inte så troligt, så om man läser information och tänker realistiskt behöver man inte bli sur på skojjare som Filip. Orka liksom.

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

BTW har jag tre biljetter till Annexet 17/11 som jag inte kommer sälja. Skrev mest det för att hälsa till alla andra som ska dit det datumet, hoppas vi ses och att vi får en underbar dag tillsamans ^^

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2003

Standard

Vi äter alltid frukost på jobbet vid nio, och idag tänkte jag "är ticnet överbelastat så skiter jag i det och väntar en stund, äter och går tillbaka till datorn sen".
    Sen hade jag lite problem med att logga in , och var på vippen att ge upp.
    Snacka om att jag är glad nu för att jag inte gjorde det!
    En knapptryckning ifrån att missa min kära biljett ^^

Standard

Citat Ursprungligen postat av patrik_zidane Visa inlägg
    på internet?
    Japp, det var på internet.

Standard

jag vill oxå ha Biljett !!

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Vart bor du? Det finns billiga på tradera, där finns Lund, Stockholm, vart bor du?

Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

en stockholm
    En tekopp från de dödas värld

Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Det finns Stockholm biljetter på tradera med.
    Frågan vad du betalar för en eller två biljetter!?

Standard

Har biljetter till Gbg gissa om jag är glad! fast man fick ju upp tidigt o köa utanför turistbyrån,, menmen, vad gör man inte för kent?
    Du kan följa mina spår hem
    Columbus var mitt namn

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av mgmannen Visa inlägg
    Jag körde enligt principen, logga in tio minuter innan på Ticnet, då hamnar man i kö. Det stod max fem minuters kötid och precis på sekunden 9.05 fick jag köpa biljetter. Detta tillvägagångssätt fungerar varje gång jag köper biljetter till konserter. Vill även tillägga att jag inte heller tycker att det fusk att vissa s.k. "företag" köper biljetter och säljer på "svarta" marknaden, alla som köpte biljetter hade ju kunnat gjort samma sak, dvs köpt åtta biljetter och sålt alla biljetter som man inte behövde för dubbla priset. Fri företagsamhet kallas det.
    Fri företagsamhet, min röv. Det kallas omoralisk profitering. Inte fan har de gjort någon insats heller. Hur mycket av deras enorma förtjänst går till artister och arrangörer? Inte ett rött jävla öre. Det enda som de gör är att hindra folk som vanligtvis hade kunnat gå på konserten genom att sätta helt orealistiska priser. Det skadar även artisterna, som inte får spela för fulla hus.
    RIP Kent - 1995–2007
    Konst | Kultur | Kärlek

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Har biljett till Lund och Köpenhamn, kan man vara lyckligare?

Nybörjare mgmannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av RutStrut Visa inlägg
    Eller så kan man behandla andra som man själv vill bli behandlad. Konsten kallas att se saker ur andras synvinklar. Många här är runt 15 år, har förmodligen inte mer än 1050 spänn (barn-/studiebidrag) i månaden, och att vuxna människor med betydligt mycket mer pengar ska tjäna på dem tycker inte jag är helt rätt. Så länge folk tänker på det sätt som du beskriver kommer det fortsätta vara så dock. (hej OT! och förlåt om jag bidrar till dålig stämning på forumet!)
    Så länge som mänskligheten har verkat så har det funnits människor som profiterat sig på andra för egen vinnings skull. Jag anser inte att detta är "fusk" men om du eller ngn annan har en universallösning på detta problem så är jag gärna med på noterna. Vill bara poängtera att jag själv inte köpa biljetter för att sedan "kränga" dom dyrt, skulle aldrig falla mig in att medverka i ett sådant beteende.
    "Var det du som blev för våt?
    eller är det jag som är så hal?"

Nybörjare mgmannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Xlator Visa inlägg
    Fri företagsamhet, min röv. Det kallas omoralisk profitering. Inte fan har de gjort någon insats heller. Hur mycket av deras enorma förtjänst går till artister och arrangörer? Inte ett rött jävla öre. Det enda som de gör är att hindra folk som vanligtvis hade kunnat gå på konserten genom att sätta helt orealistiska priser. Det skadar även artisterna, som inte får spela för fulla hus.
    Omoraliskt, mycket möjligt, men jag kallar det fortfarande för fri företagsamhet. Dessutom säljer man få biljetter till en stor massa.
    , "Supply and demand" som jag fick lära mig på universitetet. Så länge som pengar styr i samhället så kommer vi få leva med ett sådant beteende. Problemet ligger i att många köper dessa biljetter utan att tänka sig för vad de bidrar till. Jag kan förstå att man köper biljetter då man är intresserad av att se evenemanget, men det bidrar till att dessa "säljare" vid nästa evenemang köper ännu fler biljetter så att de kan tjäna ännu mer pengar. Tråkigt, men dagens sanning.
    "Var det du som blev för våt?
    eller är det jag som är så hal?"

Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2005

Angry Öööhh..

Vilken otrevlig moderator!

Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Alltså. Fyfan. Borde banna dig på en gång. Så jävla lågt.

Gå och brinn nånstans. Här kommer du aldrig få respekt.
    Öööhh. Gå o brinn någonstans själv. Vem är det som inte kommer få någon respekt egentligen? Förresten så var skämtet jävligt roligt Filip...

Sidan 11 av 16 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •