jag tycker att filmen är en falsk bild av livet, för inget blir som på film. men jag var alltid annorlunda även mobbad ett tag i lågstadiet. men sen försvann det, men jag har alltid haft jag & dom känslan kvar i bakhuvudet.
Småbarn är onda'
Finns många analyser att göra om coolhet kontra nördighet satt i ett större perspektiv, men jag ska inte spamma sönder det här forumet en gång till. Intressant det där med att du har en bild av att livet borde se ut som på film. Den "coola grejen" föds just i tonåren när det känns som att allting står på spel.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Spännande utveckling.
De coola i högstadiet var de som tidigast fick flickvänner/pojkvänner och barn (tvingades växa upp), medan de andra tvingades fortsätta kämpa för sin status ... Syftet med coolheten är väl just att bli populär hos motsatta könet så det här låter ju rätt rimligt.
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Högstadiet är spännande rått.
Så är det definitivt. Mindre risk för att bli mobbad som outsider senare i livet. Kanske är det så att de som följer småstadsnormen (bil, villa etc.) filtreras ut tidigt och skaffar barn medan de som vill leva det individualistiska livet (resor, utbildning etc.) väntar med att skaffa barn. Vad jag nu ville säga med en sådan självklarhet ...
Det är coolt att vara nörd och inte bry sig så mycket.
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Vet inte, ligger väl mycket i det där. Är man dessutom populär tidigt utvecklar man nog mindre karaktär för riktiga livet, vilket ofta behövs.
Så vänder allt igen
/Jo©ke\