Sidan 1 av 19 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 276

Ämne: bojkott!

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard bojkott!

detta meddelande som följer är på order av automatvapen:

Som ni kanske har märkt så har forumet under den senaste tiden gått mot sämre tider. Forumiter börjar störa sig mer och mer på varandra och moderatorerna spär på irritationen med sin frikostiga poängutdelning.
    Därför skulle jag vilja uppmana er alla färgklickar här på forumet att under en veckas tid bojkotta forumet mellan datumen:

Måndagen den 11:e T.om Måndagen den 18:e Maj.

Ett uttryck för vårat missnöje och ett tydligt statement att forumet inte vore samma sak om inte våra planlösa diskussioner surrade här.

Gör det för oss. Gör det för det gamla forumet. Gör det för yttrandefriheten.

.................................................. .................................................. .........

jag har pmat de som skriver mest i detta forum om någon blivit utan så skapar jag denna tråd så att alla som vill kan delta också.

de som vill kan skriva in sina namn och anledningen till att de deltar. gör din röst hörd så kanske moderatorerna någongång förstår, kanske tom mh

jag anser att stämningen här har blivit värre än vad den varit. fler varningar, fler bannade och det som, did it for me är att man får inte ens skriva till varandra i en skräp-tråd. va e de för forum liksom? vi finns här för kent skull men mellan skivor så har vi skapat en liten värld här inne. och den världen börjar kännas väldigt begränsad nu och även tråkig.

reglerna för spam och exakt vad som gäller behöver förtydligas. man får inte skriva bög men man får skriva fag..är inte de samma sak?

man får inte posta för många bilder i en skräptråd...okej. och man får inte skriva för många inlägg till varandra i en skräptråd..okej igen. men sen ser man en moderator göra exakt det efter några dagar. så nä jag är inte med.

och vad är de som är så farligt med att starta några fåniga trådar? om de finns någon här som kommer ihåg majs tråden och hur rolig den tråden blev, de förstår vad jag menar...
    de andra trådarna dör ju liksom ut...

det är ett forum och på ett forum så SKA man enligt mig interagera med varandra. annars har ett forum förbrukat vad den är till för.

så gör som ni vill..följ med eller stå still.

det finns ett undantag och det är att om jocke skriver något så får ni givetvis svara på det och även om de startas ett fråga kent.

jag/vi som startar de här är inga *pip* utan är relativt grå i vår skala.

men kom igen nu...ta tillbaka forumet så de blir en trevlig stämning här igen..

så antingen om du vill visa ditt missnöje eller visa sympati gentemot forumare som blivit avstängda för nonsens, var tyst, så får vi se hur roligt det här forumet är..inte så roligt..tror jag.

avslutar med vad henrik skrivit i forumreglerna:

"Kom ihåg, reglerna finns inte till för att sysselsätta moderatorer, de finns till för besökarnas skull! Genom att följa dem hjälps vi alla åt att skapa ett så bra forumklimat som möjligt."

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Jag är på.
    Det är utmärkt att det finns vissa regler som man ska hålla sig till, men jag kan bara inte låta bli att tycka att det gått lite till överdrift. Vilket såklart gör att stämningen förvärras och inte blir lite trevlig som innan. Självklart ska man inte få kränka varandra på ett forum t.ex., det är jag helt med på. Jag fattar inte dock inte vem som skadas av det finns lite roliga trådar, man måste ju inte läsa alla trådar om man inte tycker om dem. Senast i raden var det ju Bilder på forumare-tråden som stängdes helt bara för att vissa skrev lite för mycket om andra saker. Jag tycker det känns jävligt onödigt.
    Det borde bli högre till tak på forumet igen, för allas trevnad.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Det är inte alls så att vi inte lyssnar på era synpunkter.
    Men ett problem är bristen på konstruktiv kritik. Ett undantag är Gustaf-747 som har berättat hur han vill ha det, inte bara kommit med luddig kritik.
    Jag har nu initierat en diskussion i moderatorernas egen avdelning, och målet är att alla användare i forumet ska få tycka till. Fortsättning följer.
    Låt dom komma nu

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    Gör det för oss. Gör det för det gamla forumet. Gör det för yttrandefriheten.
    Haha, ni är för roliga. Hej då!

Rebecka95
    Guest

Standard

Du vet redan att jag är på tigertindra...

Reg.datum
    May 2004

Standard

känns som de är första gången vi är överens om något

jag håller med om allt du skrev till 100%

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Jag är på.
    Det är utmärkt att det finns vissa regler som man ska hålla sig till, men jag kan bara inte låta bli att tycka att det gått lite till överdrift. Vilket såklart gör att stämningen förvärras och inte blir lite trevlig som innan. Självklart ska man inte få kränka varandra på ett forum t.ex., det är jag helt med på. Jag fattar inte dock inte vem som skadas av det finns lite roliga trådar, man måste ju inte läsa alla trådar om man inte tycker om dem. Senast i raden var det ju Bilder på forumare-tråden som stängdes helt bara för att vissa skrev lite för mycket om andra saker. Jag tycker det känns jävligt onödigt.
    Det borde bli högre till tak på forumet igen, för allas trevnad.

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Det är inte alls så att vi inte lyssnar på era synpunkter.
    Men ett problem är bristen på konstruktiv kritik. Ett undantag är Gustaf-747 som har berättat hur han vill ha det, inte bara kommit med luddig kritik.
    Jag har nu initierat en diskussion i moderatorernas egen avdelning, och målet är att alla användare i forumet ska få tycka till. Fortsättning följer.
    jag känner ialfl inte att jag eller de som bannats/fått varningar har tagits på allvar utan snarare förlöjligats...

senaste inlägget från mh i vad är tillåtet tråden tex: "Ta det lite lugnt, njut av solen och slappna av, livet går vidare även om man får en varning här eller om en tråd blir låst. Tro det eller ej."

de känns inte som de går hålla en seriös diskussion eller ta de på allvar när man bemöts så.

så därför blev de så här. visst kentforumet har säkert 1000 reggade användare och de sköter sig säkert ypperligt för de skiver typ 1 inlägg var 3dje år dvs när platta släpps. men oss andra som lever här å kommunicerar med varandra. visst de finns säkert dom som aldrig någonsin blivit upprörd eller spammat på något inlägg eller varit otrevlig mot någon någonsin. men tom kalltkaffemedsocker spammar ju eller har spammat. så ingen är perfekt.

visst jag kan hålla med om att stina är lite jobbig MEN hon gör väldigt många här glada och bidrar med positivism. och det är ju DET man vill ha här. självklart när hon går till personangrepp så funkar de ju inte och även när andra gör de inkl jag så måste de ju få ett straff...MEN de HAR blivit SJUKT överdrivet...och det är inte bara jag som tycker det.

hur många som tycker det lär vi upptäcka nästa vecka när alla de 1000 reggade användarna som sköter sig får skriva...ni kommer nog få de tufft

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Haha, ni är för roliga. Hej då!
    jag tror han överdrev lite...måste ju få med lite humor

Reg.datum
    May 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rebecka95 Visa inlägg
    Du vet redan att jag är på tigertindra...
    japp .....

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    jag tror han överdrev lite...måste ju få med lite humor
    Absolut, men jag har läst så många skruvade tolkningar av yttrandefriheten här så jag blir inte förvånad om det är på allvar.

Medlem HelloGrounds avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    I en liten stad med storstadens kyliga avstånd.

Standard

Varför skulle det bli bättre genom att "bojkotta" forumet?
    Beauty is no quality in things themselves:
    it exists merely in the mind which contemplates them.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av HelloGround Visa inlägg
    Antagligen för att visa hur forumet skulle se ut utan dessa inlägg?

Reg.datum
    May 2004

Standard

det är ju inte säkert. men det här är steg 1. finns fler steg..så blir vi hörda på ett så bra sätt som att vara tysta så e de ju kanon. bästa revolten i mitt tycke istl för att skriva könsord å sen aldrig komma tillbaka igen. de är ju inte så konstruktivt. men som sagt...steg 1.

så får vi se...de kanske kommer en förändring

Medlem HelloGrounds avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    I en liten stad med storstadens kyliga avstånd.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Detärbarasakermanser Visa inlägg
    Antagligen för att visa hur forumet skulle se ut utan dessa inlägg?
    & det skulle göra saken så mycket bättre?
    Beauty is no quality in things themselves:
    it exists merely in the mind which contemplates them.

Reg.datum
    May 2004

Standard

& det skulle göra saken så mycket bättre?
    det är ju det vi får se. det här är början.

har du något annat förslag?

Sidan 1 av 19 1234567891011 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •