Visa resultat för omröstning: Vilken sexuell läggning alternativt parafili lider du av?

Antal röster
109. Du får inte rösta i den här omröstningen
Sidan 3 av 39 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 571

Ämne: Sexualiteter

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Jag tycker nekrofili och pedofili är naturligt, men där handlar det ändå om en annan sak för de kan inte vara sexuellt aktiva eftersom den andra parten kanske inte har så mycket att säga till om.
    Att jämföra homosexualitet med pedofili är helt sinnessjukt.
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Varför skulle de vara mer välkomna? De bidrar ju också till överbefolkning.
    Jag tänkte mest på både homosexuella samt heterosexuella par som adopterar barn.
    Vet att det inte framgick tydligt.

Borde inte vi alla ta hand om de barn som finns i världen först innan vi producerar nya? Bara en tanke...

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Visst borde det vara så jag menar? Men eftersom jag själv inte alltid vet vad naturlig eller normal har för innebörd går det inte alltid att säga att något är onaturligt osv. Däremot i just den här frågan så tycker jag att det är onaturligt med homosexualitet. Så är det bara.
    Hehe det du säger nu är ju att "jag kan inte alls motivera min åsikt men jag tycker så ändå, så är det bara och så kommer det alltid att vara". Du säger ju själv att det är svårt att påstå att något är onaturligt men ändå gör du det ju själv. Varför inte slopa det begreppet och börja prata om vad man anser är rätt och fel istället.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    För mig är livets mening att uppnå lyckan i det mesta man gör. Det är rätt sätt att se på saken enligt mig. Men den naturliga saken för mig säger då något annat, det här med förökningen alltså. Sen är det upp till var och en att bedöma vilket man värderar högst.
    Förökning är inget som människan nödvändigtsvis behöver ta hänsyn till längre, eftersom våran art redan har överbefolkat jorden.
    Sex är till första hand till för njutning, och nuförtiden kan fortplantning ske på andra sätt än traditionellt sex mellan en man och en kvinna, så det har egentligen inte något sånt värde kvar längre.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av kajsa747 Visa inlägg
    Är själva poängen i vår värld att skaffa barn och föröka oss?
    Jorden är idag överbefolkad och jordens resurser börjar ta slut.

Varför är det mer rätt att heterosexuella skaffar barn tillsammans?
    Homosexuella par har det betydligt svårare att skaffa barn.
    Borde inte barn som växer upp i en homosexuell familj vara mer välkomna?
    Ja det vet nog dom flesta här. Men beror inte det på "naturliga" skäl?

Men hör du inte hur du låter? Du särskiljer ju ett gäng människor från mängden! Det får man väl inte göra, eller?
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Jag tycker nekrofili och pedofili är naturligt, men där handlar det ändå om en annan sak för de kan inte vara sexuellt aktiva eftersom den andra parten kanske inte har så mycket att säga till om.
    Att jämföra homosexualitet med pedofili är helt sinnessjukt.
    Fast ändå inte, utan att vara respektlös mot offer för pedofili. I fråga om själva relationen går det inte att jämföra dem precis som du säger, men i fråga om naturlighet tycker jag att de är jämförbara.

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Ja men jag menade ju det, pedofili är lika naturligt som homosexualitet, men för den sakens skull går pedofili inte att jämföra med homosexualitet eftersom en pedofil som är sexuallt aktiv antagligen våldför sig på barnet..

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av kajsa747 Visa inlägg
    Jag tänkte mest på både homosexuella samt heterosexuella par som adopterar barn.
    Vet att det inte framgick tydligt.

Borde inte vi alla ta hand om de barn som finns i världen först innan vi producerar nya? Bara en tanke...
    Ok, då förstår jag ditt resonemang.

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Förökning är inget som människan nödvändigtsvis behöver ta hänsyn till längre, eftersom våran art redan har överbefolkat jorden.
    Sex är till första hand till för njutning, och nuförtiden kan fortplantning ske på andra sätt än traditionellt sex mellan en man och en kvinna, så det har egentligen inte något sånt värde kvar längre.
    Det du skriver bygger ändå på att vi alla har en slags övertro i människan som något slags överdjur som är smartare och bättre än alla andra. Inte fasen tycker du att myror borde ge fasen i att skapa nya myror och börja adoptera grannmyrorna när stacken börjar bli för stor. En övertro som vi inte alltid förtjänar.

