Detta är en arkiverad och statisk version av Kentforumet så som forumet såg ut den 13 maj 2018 då forumet stängdes. Det går alltså inte att skriva i forumet längre utan den här arkiverade kopian finns bara kvar av nostalgiska och kanske historiska skäl.
Saknar du att skriva i Kentforumet? Kolla då in Facebook-gruppen Kentforumet - Ditt vardagsrum på nätet eller det nya forumet, Kentforumet 2.0.
När Kentforumet stängdes fanns det 26 094 medlemmar som hade gjort 1 153 096 inlägg i 10 524 olika ämnen.
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Man kan ju posta bilder på sig själv i "vad har du på dig idag"-tråden istället.
"I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."
Alla ni som pratar om att bojkotta, vad skulle er bojkott leda till. Just nu känns de inte som ni har någon plan, ni har inga förslag och ni har ingen ledare. Ni har med andra ord ingenting. Om jag fick komma med ett förslag tycker jag att någon av bojkottarna skulle skriva ned vad ni tycker borde förändras, efter att ni gjort de skulle ni kunna skapa en tråd där vi forumiter diskuterar förslaget tillsamanns med moderatorerna. Er bojkott kommer inte lösa någonting utan bara skapa problem och på sikt forumets död, att diskutera är ett mycket bättre sätt![]()
Men när diskussion inte tycks leda någon stans då?
"I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."
Min åsikt är att... (jag har nog sagt den förr...)
Jag tycker att moderatorerna gör ett bra jobb. Men borde släppa på tyglarna lite när det gäller det mer oseriösa. Men annars så är det bara bra att de bannar folk som är... allmänt dumma i huvet (nämner inga namn...).
Jag är ganska trött på allt tjat om det här. Kan inte detta bara avslutas, så att detta forumet kan bli som vanligt igen. Låt moderatorerna sköta sitt jobb (som är för vår skull), det här forumet skulle aldrig fungera utan dom.
Alla kan väl tänka till en extra gång (gäller moderatorer också) och vissa kan skärpa sig.
men nåt säger mig att det inte är lika lätt o genomföra som att säga. den här diskussionen kommer bli lång...
Jag har inga problem med att vissa trådar flumar lite, de är väl bara kul, däremot tycker jag det är mer störande när massa nonsenstrådar skapas
Om cirka 20 personer bojkottade forumet under en vecka vore de en stark manifestation, det håller jag med om. Men varför bojkottar vi då? Jo därför att vi vill ha förändring, men vad för förändring? Vart är våra krav? Vart är våra förslag? Just det, de finns inte. Och det är här bojkottarnas problem är, ni har inga förslag på vad som borde förändras. Om det var så att någon kom med ett förslag på förändringar som majoriteten av forumiterna var för och Henrik och moderatorerna fortfarande struntade i det, då skulle en bojkott vara ett alternativ, för att bättra på förhandlingsläget, men bara för att visa att vi vill ha förändring. Nej, de är inget bra skäl för en bojkott.
Läs hela tråden innan du droppar ett sådant inlägg.
åh va löjligt det här är. Om det inte hade varit pga bilder på forumare tråden så hade inte den här diskussionen ägt rum. Och moderatorerna sa till dom som var jobbigt ot men dom lyssnade inte. ta konsekvenserna.
Visst kan jag tycka att det kan vara lite väl strängt ibland... men snälla, let it go så att forumet kan återgå till det vanliga.
Men Mods gav en kollektiv bestraffning. Banna dom som spammade istället och låt tråden vara öppen.
Nej, men då det inte alls har någon som helst förankring i de regler jag har accepterat för det här forumet, känns hela låsningen väldigt märklig.
Det handlar inte om att jag personligen spyr om jag inte får lägga upp bilder på mig själv, utan det är snarare en principsak.
Om en affär helt plötsligt väljer att sluta sälja köttfärs bara för att ett par har valt att sabotera den skulle jag ju knappast må psykiskt dåligt, men jag skulle tycka att det var helt sjukt att en affär försökte förbjuda mig att köpa något även om jag ville och inte hade gjort något.
Människor tycker att sådana här beslut - som faktiskt känns godtyckliga från eran sida då de inte följs med konkreta svar på varför ni handlar på detta sätt - bidrar till att regler känns luddiga och att det känns som att ni gör lite som ni vill. Det handlar inte om att "folk drabbas av psykiska problem" för att en tråd försvinner, utan att folk känner sig vilsna och inte förstår alla regler om moderaterna inte vid exakt alla (verkligen alla) tillfällen ska kunna säga "men jo, det går klockrent under denna regel".
Att använda kollektiv bestraffning är enligt mig aldrig OK. Aldrig.