Visa resultat för omröstning: Vilken sexuell läggning alternativt parafili lider du av?

Antal röster
109. Du får inte rösta i den här omröstningen
Sidan 8 av 39 FörstaFörsta 123456789101112131415161718 ... SistaSista
Resultat 106 till 120 av 571

Ämne: Sexualiteter

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Och, vad "gör dom" till skillnad från andra?
    Är det sex du snackar om? Hålla handen? Pussas? Umgås? Skratta? Gråta? Äta? Lyssna på musik? Kolla på film? Skruva ihop sin Ikea-hylla?
    Ja jag tänkte verkligen på deras Billy-hyllor. Självklart menar jag det dom gör som gör dom till ett homosexuellt par, alltså sex och allt som hör det till. JA! Heterosexuella har också sex och ja, dom blir också svettiga eller kan i alla fall bli och ja, dom kommer säkert på samma sätt och ja dom njuter och det är ömsesidigt. Men jag tycker att samlag är finare mellan heterosexuella. Jag tycker att det är ofräscht att veta att två flickor gnuggar sig mot varandra eller använder en löspenis eller vad dom nu vill. Jag tycker att det ser äckligt ut när en kille suger av en annan kille och när dom sedan för in varandras penisar i diverse kroppsöppningar. JA! Så tycker jag. Sen fine om jag tycker det är fantastiska människor och ja, dom får gärna samtala om deras sexliv när vi har gemensam middag men jag måste fortfarande få tycka som jag tycker!

EDIT: Det kanske låter som att jag menar att homosexuella bara har sex med varandra. Självklart menar jag inte så.
    Senast redigerat av Embelie den 2008-11-24 klockan 08:45.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Ja jag tänkte verkligen på deras Billy-hyllor. Självklart menar jag det dom gör som gör dom till ett homosexuellt par, alltså sex och allt som hör det till. JA! Heterosexuella har också sex och ja, dom blir också svettiga eller kan i alla fall bli och ja, dom kommer säkert på samma sätt och ja dom njuter och det är ömsesidigt. Men jag tycker att samlag är finare mellan heterosexuella. Jag tycker att det är ofräscht att veta att två flickor gnuggar sig mot varandra eller använder en löspenis eller vad dom nu vill. Jag tycker att det ser äckligt ut när en kille suger av en annan kille och när dom sedan för in varandras penisar i diverse kroppsöppningar. JA! Så tycker jag. Sen fine om jag tycker det är fantastiska människor och ja, dom får gärna samtala om deras sexliv när vi har gemensam middag men jag måste fortfarande få tycka som jag tycker!

EDIT: Det kanske låter som att jag menar att homosexuella bara har sex med varandra. Självklart menar jag inte så.
    Näe, men du verkar sjukt upphängd på sexbiten.
    Och det är ju det som är grejen, det är inte enbart sexbiten som gör dem till och definierar dem som homosexuella. Det är dragningen, attraktionen, minst lika mycket.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Näe, men du verkar sjukt upphängd på sexbiten.
    Och det är ju det som är grejen, det är inte enbart sexbiten som gör dem till och definierar dem som homosexuella. Det är dragningen, attraktionen, minst lika mycket.
    Det var precis det jag ville att ni automatiskt skulle förstå med min lilla edit. Men det var ju ett dött lopp.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Erfaren medlem vilowens avatar
    Reg.datum
    Apr 2004

Standard

Tycker att alla som har något emot homosexualitet är fantastiskt underliga, mest för att jag inte kan sätta mig in i deras tankesätt. Att se det som något annat än.. ja, helt normalt and so on finns inte i min världsbild. Därför är det alltid lika intressant att läsa tankegångarna hos folk som inte har samma syn på det hela.

Fast egentligen var jag nog alldeles för utmattad för att läsa igenom den här tråden.
    Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
    - Jonathan Safran Foer

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Förbjud homosex!

Äh vafan, förbjud all sex!

Erfaren medlem vilowens avatar
    Reg.datum
    Apr 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Förbjud homosex!

Äh vafan, förbjud all sex!
    Skulle säkert bli skitpoppis, hörrudu
    Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
    - Jonathan Safran Foer

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Det var precis det jag ville att ni automatiskt skulle förstå med min lilla edit. Men det var ju ett dött lopp.
    Ja, men trots din edit framstår det ändå som att din argumentation handlar om något särskilt typ av sex, inte homosexualitet.
    Och ja, Billy-hyllan är också en viktig aspekt av det homosexuella förhållandet.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Sluta vara så ego. Vafan låt homosexuella, transexuella, alla sexuella, leva sitt egna liv så länge det inte skadar någon, och det gör det ju inte när det gäller homo- och transsexuella? Varför ska de hetrosexuellas åsikt spela någon roll så länge de är lyckliga? Varför ska vi ha rätten att överhuvudtaget kalla dem onaturliga och på så sätt kränka dem?
    Du står i frontlinjen igen,
    allt, allt, allt kommer till den som vågar vara rädd.

Vågar du vara rädd?

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Horn Visa inlägg
    Sluta vara så ego. Vafan låt homosexuella, transexuella, alla sexuella, leva sitt egna liv så länge det inte skadar någon, och det gör det ju inte när det gäller homo- och transsexuella? Varför ska de hetrosexuellas åsikt spela någon roll så länge de är lyckliga? Varför ska vi ha rätten att överhuvudtaget kalla dem onaturliga och på så sätt kränka dem?
    Om du läser debatten så kommer du märka att det inte är någon som angriper homosexuella och säger att de inte borde få leva som de vill. En av anledningarna till att den här tråden skapades, antar jag (Embelie?), var att få en plats att kunna diskutera frågan ärligt, rakt och ibland kontroversiellt istället för att diskutera det med skitnödiga människor i verkliga livet som inte vågar diskutera det så öppet utan bara avfärdar diskussionen.