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Ja men jag menade ju det, pedofili är lika naturligt som homosexualitet, men för den sakens skull går pedofili inte att jämföra med homosexualitet eftersom en pedofil som är sexuallt aktiv antagligen våldför sig på barnet..
    Oj, ber om ursäkt. Läste inte ditt första inlägg tillräckligt noggrant.

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Om homosexualitet inte kommer från naturen, var kommer den då ifrån? Är den skapad i nåt laboratorium?
    Det där skulle vara ett bra argument att ta upp när man debaterar med ultrakonservativ usa-höger. Då skyller de väl på att det är en sjukdom..

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Hehe det du säger nu är ju att "jag kan inte alls motivera min åsikt men jag tycker så ändå, så är det bara och så kommer det alltid att vara". Du säger ju själv att det är svårt att påstå att något är onaturligt men ändå gör du det ju själv. Varför inte slopa det begreppet och börja prata om vad man anser är rätt och fel istället.
    Jag måste erkänna att det blir jävligt mycket pannkaka här. Det blir rörigt! Borde också erkänna att nej, jag kanske inte kan motivera min åsikt mer än jag gjort. Ibland är det så, i alla fall för mig. Men du, om jag ska säga rätt eller fel så är det ändå samma motivation som ligger bakom, det inser du va?

Jag, Embelie, tycker att homosexualitet är fel för att det är onaturligt. Det låter ju ännu larvigare.

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Säger du ja...
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Standard

Tja, jag är med på att allt som inte skadar dig själv eller någon annan är naturligt. Pedofili är INTE naturligt, pedofiler har en psykisk störning och barn som råkar ut för pedofiler får i princip ALLTID men för livet, punkt. Nekrofili har jag fruktansvärt svårt att se som naturligt. Det finns säkert folk som drömmer om att någon ska ha sex med dem efter att de dött men... Näe. Zoofili? Hur vet man att djur inte får psykiska men av att ha sex med en människa? Förresten är det väl tillåtet i svensk lag att ha sex med djur "så länge djuret inte kommer till skada"? Eeeehh... Väldigt normalt.

Så länge det inte råder något tvivel om att någon (vuxen/barn/djur etc.) kommer till skada så är det okej är en rätt bra regel.

Konstiga fetischer, typ byta blöja på sin partner och liknande, om båda är lagda åt det hållet så varför inte?

Vad som är 100 % bullshit är att alla människor skulle vara bisexuella. Inte en chans att det är så.

Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Om homosexualitet inte kommer från naturen, var kommer den då ifrån? Är den skapad i nåt laboratorium?
    Jag tyckte Oskars fråga var intressant, kan ingen komma med nåt tips?

Last.fm

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Spud:
    Att man är pedofil betyder inte att man har sex med barn, det betyder att man känner dragning till barn..(precis som alla olika sexualiteter)

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av spud Visa inlägg
    Tja, jag är med på att allt som inte skadar dig själv eller någon annan är naturligt. Pedofili är INTE naturligt, pedofiler har en psykisk störning och barn som råkar ut för pedofiler får i princip ALLTID men för livet, punkt. Nekrofili har jag fruktansvärt svårt att se som naturligt. Det finns säkert folk som drömmer om att någon ska ha sex med dem efter att de dött men... Näe. Zoofili? Hur vet man att djur inte får psykiska men av att ha sex med en människa? Förresten är det väl tillåtet i svensk lag att ha sex med djur "så länge djuret inte kommer till skada"? Eeeehh... Väldigt normalt.

Så länge det inte råder något tvivel om att någon (vuxen/barn/djur etc.) kommer till skada så är det okej är en rätt bra regel.

Konstiga fetischer, typ byta blöja på sin partner och liknande, om båda är lagda åt det hållet så varför inte?

Vad som är 100 % bullshit är att alla människor skulle vara bisexuella. Inte en chans att det är så.
    Precis alla här håller med om att det är hemskt och oförsvarbart att förgripa sig på barn men det är inte samma sak som onaturligt. Vem är du att bestämma att pedofili inte är naturligt? Är det kanske övernaturligt, någon mystisk kraft? Det är väl klart att det är naturligt, men det behöver inte vara bra för det.

Last.fm

Sidan 3 av 39 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •