Alltså, jag hoppas ju inte att någon tror att syftet med mitt inlägg där jag skrev in ett kapitel ur min kommande bok var för att få någon att tycka synd om mig eller placera mig i ett fack.
Jag ville bara när nu frågan om barndomen ställdes visa hur jag hade det och visa att jag skriver om det. Mitt sätt att hantera det som hände liksom.
Så, ja...det är inte särskilt synd om mig, idag har jag en fin kontakt med alla igen utom min far och jag lever i ett tryggt hem.
Minnena däremot lever jag ju med och mitt sätt ar bearbeta blev då att skriva.
Jag skriver texter.
Dom kan du finna här:
https://www.poeter.se/Medlem?author_id=22950
Jag har släppt två st. böcker.
Ex Animo är den senaste och den innehåller hälften engelska och hälften svenska egenskrivna texter.
Vill du köpa ett ex så skicka ett meddelande.
Nej, det förflutna kan kännas mysigare än nuet, samtidigt som det har gått förlorat.
Vad blir det?<- nostalgi-smiley
Om du har reagerat på att inte så många har kommenterat det du skrev så kan det tyckas lite märkligt - så lång och självutlämnande text som det var - men samtidigt så vet man inte riktigt vad man ska skriva. Men det känns positivt att du har hanterat den där uppväxten på ett bra sätt.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Ja lite har jag reagerat kanske... men jag förstår vad du menar...jag hade personligen inte haft en jävla aning hur jag själv hade reagerat och kommenterat om nån annan lagt in det. Men mest ville jag bara påpeka att jag inte lade in det för att få folks sympatier. Lite rädd att man kanske tror det.
Jag skriver texter.
Dom kan du finna här:
Ex Animo är den senaste och den innehåller hälften engelska och hälften svenska egenskrivna texter.
Jag har full förståelse för att du ville lägga ut texten och jag tror verkligen inte att det handlar om att söka sympatier. Det handlar väl mer om att skriva av sig, avdramatisera händelserna, få ur sig traumat, visa för andra att det kan bli bra trots en jobbig barndom osv (okej, nu gissar jag lite ...). På sitt sätt lite märkligt att man ska behöva ha föreställningar om hur ens text kan uppfattas och gardera sig för att det inte handlar om att t.ex. söka sympatier, men det blir lätt så.![]()
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Jag skriver texter.
Dom kan du finna här:
Sen måste jag säga en sak: det är en sak att sitta och fundera på sin egen barndom, hur den nu än var, och en helt annan sak att försöka skapa en vettig barndom till sina egna ungar.
jag tror att hur man än gör så kommer de blir något fel. de är liksom som med allt annat. det man inte har vill man ha. har man rakt hår så vill man ha krulligt. är man lång så vill man vara kort. reser föräldrarna mycket så avundas man dom som får vara hemma på sommaren. bor man i stan vill man på landet osv osv..gräset är alltid grönare.
jag vidhåller att de räcker med kärlek. är ungen lycklig å glad så gör du som förälder helt rätt![]()
Förlåt till stina (?) som jag gjort lite förvirrad med mina inlägg, och tack till tigertindra som verkar förstå mig bättre än många andra här på forumet!![]()
på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt
Ibland har jag drömmar om hur jag lever med någon annan, är lycklig.
En alternativ värld där jag bor i egen lägenhet med flickvän/fru och kanske ett barn. Tror det är lite av en dröm för mig, att få skriva och ta hand om en familj som behöver mig lika mycket som jag behöver dem. För det mesta känns det bara hopplöst, jag har tappat tron om så mycket och känner att jag bara faller ner i ett svart hål utan avgrund. Ha inga förväntningar på mig bara, du kommer nog bli lika ledsen som mig då...
För att klargöra då.
Först återgav jag en ganska förenklad och "skinande" version av barndomen, en bild där jag bara återgav de allra enklaste av bilder för att få det att låta lite enklare än det faktiskt var. För att ibland måste man ljuga sig glad... men så kom någon och skrev "men du hade väl en hemsk barndom" och då skrev jag ironiskt att "tack för att du väckte mig"... typ. Blev det klarare?
Jag ljög inte om någonting, jag ville inte ändra någonting efter en kommentar för att få folk att tycka synd om mig. Det var aldrig min idé, jag ville bara minnas någonting fint i allt mörker. För trots att jag aldrig haft det speciellt bra så finns det då och då ljusglimtar som är värda att minnas. Och hur mycket folket här på forumet hatar mig hoppas jag de kan unna mig dessa små "solsemestrar" också?![]()
jag har nog mest en massa rätt dåliga minnen av min barndom.
en rörig skol-tid med massor av minnen både som mobb-offer och mobbare, flera trauman från tidig ålder som jag nog inte själv förstod förräns jag var nånstans i 23-års åldern. bla då att ha blivit vittne till en del rätt råa händelser.
sen hela grejen med att vara uppväxt med en överbeskyddande och smått hysterisk mor(som jag visserligen tycker väldigt mycket om),
att alltid ha varit det svarta fåret i min släkt
men ja självklart tänker jag på en del positiva saker också då.
min hyggliga styv-farsa som alltid fanns där, vissa av vännerna man hade under uppväxten, min schäfer-hund, vissa galna och roliga minnen osv..
det är ju väldigt intressant hur man präglas i de olika tidiga stadierna i ens liv och hur det märks på en senare..
känns som man bara kan analysera saker ordentligt ungefär 10 år senare
ett av de bästa minnena jag har från min barndom är nog när jag vid ca 15 års ålder ser bob hund på Kåren. förmodligen bästa giget jag varit på nånsin..