Visa resultat för omröstning: Vilken sexuell läggning alternativt parafili lider du av?

Antal röster
109. Du får inte rösta i den här omröstningen
Sidan 4 av 39 FörstaFörsta 1234567891011121314 ... SistaSista
Resultat 46 till 60 av 571

Ämne: Sexualiteter

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av spud Visa inlägg
    Tja, jag är med på att allt som inte skadar dig själv eller någon annan är naturligt. Pedofili är INTE naturligt, pedofiler har en psykisk störning och barn som råkar ut för pedofiler får i princip ALLTID men för livet, punkt. Nekrofili har jag fruktansvärt svårt att se som naturligt. Det finns säkert folk som drömmer om att någon ska ha sex med dem efter att de dött men... Näe. Zoofili? Hur vet man att djur inte får psykiska men av att ha sex med en människa? Förresten är det väl tillåtet i svensk lag att ha sex med djur "så länge djuret inte kommer till skada"? Eeeehh... Väldigt normalt.

Så länge det inte råder något tvivel om att någon (vuxen/barn/djur etc.) kommer till skada så är det okej är en rätt bra regel.

Konstiga fetischer, typ byta blöja på sin partner och liknande, om båda är lagda åt det hållet så varför inte?

Vad som är 100 % bullshit är att alla människor skulle vara bisexuella. Inte en chans att det är så.
    Jag kör fortfarande på linjen att allt som förekommer är helt naturligt, även om det inte alltid är rätt. Att barn får men för livet har inte att göra med naturligheten att göra. Det är som att säga att slakt av kor är onaturligt för att det ger kossan men för livet, hur fasen den ska få det när den är död, men säg kalven då.

Edit: Vad är det med mig och jämföra med djur ikväll?

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Säger du ja...
    undrar om du missuppfattade inlägget nu...
    Sláinte Mhath!

Standard

Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Spud:
    Att man är pedofil betyder inte att man har sex med barn, det betyder att man känner dragning till barn..(precis som alla olika sexualiteter)
    Givetvis. Det betyder också att man har en psykisk störning som GÖR att man känner dragning till barn. Jag skulle kunna skriva av ca 30 sidor ur en av mina gamla textböcker om just pedofiler, men någonstans känner jag att inte alltför många skulle orka läsa igenom det.

Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie.

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av kajsa747 Visa inlägg
    Är själva poängen i vår värld att skaffa barn och föröka oss?
    Jorden är idag överbefolkad och jordens resurser börjar ta slut.

Varför är det mer rätt att heterosexuella skaffar barn tillsammans?
    Homosexuella par har det betydligt svårare att skaffa barn.
    Borde inte barn som växer upp i en homosexuell familj vara mer välkomna?
    Faktum är att familjer med anhöriga som är homosexuella får faktiskt fler barn enligt studier.

Jag citerar:

Det är förvisso så att bisexuella och homosexuella män ganska sällan blir fäder, men på ett besynnerligt, lite omvänt, sätt bidrar de ändå till att det föds barn. Deras kvinnliga familjemedlemmar föder nämligen fler barn än heterosexuella mäns. Enligt forskare vid Universitetet i Padua i Italien finns orsaken i X - kromosomen. Där sitter några gener som ökar kvinnornas lust till män, så att de blir extra intresserade av att ha sex. Den evolutionära baktanken är naturligtvis att generera barn, så att arten förs vidare. Generna påverkar emellertid inte bara kvinnorna utan även männens lust till män. // Illustrerad vetenskap.

Som svar på din första mening så styr inte evolutionen människans framtid längre. Den ligger snarare i våra egna händer. Vi bestämmer får egen framtid och överlevnad från och med nu.
    Att fortplanta sig kommer alltid att vara meningen. Tyvärr räcker inte jorden (vår lilla krubba) till längre och man börjar titta upp bland stjärnorna efter ett nytt hem för våran art. Sprida arten vidare ut i universum tror jag är vårat nästa mål.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    undrar om du missuppfattade inlägget nu...
    Jaha... fortsätt undra du.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Och det här med att homosexualitet skulle vara onaturligt säger ju egentligen indirekt att man anser att människan står över naturen?
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Varför är det en psykisk störning att man känner dragning till barn? En man som gillar andra män är inte psykiskt störda, det är precis samma sak
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Ja men jag menade ju det, pedofili är lika naturligt som homosexualitet, men för den sakens skull går pedofili inte att jämföra med homosexualitet eftersom en pedofil som är sexuallt aktiv antagligen våldför sig på barnet..
    Jag tror att väldigt många homosexuella skulle bli väldigt ledsna av att läsa det där.
    Homosexualitet bygger väl på något omsesidigt, vilket det ju vid pedofili inte rör sig om.
    Det är nog inte många barn i t ex 10- års åldern som aktivt och frivilligt skulle välja att utföra aktiva handlingar med en vuxen?! Alltså blir någon skadad - fysiskt eller psykiskt...och då måste det väl kallas onormalt/ onaturligt...
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Varför är det en psykisk störning att man känner dragning till barn? En man som gillar andra män är inte psykiskt störda, det är precis samma sak
    Det där kommer kanske alla bli provocerade av men jag håller nog med. Störningar är ju bara det som folk i allmänhet anser vara oacceptabelt. Jag menar bara att det är inte alldels klart och tydligt vad som är en störning, det är bara vad vi anser om olika saker. Därmed inte sagt att det är bra med pedofili.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Det där skulle vara ett bra argument att ta upp när man debaterar med ultrakonservativ usa-höger. Då skyller de väl på att det är en sjukdom..
    Ja, eller till och med ett fritt val

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag tror att väldigt många homosexuella skulle bli väldigt ledsna av att läsa det där.
    Homosexualitet bygger väl på något omsesidigt, vilket det ju vid pedofili inte rör sig om.
    Det är nog inte många barn i t ex 10- års åldern som aktivt och frivilligt skulle välja att utföra aktiva handlingar med en vuxen?! Alltså blir någon skadad - fysiskt eller psykiskt...och då måste det väl kallas onormalt/ onaturligt...
    Du läser inte det vi har skrivit. Att någon blir skadad är inte på något sätt onaturligt, bara väldigt tråkigt och helt enkelt för jävligt i fråga om pedofili.

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

jag tycker nog att allt som inte är heterosexuellt är en smula fel och onaturligt.
    mest pga att vi i grund och botten är djur och sexualiteten har med fortplantningen och det där att göra.

men man måste ju kunna acceptera att det finns vissa som inte är som en själv och avviker från vad man själv anser som "normalt"

på samma sätt som det finns folk som äter mat man själv tycker luktar äckligt eller lyssnar på musik man själv tycker är dålig

och ja att tända på små-barn är ju avvikande på samma sätt som det är att tända på folk av samma kön som en själv fast homosexualitet är mycket mer accepterat i dagens Sverige

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Eh ja du upprepade nu precis det jag sagt men okej
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Pedofili är lika naturligt som homosexualitet OCH heterosexualitet.
    Att bli skadad fysiskt eller psykiskt är ingenting onaturligt, det är en del av naturen.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Fast jag tror att -Hulda- syftade på om pedofili och homosexualitet är psykiska störningar eller ej, inte om det är naturligt eller inte.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Sidan 4 av 39 FörstaFörsta 1234567891011121314 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •