Välkommen till arkivversionen av Kentforumet!

Detta är en arkiverad och statisk version av Kentforumet så som forumet såg ut den 13 maj 2018 då forumet stängdes. Det går alltså inte att skriva i forumet längre utan den här arkiverade kopian finns bara kvar av nostalgiska och kanske historiska skäl.

Saknar du att skriva i Kentforumet? Kolla då in Facebook-gruppen Kentforumet - Ditt vardagsrum på nätet eller det nya forumet, Kentforumet 2.0.

När Kentforumet stängdes fanns det 26 094 medlemmar som hade gjort 1 153 096 inlägg i 10 524 olika ämnen.

Sidan 12 av 16 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516 SistaSista
Resultat 166 till 180 av 238

Ämne: ALLA biljetter till sverige-konserterna slut!

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Peyman Visa inlägg
    Vilken otrevlig moderator!
    1. Det är inte moderatorers uppgift att vara trevliga, utan att hålla ordning och hysta ut icke-önskvärda typer.
    2. Det är inte din uppgift att komma in på forumet och anmärka på moderatorernas beteende det första du gör.
    Senast redigerat av Xlator den 2007-07-28 klockan 20:15.
    RIP Kent - 1995–2007
    Konst | Kultur | Kärlek

Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Xlator Visa inlägg
    1. Det är inte moderatorers uppgift att vara trevliga, utan att hålla ordning och hysta ut icke-önskvärda typer.
    2. Det är inte din uppgift att komma in på forumet och anmärka på moderatorernas beteende det första du gör.
    1. Eeee.. "Hålla ordning och hysta ut icke-önskvärda typer" Vad vill du komma fram till? Är man en icke önskvärd typ om man drar ett skämt? Tänk efter lite nu förfan.

Och dessutom så är inte moderatorers uppgift att kränka folk och tro att de kan säga och tycka vad fan de vill, bara för att de är moderatorer. Fan det här är ju löjligt..
    "Gå och brinn nånstans, här kommer du aldrig få respekt"... Det kallar jag fan inte att hålla ordning och hysta ut icke önskvärda typer. Det är att vara kaxig och tro att man kan säga vafan man vill bara för att man är moderator..ööhh!

2. Om jag har förstått det rätt så är detta ett forum och inget jävla ställe där jag behöver ha en uppgift för att få kommentera en moderators otrevlighet. Så nej! Det är inte min uppgift. Men jag säger vad jag tycker om jag vill!

Fan vissa här beter sig som om de vore tre år gamla!

Medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av mgmannen Visa inlägg
    Så länge som mänskligheten har verkat så har det funnits människor som profiterat sig på andra för egen vinnings skull. Jag anser inte att detta är "fusk" men om du eller ngn annan har en universallösning på detta problem så är jag gärna med på noterna. Vill bara poängtera att jag själv inte köpa biljetter för att sedan "kränga" dom dyrt, skulle aldrig falla mig in att medverka i ett sådant beteende.
    Den här diskussionen hör inte hemma här, jag vet, men.. Det är sant att människor ofta gör saker för egen vinnings skull. Det är sant att det är svårt att göra något åt det genom lagar eller diskussioner (som den här). Framför allt avskyr jag att argumentera, det går alltid ut på att helt inskränkt aldrig erkänna att den andra kan ha rätt och man själv kan ha fel. Jag menar ändå att det är fel att göra som de där biljettföretagen - och att man inte kan acceptera allt bara för att det är svårt att ändra. Jag tänker inte acceptera världssvälten, t ex, bara för att jag inte har resurser att själv utrota den. Däremot får man leva med det, och göra det lilla man kan. Jag vet att pengar styr världen, men jag behöver inte tycka om det, och ju fler som faktiskt tycker om det, desto värre blir det.
    Hej nu ska jag sluta upp med detta. Ha en bra dag!
    Om allt man inte väljer, men ändå tvingas ta. Om stoltheten jag sväljer för att klara varje dag. Och allt som jag ska gömma i mitt hjärta utav glas. Om allt det där ska rymmas går jag av.
    Så ta mig med till drömmarnas land...

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av RutStrut Visa inlägg
    Den här diskussionen hör inte hemma här, jag vet, men.. Det är sant att människor ofta gör saker för egen vinnings skull. Det är sant att det är svårt att göra något åt det genom lagar eller diskussioner (som den här). Framför allt avskyr jag att argumentera, det går alltid ut på att helt inskränkt aldrig erkänna att den andra kan ha rätt och man själv kan ha fel. Jag menar ändå att det är fel att göra som de där biljettföretagen - och att man inte kan acceptera allt bara för att det är svårt att ändra. Jag tänker inte acceptera världssvälten, t ex, bara för att jag inte har resurser att själv utrota den. Däremot får man leva med det, och göra det lilla man kan. Jag vet att pengar styr världen, men jag behöver inte tycka om det, och ju fler som faktiskt tycker om det, desto värre blir det.
    Jag håller med till fullo!

Nybörjare mgmannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av RutStrut Visa inlägg
    En diskussion vi skulle kunna ha i all evighet. Vi lägger den i träda och inväntar det efterlängtade skivsläppet/konserten istället. Ha en bra dag själv.
    "Var det du som blev för våt?
    eller är det jag som är så hal?"

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

De som inte fick biljetter till de ordinarie konserterna kan kolla Ticnet då & då.
    För bara någon halvtimme sedan fanns det biljetter att boka till Gbg den 23/11.
    Antagligen biljetter som inte hämtades ut och därmed såldes av Ticnet på nytt nu.

Nu är det dock svartmarkerat (istället för gult) igen,
    så jag antar att de där biljetterna gick ganska fort igen.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Och nu när alla är så glada och ledsna så kan jag ju tala om att jag ska gå och se en grupp som heter Kent för andra gången kan jag räkna till på mina två händer. Kul. Kul. Kul. Kul. Tack vita skuggis.

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Och nu när alla är så glada och ledsna så kan jag ju tala om att jag ska gå och se en grupp som heter Kent för andra gången kan jag räkna till på mina två händer. Kul. Kul. Kul. Kul. Tack vita skuggis.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Vill du leva i ovisshet eller formulera frågetecknena till en fråga jag kan besvara?

Standard

missade biljett till GBG, skulle fixat till mig och min flickvän. eftersom det är väldigt viktigt för henne fick jag lite ångest över det, så nu har jag iaf biljetter till Köpenhamn och får väl bjuda henne på en mysig weekend där istället

visst, kunde väntat till på onsdag och försökt fixa till extrakonserten, men då skulle jag behöva oroa mig tills dess, dagar jag har viktigare saker för mig än att vara orolig...

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Vill du leva i ovisshet eller formulera frågetecknena till en fråga jag kan besvara?
    Ja, du kan väl börja med att förklara vad du menar i ditt första inlägg.
    Hade du rökt starktobak när du skrev det?

Medlem
    Reg.datum
    May 2003

Standard

Inte konstigt att biljetterna tog slut så snabbt när så många fans har köpt massor med biljetter....kan inte låta bli att tänka att fler skulle få chansen att se Kent live om inte vissa fans var så besatta av att se femtioelva stycken spelningar...

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lil Glorf Boy Visa inlägg
    Inte konstigt att biljetterna tog slut så snabbt när så många fans har köpt massor med biljetter....kan inte låta bli att tänka att fler skulle få chansen att se Kent live om inte vissa fans var så besatta av att se femtioelva stycken spelningar...
    Är man ute i tid får man gå, är man inte får man inte, så enkelt är det! Sen om man väljer att gå på en eller sju spelningar spelar ingen roll.
    inget.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Ja, du kan väl börja med att förklara vad du menar i ditt första inlägg.
    Hade du rökt starktobak när du skrev det?
    Så jävla vrickat var det inte. Jag var seriös och väldigt opåverkad av något preparat.

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lil Glorf Boy Visa inlägg
    Håller med. Besatta fans finns det alltför många av, lite tragiskt när man funderar djupare över det. Jag ser hellre en spelning då o då. Ser man för många under samma turné försvinner magin lite tycker jag. Men det är ju jag det.
    Senast redigerat av Tralfamadore den 2007-07-31 klockan 13:29.

Sidan 12 av 16 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •