Visa resultat för omröstning: Vilken sexuell läggning alternativt parafili lider du av?

Antal röster
109. Du får inte rösta i den här omröstningen
Sidan 10 av 39 FörstaFörsta 1234567891011121314151617181920 ... SistaSista
Resultat 136 till 150 av 571

Ämne: Sexualiteter

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Precis, därför jag är bi
    Grattis du är dubbel-äcklig.
    inget.

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Ja, men trots din edit framstår det ändå som att din argumentation handlar om något särskilt typ av sex, inte homosexualitet.
    Och ja, Billy-hyllan är också en viktig aspekt av det homosexuella förhållandet.
    Okej, my bad. Eller kanske inte. Jag vet i alla fall själv vad jag menar. Synd om inte du förstår dig på mig.

Citat Ursprungligen postat av Horn Visa inlägg
    Sluta vara så ego. Vafan låt homosexuella, transexuella, alla sexuella, leva sitt egna liv så länge det inte skadar någon, och det gör det ju inte när det gäller homo- och transsexuella? Varför ska de hetrosexuellas åsikt spela någon roll så länge de är lyckliga? Varför ska vi ha rätten att överhuvudtaget kalla dem onaturliga och på så sätt kränka dem?
    Men snälla lilla Horn, läs igenom hela tråden innan du tar ton. I alla fall om du kommer med liknande beskyllningar! Jag skulle aldrig påstå att homosexuella är mindre värda än heterosexuella. Jag skulle aldrig säga att dom har en eller två skruvar lösa eller vad fan som helst. Och du, jag låter alla leva sina liv som dom vill, men självklart har jag åsikter om det mesta. Det tycker jag att alla borde ha, då blir allt så mycket mer intressant.

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Om du läser debatten så kommer du märka att det inte är någon som angriper homosexuella och säger att de inte borde få leva som de vill. En av anledningarna till att den här tråden skapades, antar jag (Embelie?), var att få en plats att kunna diskutera frågan ärligt, rakt och ibland kontroversiellt istället för att diskutera det med skitnödiga människor i verkliga livet som inte vågar diskutera det så öppet utan bara avfärdar diskussionen.
    Ja, det var precis av den anledningen jag skapade tråden. Känns dock som att den havererar mer och mer ju fler sidor det blir eftersom vissa inte orkar läsa igenom allt innan dom uttalar sig om andra som har yttrat sina åsikter.

Otroligt intressant tråd och självklart måste jag lägga mig i en del av allt som sagts.

Vi kan ju börja med att jag är lite förvånad över att ingen att använt andra djurs, så som apors, sexuella beteende som jämförelse i debatten om homo- och bisexualitet är naturligt eller onaturligt. Tex så har både hon- och hanschimpanser sex med andra av samma kön. Visste ni tex att honschimpansers klitoris kan växa och bli tillräckligt stor för att kunna penetrera en annan honschimpans? Lyckliga schimpanser alltså. Men jag vet inte, apor är nog också onaturliga och deras klitoris är nog ännu mer onaturlig, kanske fylld med silikon? :O

Jag skulle vilja påstå att alla sexualiteter är naturliga och lika mycket värda så länge man inte skadar någon annan. Bara för att man är pedofil betyder det inte att man våldtar barn. Jag tror att det finns ett väldigt stort mörkertal med människor, både män och kvinnor, som tänder på yngre. Är det fel? Nej. Är det onaturligt? Nej.

Embelie: Och skulle homosex vara äckligt? Vad precis är det som är äckligt? Allt som inte är en penis som penetrerar en vagina? Jag hoppas verkligen inte att du håller på med oralsex, kyssar, smekar, analsex och annat äckligt som faktiskt kan göras i både ett hetero- och homoförhållande.
    Jag önskar så att jag kunde förklara exakt VAD det är jag tycker är lite osmakligt. Men det kan jag inte. Just av den enkla anledningen att jag inte riktigt vet själv. Analsex har många tagit upp och bara för sakens skull kan jag säga att det är något av det äckligaste jag vet. Spelar ingen roll vilka som har det.

Om man går något djupare in på vad sexet faktiskt är så kanske man kommer en liten bit i alla fall. När jag här har tagit upp sex snackar jag endast om det fysiska. Alltså kön in i kön eller kön mot kön eller hur man nu väljer att ha det, det spelar just nu ingen roll. Sen kommer det här med känslorna. Om man nu inte bara har sex för att få sig ett skjut. Självklart säger jag inte att homosex MÅSTE vara helt utan känslor. Det finns förmodligen exakt lika många känslor som under heterosex, det kan jag dock inte uttala mig om men konstigt vore det väl annars? På känsloplanet är allting precis likadant. Det jag känner går emot det jag tycker är trevlig är alltså det kroppsliga. Inte mer än så.

Det är ju Embelies tråd så hon får göra vad hon vill med den.
    Det skulle jag inte våga be mig själv om. Jag kunde knappt skapa den här tråden. Hur ska jag kunna lägga till en omröstning?

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Men hördu, så länge de inte tvingar dig att vara med eller stå i deras sovrum och titta på så behöver du väl inte bry dig? Tänk inte så mycket...
    Men HÖRRÖDÖ! Jag har väl inte påstått att någon tvingar mig till någonting vad gäller detta. Och vadå, inte behöver bry mig? Varför får jag inte göra det? Jag måste väl få säga vad jag tycker så länge jag kan stå för det dagen efter? DU behöver inte BRY dig om att lalla runt i den här tråden om du stör dig på att det kommer åsikter från båda sidor.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Folk får knulla precis vem och vad de vill. Hur skadar det mig?
    Fånigt med människor som stör sig på andras sexuella läggning. Ni berörs ju inte direkt av det:P
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Jag undrar varför det alltid ska vara så känsligt med just sex. Det är ju inte så att folk vill förbjuda vissa sätt att åka pulka för att dom är onaturliga.
    Men snälla katt-Myrpou! Det är väl ingen här, förutom CBG som har kommit med något förslag rörande ett förbud mot homosex?

Seriöst, varför gör alla en större grej av vissa yttranden än vad som behövs? Om det nu finns en tveksamhet, fråga direkt istället!
    Blogg

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Ja, det var precis av den anledningen jag skapade tråden. Känns dock som att den havererar mer och mer ju fler sidor det blir eftersom vissa inte orkar läsa igenom allt innan dom uttalar sig om andra som har yttrat sina åsikter.
    Jo, men det är nog oundvikligt att den havererar, tyvärr. Våra briljanta argument blir kapade och dåliga.
    Men kom igen, dra igång en omröstning! Annars måste vi hitta nåt nytt debattämne, och det är jobbigt.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Men snälla katt-Myrpou! Det är väl ingen här, förutom CBG som har kommit med något förslag rörande ett förbud mot homosex?

Seriöst, varför gör alla en större grej av vissa yttranden än vad som behövs? Om det nu finns en tveksamhet, fråga direkt istället!
    Nej det var inte riktat mot någon speciell härinne, jag tänkte bara lite i allmänhet.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Jo, men det är nog oundvikligt att den havererar, tyvärr. Våra briljanta argument blir kapade och dåliga.
    Men kom igen, dra igång en omröstning! Annars måste vi hitta nåt nytt debattämne, och det är jobbigt.
    Vad ska vi rösta om? Vilken läggning man har?
    Blogg

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Ja tack. (10)

Standard

Jag är lite nyfiken på bisexualitet. Jag har träffat massa människor som bestämt hävdar att ALLA människor innerst inne är bisexuella. Om det finns någon här som anser att det är så, så får den personen gärna komma med en förklaring till varför det skulle vara på det sättet.

Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av spud Visa inlägg
    Jag är lite nyfiken på bisexualitet. Jag har träffat massa människor som bestämt hävdar att ALLA människor innerst inne är bisexuella. Om det finns någon här som anser att det är så, så får den personen gärna komma med en förklaring till varför det skulle vara på det sättet.
    För att dom är bisexuella samtidigt som dom inte kan förstå att dom skulle kunna skilja sig från mängden.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Men HÖRRÖDÖ! Jag har väl inte påstått att någon tvingar mig till någonting vad gäller detta. Och vadå, inte behöver bry mig? Varför får jag inte göra det? Jag måste väl få säga vad jag tycker så länge jag kan stå för det dagen efter? DU behöver inte BRY dig om att lalla runt i den här tråden om du stör dig på att det kommer åsikter från båda sidor.
    Oj förlåt, tror det blev nåt "dialekttekniskt" fel där, hördu var inte alls menat att låta otrevligt, även om du tydligen tyckte det gjorde det - sorry!
    Jag stör mig inte alls på att det kommer åsikter från båda sidor, och om det kan glädja dig så tycker jag inte heller analsex verkar fräscht. Jag skulle aldrig vilja göra det själv, men om andra vill göra det med varandra så behöver ju inte jag gå runt och fundera på hur det skulle se ut eller låta eller... whatever ... Du får gärna tycka att det är äckligt om du vill, det verkade bara som om du la så mycket energi på att göra det...
    Så, jag menade inte att vara otrevlig alls - bara vänligt menat- och dessutom lallar jag nog runt var jag vill...
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem __Sjufyrasjus avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av spud Visa inlägg
    De enda argumentet jag hört är något liknande: Man faller ju för personlighet blablabla. Sen vet man aldrig, det KAN ju faktiskt dyka upp någon av samma kön som man skulle falla för.
    Dock håller inte dessa argument riktigt för mig, man måste ju vara attraherad av personen för att falla för den och är man inte alls attraherad av samma kön så är det ju ganska svårt att "uppfylla" det argumentet.
    Åh, jag bara babbla, hoppas nån fattar
    Du är musiken

Blogg

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Jag önskar så att jag kunde förklara exakt VAD det är jag tycker är lite osmakligt. Men det kan jag inte. Just av den enkla anledningen att jag inte riktigt vet själv. Analsex har många tagit upp och bara för sakens skull kan jag säga att det är något av det äckligaste jag vet. Spelar ingen roll vilka som har det.

Om man går något djupare in på vad sexet faktiskt är så kanske man kommer en liten bit i alla fall. När jag här har tagit upp sex snackar jag endast om det fysiska. Alltså kön in i kön eller kön mot kön eller hur man nu väljer att ha det, det spelar just nu ingen roll.
    Då måste jag ju bara fråga om du tycker det är äckligt när två tjejer hånglar också eller om det bara är det är kön mot kön/hud/mun/whatever som är äckligt? För i ärlighetens namn så förstår jag inte vad är som är så äckligt om tex en tjej har sina fingrar i en annan tjej tillskillnad mot om en kille gör samma sak på en tjej.

Sen kommer det här med känslorna. Om man nu inte bara har sex för att få sig ett skjut. Självklart säger jag inte att homosex MÅSTE vara helt utan känslor. Det finns förmodligen exakt lika många känslor som under heterosex, det kan jag dock inte uttala mig om men konstigt vore det väl annars? På känsloplanet är allting precis likadant. Det jag känner går emot det jag tycker är trevlig är alltså det kroppsliga. Inte mer än så.
    Det här är väl helt irrelevant eller?
    Det skulle jag inte våga be mig själv om. Jag kunde knappt skapa den här tråden. Hur ska jag kunna lägga till en omröstning?
    Du får väl försöka eller be någon annan.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av __Sjufyrasju Visa inlägg
    De enda argumentet jag hört är något liknande: Man faller ju för personlighet blablabla. Sen vet man aldrig, det KAN ju faktiskt dyka upp någon av samma kön som man skulle falla för.
    Dock håller inte dessa argument riktigt för mig, man måste ju vara attraherad av personen för att falla för den och är man inte alls attraherad av samma kön så är det ju ganska svårt att "uppfylla" det argumentet.
    Åh, jag bara babbla, hoppas nån fattar
    Har du aldrig fallit för någon innan du blev attraherad? Eller var det alltid så att du blev attraherad först?
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Hallå det står ju vilka som röstat på vilket, det brukar det inte göra vad dåligt
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Sidan 10 av 39 FörstaFörsta 1234567891011121314151617181920 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •