Visa resultat för omröstning: Vilken sexuell läggning alternativt parafili lider du av?

Antal röster
109. Du får inte rösta i den här omröstningen
Sidan 2 av 39 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 571

Ämne: Sexualiteter

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Om jag sa att det var onaturligt att en man fick barn med en annan man skulle jag nog istället sagt att det var omöjligt. Jag tycker att jag förklarar mig bra, möjligen kort och koncist men ändå, vad jag menar i mitt första inlägg. Är det så svårt att förstå?
    Nej okej, men om det ska finnas någon poäng med att välja att kalla ett visst beteende för "naturligt" så måste det ju leda till någon sorts åsikt. Vad innebär det för dig? Förändrar det din syn på homosexuella? Sedan får du gärna definiera naturligt, det är ju inte helt lätt.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Både nekrofili och pedofili är naturliga.
    Nekrofili bör dock endast utföras aktivt om någon frivilligt donerat sin kropp till detta innan sin död.
    Pedofili bör endast utföras aktivt i någon sorts virtuell form.
    Sláinte Mhath!

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Varför måste det vara meningen att människan ska kunna skaffa barn? Bestämmer man inte det själv? Att man fått fortplantningsorgan betyder väl inte att det är ett tvång att föröka sig, bara att den möjligheten finns
    Nej men nu var snacket om det är naturligt eller inte. Och att det är skönt att ha sex är ur en biologisk synvinkel bara en bisak. Våra könsorgan är till för att vi ska kunna föröka oss.

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Är själva poängen i vår värld att skaffa barn och föröka oss?
    Jorden är idag överbefolkad och jordens resurser börjar ta slut.

Varför är det mer rätt att heterosexuella skaffar barn tillsammans?
    Homosexuella par har det betydligt svårare att skaffa barn.
    Borde inte barn som växer upp i en homosexuell familj vara mer välkomna?

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

För mig är livets mening att uppnå lyckan i det mesta man gör. Det är rätt sätt att se på saken enligt mig. Men den naturliga saken för mig säger då något annat, det här med förökningen alltså. Sen är det upp till var och en att bedöma vilket man värderar högst.
    Men vi får väl utgå ifrån att inte alla har samma mening med sina liv. Det finns heterosexuella som aktivt väljer bort barn eftersom dom inte vill ha några barn, är dom onaturliga då? Det finns ingen som gett oss människor nån sorts guide där det står vad som är naturligt eller onaturligt, det är helt godtyckligt vad man väljer att lägga i de begreppen.

Last.fm

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Varför måste det vara meningen att människan ska kunna skaffa barn? Bestämmer man inte det själv? Att man fått fortplantningsorgan betyder väl inte att det är ett tvång att föröka sig, bara att den möjligheten finns
    Nae, det måste inte vara meningen, men jag tycker, i vissa fall, att det är meningen. Jag vet inte heller om man bestämmer meningen med sitt eget liv. Vi är ju djur som alla andra och föds, förökar oss och sen dör och förmultnar. Sedan att vissa är homosexuella och inte förökar sig behöver inte innebära att de har misslyckats, de har bara inte uppnått meningen med livet. Hoppas att den där sista meningen inte ställer till med ett jävla rabalder.

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Nej men nu var snacket om det är naturligt eller inte. Och att det är skönt att ha sex är ur en biologisk synvinkel bara en bisak. Våra könsorgan är till för att vi ska kunna föröka oss.
    Ja det är det dom är till för, men det betyder fortfarande inte att man måste föröka sig
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Om jag sa att det var onaturligt att en man fick barn med en annan man skulle jag nog istället sagt att det var omöjligt. Jag tycker att jag förklarar mig bra, möjligen kort och koncist men ändå, vad jag menar i mitt första inlägg. Är det så svårt att förstå?
    Så med "onaturligt" menar du "avviker från det normala"?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Ja det är det dom är till för, men det betyder fortfarande inte att man måste föröka sig
    precis. Det är lite som att säga att hjärnan är till för att tänka för men alla som tänker fel är onaturliga. Man använder väl sina "resurser" på lite olika sätt, varför skulle ett visst val vara onaturligt då...

Last.fm

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Både nekrofili och pedofili är naturliga.
    Nekrofili bör dock endast utföras aktivt om någon frivilligt donerat sin kropp till detta innan sin död.
    Pedofili bör endast utföras aktivt i någon sorts virtuell form.
    Bra inlägg. Här ser man ju hur alla argument förr eller senare spricker, då naturen går emot vår inbyggda moral och det blir svårt att argumentera för pedofili.

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Nej okej, men om det ska finnas någon poäng med att välja att kalla ett visst beteende för "naturligt" så måste det ju leda till någon sorts åsikt. Vad innebär det för dig? Förändrar det din syn på homosexuella? Sedan får du gärna definiera naturligt, det är ju inte helt lätt.
    Ja, det kan säkert vara så att det leder till en åsikt. Jag har en sådan och den ser ut ungefär som mina åsikter ang. religion och troende. Jag har absolut respekt för dom, på samma sätt som jag respekterar alla andra om dom förtjänar min respekt. Menar med detta inte att min respekt är svår att förtjäna eller något extra fint. Men jag har däremot inte 100% förståelse för dom.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Staffan747
    Guest

Standard

Nej, det tycker inte jag heller. Men om vi ska ta ner dethär på en riktig "beast" nivå så finns det ju kvinnor och män för en orsak.

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av kajsa747 Visa inlägg
    Är själva poängen i vår värld att skaffa barn och föröka oss?
    Jorden är idag överbefolkad och jordens resurser börjar ta slut.

Varför är det mer rätt att heterosexuella skaffar barn tillsammans?
    Homosexuella par har det betydligt svårare att skaffa barn.
    Borde inte barn som växer upp i en homosexuell familj vara mer välkomna?
    Varför skulle de vara mer välkomna? De bidrar ju också till överbefolkning.

By the way, tack Embelie för att du startade den här tråden och diskussionen. Det här är trevligt.
    Senast redigerat av Jago den 2008-11-23 klockan 16:47.

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Men vi får väl utgå ifrån att inte alla har samma mening med sina liv. Det finns heterosexuella som aktivt väljer bort barn eftersom dom inte vill ha några barn, är dom onaturliga då? Det finns ingen som gett oss människor nån sorts guide där det står vad som är naturligt eller onaturligt, det är helt godtyckligt vad man väljer att lägga i de begreppen.
    Jag säger bara hur jag ser på saken. Sen hur andra väljer att se på det är helt och hållet upp till dom. Det lägger jag mig inte i, förutom att jag har åsikter kring det haha.

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Så med "onaturligt" menar du "avviker från det normala"?
    Visst borde det vara så jag menar? Men eftersom jag själv inte alltid vet vad naturlig eller normal har för innebörd går det inte alltid att säga att något är onaturligt osv. Däremot i just den här frågan så tycker jag att det är onaturligt med homosexualitet. Så är det bara.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Om homosexualitet inte kommer från naturen, var kommer den då ifrån? Är den skapad i nåt laboratorium?

Sidan 2 av 39 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •