Vad förlorar jag på det? Om jag ser kent en gång och är nöjd med det förlorar jag väl inte ett smack? Rent hypotetiskt alltså. Roligt att du beklagar dig över att det tjatas härinne när du tjatar vidare om huruvida folk gillar att se triljoner spelningar på raken eller inte. Mitt inlägg var en del i ett större sammanhang där jag tyckte det var beklagligt att endast hardcorefansen ska få se kent + att de dammsuger biljetter så gott det går. Det är uppenbarligen känsligt att påpeka detta.
Nei, selvsagt taper du ingenting om du er fornøyd med en konsert!
Det er ingen her som påstår det.
Men JEG synes jeg går glipp av noe om Kent spiller i Oslo to dager på rad,
og jeg bare får gått på den ene. Når det er SÅ viktig for meg, passer jeg
selvsagt på å få tak i billetter. Om det går utover andre, som i tillegg ikke
er spesielt store fans av Kent og musikken deres, vet du hva, det skiter jeg i!
Där kan du ha en poäng, javisst!
Jag är glad att jag bara såg en spelning under Turné 19 (och då har jag ändå följt kent sedan 1995). Visst, en andra spelning (eller t.o.m. ännu fler) hade säkert kunnat bli kanon (omöjligt att svara på), men jag ville inte låta magin gå förlorad eftersom det var en sjuhelvetes bra spelning (Jag var i Malmö. Mycket bättre än Gbg enligt många som var där oxå). Lite trist om man skulle åkt vidare, sett en andra konsert, och det hade varit en lite sämre spelning och med nästan precis samma låtlista dessutom. Då behåller jag hellre det första knockande & underbara intrycket! Visst, nu brukar väl kent variera någon / några låtar, med lite tur, till & från. Likväl är jag fullt nöjd med den enda Turné 19-spelningen.
Att jag sedan "bara" valde en kan väl bero lite på att det inte är lika intressant / prioriterat att flänga runt på kentspelning efter kentspelning idag som, låt oss säga, 10-12 år tillbaka... då kan jag lika gärna gå på konserter med 5 olika favoritartister under en höst, som att bränna samma summa (eller mer därtill) på 5 konserter med kent...
Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2007-07-31 klockan 19:31.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Men igen, det är biljetthajarna som köper upp massa biljetter som hindrar folk från att se kent. Inte dom som går på flera spelningar, det är så mycket mindre del av biljetterna.
Förresten har jag inte hindrat någon, hade den som velat haft biljett men nu står utan varit ute i god tid hade den haft biljett.
inget.
hahahahahaha
Ja, det var tydligen mycket känsligt att påpeka...verkar som om jag träffade en nerv.
Men det där med att tänka på någon annan än sig själv är tydligen helt pasé i dagens värld så jag kan inte förvänta mig något annat egentligen.
(Och föresten, nej, jag har inte försökt få tag på biljetter och misslyckats, jag drar till Nya Zeeland i slutet av augusti och blir borta till nästa sommar. Kentspelning må vara bra men inget jag ger upp en sån resa för... )
Nej men du sa så här: "Tycker man nått är tillräckligt bra, tycker man om det flera gånger. Då tröttnar man inte efter en gång." Ordvalet "man" kanske bara var olyckligt och jag missförstod det? Inget petitess värd mer utrymme dock.
Får ändå intrycket av att bl a du och nu Sofia747 tycker att vill man inte stalka kent landet runt så är man inget riktigt fan och kan man lika gärna se Amy Diamond istället eller så är det synd om en eftersom man inte förmår att uppskatta magin efter 112e spelningen.
Kalltkaffe med socker sätter orden i min mun. Första showen när man inte sett dem på två år är en underbar knock-out. Andra känns för min del betydligt lamare. Och javisst kent håller hög kvalitet men det beror ju även på hur mottagaren upplever det hela.
Och ja biljetthajarna är skurkarna, inte offren för kents musik såklart.![]()
Senast redigerat av Tralfamadore den 2007-07-31 klockan 21:07.
Ja egentligen förstår jag väl hardcorefansen klåfingrighet på de få spelningar som finns men den cyniska man-kan-väl-hantera-en-internet-sida och jag-ser-va-ja-vill-o-skiter-i-resten-attityderna är ju trista. Kul med Nya Zeeland. Där var jag för några år sedan och skulle givetvis åka dit igen om tillfällen gavs även om jag skulle missa en turne med valfritt favoritband.