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Otroligt intressant tråd och självklart måste jag lägga mig i en del av allt som sagts.

Vi kan ju börja med att jag är lite förvånad över att ingen att använt andra djurs, så som apors, sexuella beteende som jämförelse i debatten om homo- och bisexualitet är naturligt eller onaturligt. Tex så har både hon- och hanschimpanser sex med andra av samma kön. Visste ni tex att honschimpansers klitoris kan växa och bli tillräckligt stor för att kunna penetrera en annan honschimpans? Lyckliga schimpanser alltså. Men jag vet inte, apor är nog också onaturliga och deras klitoris är nog ännu mer onaturlig, kanske fylld med silikon? :O

Jag skulle vilja påstå att alla sexualiteter är naturliga och lika mycket värda så länge man inte skadar någon annan. Bara för att man är pedofil betyder det inte att man våldtar barn. Jag tror att det finns ett väldigt stort mörkertal med människor, både män och kvinnor, som tänder på yngre. Är det fel? Nej. Är det onaturligt? Nej.

Embelie: Och skulle homosex vara äckligt? Vad precis är det som är äckligt? Allt som inte är en penis som penetrerar en vagina? Jag hoppas verkligen inte att du håller på med oralsex, kyssar, smekar, analsex och annat äckligt som faktiskt kan göras i både ett hetero- och homoförhållande.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Otroligt intressant tråd och självklart måste jag lägga mig i en del av allt som sagts.

Vi kan ju börja med att jag är lite förvånad över att ingen att använt andra djurs, så som apors, sexuella beteende som jämförelse i debatten om homo- och bisexualitet är naturligt eller onaturligt. Tex så har både hon- och hanschimpanser sex med andra av samma kön. Visste ni tex att honschimpansers klitoris kan växa och bli tillräckligt stor för att kunna penetrera en annan honschimpans? Lyckliga schimpanser alltså. Men jag vet inte, apor är nog också onaturliga och deras klitoris är nog ännu mer onaturlig, kanske fylld med silikon? :O

Jag skulle vilja påstå att alla sexualiteter är naturliga och lika mycket värda så länge man inte skadar någon annan. Bara för att man är pedofil betyder det inte att man våldtar barn. Jag tror att det finns ett väldigt stort mörkertal med människor, både män och kvinnor, som tänder på yngre. Är det fel? Nej. Är det onaturligt? Nej.

Embelie: Och skulle homosex vara äckligt? Vad precis är det som är äckligt? Allt som inte är en penis som penetrerar en vagina? Jag hoppas verkligen inte att du håller på med oralsex, kyssar, smekar, analsex och annat äckligt som faktiskt kan göras i både ett hetero- och homoförhållande.
    Tror att det här med pedofili och djurversionerna diskuterades någon gång i början av tråden.

Sen kan jag ändå förstå att folk kan tycka att homosex är äckligt, jag tycker dock inte det. Förutom att analsex är lite sådär fräscht, men det är exakt likadant i heterosexuella relationer precis som du skriver. Annars vet jag inte om det är så fruktansvärt att tycka just att det fysiska i homosexuella relationer är äckligt, så länge det inte är själva sexet mellan män eller kvinnor som är äckligt utan mer förfarandet. Det är väl inte värre än att tycka att det är äckligt när äldre pratar om magproblem?

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Det är väl lika äckligt om en yngre pratar om sina magproblem isånafall. Homosex och heterosex ligger på precis samma äcklighetsnivå
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Tror att det här med pedofili och djurversionerna diskuterades någon gång i början av tråden.

Sen kan jag ändå förstå att folk kan tycka att homosex är äckligt, jag tycker dock inte det. Förutom att analsex är lite sådär fräscht, men det är exakt likadant i heterosexuella relationer precis som du skriver. Annars vet jag inte om det är så fruktansvärt att tycka just att det fysiska i homosexuella relationer är äckligt, så länge det inte är själva sexet mellan män eller kvinnor som är äckligt utan mer förfarandet. Det är väl inte värre än att tycka att det är äckligt när äldre pratar om magproblem?
    Aha, då missade jag det. Jag som läste så noga.

Vad är skillnaden på det fysiska i homosexuellas relationer och sexet mellan två av samma kön? Jag förstår inte riktigt vad det är för skillnad du försöker peka på.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär

Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Det är väl lika äckligt om en yngre pratar om sina magproblem isånafall. Homosex och heterosex ligger på precis samma äcklighetsnivå
    Precis, därför jag är bi
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Jag försöker inte peka på någon skillnad. Jag sa precis att jag tycker att exempelvis analsex är lite sådär fräsch, oavsett vilka som har sex med varandra. Framförallt sa jag att tycker inte att det är fel att tycka att det är äckligt. Om man tycker att det är äckligt för att det är två samkönade så tycker att inte är rätt att tycka det, men om man tycker att det är äckligt pga det de utför (exempel: analsex) så tycker jag att det inte är så märkvärdigt.

Sidan 8 av 39 FörstaFörsta 123456789101112131415161718 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •