Visa resultat för omröstning: Vilken sexuell läggning alternativt parafili lider du av?

Antal röster
109. Du får inte rösta i den här omröstningen
Sidan 1 av 39 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 571

Ämne: Sexualiteter

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard Sexualiteter

Svårt att utforma denna tråd.
    Inga elakheter får förekomma. Har man inte vett att avgöra vad som kan ses som elakt kan man väl ty sig till skräpen eller till flashback.

Var går gränsen för vad som är naturligt och inte?
    Finns det en sådan gräns?
    Ordet är rätt fritt.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Börjar med påståendet att homosexualitet är helt naturligt. Känns som en bra ingång till diskussion.

Staffan747
    Guest

Standard

Jag hånglade en gång med en kille, det var obehagligt som fan för han hade skäggstubb, dessutom var han bög så det var nog bara "en kul grej" endast från min sida..

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Nej, det finns ingen sådan gräns. Det finns för övrigt ingenting "naturligt", antingen är väl allt naturligt eller så är det inte det. Om man på allvar menar att vi ska låta naturen ha sin gång utan att själva försöka förbättra den så menar man ju t.ex. att vi inte ska bota sjuka med mediciner. Därför är det dåligt att argumentera emot t.ex. homosexualitet pga att det skulle vara "onaturligt".

Det är bättre att säga att något är antingen fel eller rätt. Personligen kan jag inte förstå hur någon människa kan tycka att homosexualitet skulle kunna vara fel i någon bemärkelse. Typ så.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

så länge man inte skadar någon annan eller sig själv så är vl det mesta ok...
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Börjar med påståendet att homosexualitet är helt naturligt. Känns som en bra ingång till diskussion.
    Jag tycker inte att homosexualitet är naturligt. Jag tror på att det naturliga är att människan hela tiden ska föröka sig och det är vad jag vet helt omöjligt om man inte går ihop man+kvinna.

Märk väl att jag inte har sagt huruvida jag tycker att det är kosher eller ej.
    Blogg

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Ofta brukar ju anti-homo-folk påstå att homosexualitet är onaturligt för att en man inte kan få barn med en man t.ex. men det är ju helt jävla skruvat. Sedan när blev allas mening med sina liv att skaffa barn liksom?! Vem har rätten att döma andra för deras val?

Last.fm

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Jag hånglade en gång med en kille, det var obehagligt som fan för han hade skäggstubb, dessutom var han bög så det var nog bara "en kul grej" endast från min sida..
    Hahaha, välkommen till vår värld!!!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Jag tycker inte att homosexualitet är naturligt. Jag tror på att det naturliga är att människan hela tiden ska föröka sig och det är vad jag vet helt omöjligt om man inte går ihop man+kvinna.

Märk väl att jag inte har sagt huruvida jag tycker att det är kosher eller ej.
    Men vad är det som inte är onaturligt? Jag skulle förstå om du säger att det inte är naturligt att en man får barn med en annan man. Men varför skulle homosexualitet som sådan vara onaturlig för det? Vem har sagt att meningen med livet alltid måsta vara att skaffa barn? Vem har bestämt det?

Last.fm

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Nej, det finns ingen sådan gräns. Det finns för övrigt ingenting "naturligt", antingen är väl allt naturligt eller så är det inte det. Om man på allvar menar att vi ska låta naturen ha sin gång utan att själva försöka förbättra den så menar man ju t.ex. att vi inte ska bota sjuka med mediciner. Därför är det dåligt att argumentera emot t.ex. homosexualitet pga att det skulle vara "onaturligt".

Det är bättre att säga att något är antingen fel eller rätt. Personligen kan jag inte förstå hur någon människa kan tycka att homosexualitet skulle kunna vara fel i någon bemärkelse. Typ så.
    Men är det inte värre att säga att någonting är fel? Alltså att vara fel är jävligt tabu inte sant? Men att vara onaturlig är ändå rätt accepterat. Ta bara silikonbröst som ett exempel. Inte så jättenaturligt eller?
    Blogg

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Ofta brukar ju anti-homo-folk påstå att homosexualitet är onaturligt för att en man inte kan få barn med en man t.ex. men det är ju helt jävla skruvat. Sedan när blev allas mening med sina liv att skaffa barn liksom?! Vem har rätten att döma andra för deras val?
    Jag är nog lite på din linje, även om jag helt köper Embelies argument. Jag brukar säga att livets mening är att föröka sig, men i det här fallet får jag nog gå på att livets mening är att uppnå den maximala lyckan, dvs älska den man vill.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Men är det inte värre att säga att någonting är fel? Alltså att vara fel är jävligt tabu inte sant? Men att vara onaturlig är ändå rätt accepterat. Ta bara silikonbröst som ett exempel. Inte så jättenaturligt eller?
    Det beror väl på vad du menar med naturligt. Silikonbröst är väl knappast övernaturligt eller?

jag menar bara att om man tycker att det är fel ska man säga det rakt ut, inte gömma sig bakom nåt snack om att "det är inte naturligt" när man inte ens vet vad det innebär.

Last.fm

Reg.datum
    May 2007

Standard

Men vad är det som inte är onaturligt? Jag skulle förstå om du säger att det inte är naturligt att en man får barn med en annan man. Men varför skulle homosexualitet som sådan vara onaturlig för det? Vem har sagt att meningen med livet alltid måsta vara att skaffa barn? Vem har bestämt det?
    Om jag sa att det var onaturligt att en man fick barn med en annan man skulle jag nog istället sagt att det var omöjligt. Jag tycker att jag förklarar mig bra, möjligen kort och koncist men ändå, vad jag menar i mitt första inlägg. Är det så svårt att förstå?
    Blogg

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Varför måste det vara meningen att människan ska kunna skaffa barn? Bestämmer man inte det själv? Att man fått fortplantningsorgan betyder väl inte att det är ett tvång att föröka sig, bara att den möjligheten finns
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Jag är nog lite på din linje, även om jag helt köper Embelies argument. Jag brukar säga att livets mening är att föröka sig, men i det här fallet får jag nog gå på att livets mening är att uppnå den maximala lyckan, dvs älska den man vill.
    För mig är livets mening att uppnå lyckan i det mesta man gör. Det är rätt sätt att se på saken enligt mig. Men den naturliga saken för mig säger då något annat, det här med förökningen alltså. Sen är det upp till var och en att bedöma vilket man värderar högst.
    Blogg

Sidan 1 av 39 1234567891011 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •