Sidan 9 av 19 FörstaFörsta 123456789101112131415161718 ... SistaSista
Resultat 121 till 135 av 276

Ämne: bojkott!

Erfaren medlem Mr. ?s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag tycker det är tråkigt att forumet måste vara så jävla überseriöst och jag hatar att begreppet off topic öht existerar, det är så onödigt och meningslöst. jag har inga problem med att trådar spårar ur och går från ämnet eller om folk skriver lite tramsinlägg här och var, övrigt-delen kunde ju vara befriad från det jobbiga seriositetskrav som genomsyrar forumet i övrigt. mera trams åt folket tycker jag
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Medlem HelloGrounds avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    I en liten stad med storstadens kyliga avstånd.

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    äsch..han är inte seriös. han hatar kent och alla här och vill bara bråka dvs han är ett: troll. så mitt råd är enkelt. skit i honom. bästa sättet att göra honom upprörd på
    Du är inte kan inte vara seriös.
    Beauty is no quality in things themselves:
    it exists merely in the mind which contemplates them.

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag tycker det är tråkigt att forumet måste vara så jävla überseriöst och jag hatar att begreppet off topic öht existerar, det är så onödigt och meningslöst. jag har inga problem med att trådar spårar ur och går från ämnet eller om folk skriver lite tramsinlägg här och var, övrigt-delen kunde ju vara befriad från det jobbiga seriositetskrav som genomsyrar forumet i övrigt. mera trams åt folket tycker jag
    Yes! Det kan vi använda som vårt... ja vad man nu säger... inte partiprogram men... du fattar.

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Men samtidigt är det ju inte precis nolltolerans mot off-topic och trams heller. Lagom är bäst, det måste ju finnas en gräns nånstans.

Och man hade kanske inte behövt några strängare regler om folk hade skött sig okej från början
    Senast redigerat av popdrog den 2009-05-10 klockan 14:59.
    When you can live forever, what do you live for?

Medlem HelloGrounds avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    I en liten stad med storstadens kyliga avstånd.

Standard

HOST HOST...

http://forumet.kent.nu/showpost.php?...&postcount=663

Han borde bli avstängd :]
    Beauty is no quality in things themselves:
    it exists merely in the mind which contemplates them.

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

övrigt är ju trots allt övrigt och sånt som inte passar in nånannanstans. trådarna om kent och skivorna och deras musik kan ju hållas på en högre nivå, ett bra exempel är ju jockes album 8-tråd och det utmärkta initiativ david_h tog när han skapade en spekulationstråd. spekulationstråden kan ju ha lite högre i tak och där passar alla ironiska kommentarer som att skivan kommer vara en blandning av turkisk polka och amerikansk porrfilmsmusik från 80-talet samt lite influenser från roland cedermark. på så sätt kan den "riktiga"-tråden hålla en mer seriös nivå liksom, man kan ju faktiskt kompromissa lite så att alla får sitt lystmäte
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

När det gäller off topic så tror jag att tillsägelser från andra medlemmar faktiskt kan räcka ganska långt i många fall.
    Jag menar, de flesta vill inte ha fullständigt urspårade trådar. Och de flesta härinne har trots allt någon slags respekt för varandra. När Lovisa påpekade vårt lilla OT-snack här förut så lade vi av direkt, det var inga problem.

Last.fm

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av HelloGround Visa inlägg
    HOST HOST...

http://forumet.kent.nu/showpost.php?...&postcount=663

Han borde bli avstängd :]
    hahaha precis!

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Men tar ni inte forumet för seriöst om ni börjar prata om bojkott m.m?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    För oss som gillar att hänga här så är det ju inte direkt fråga om något som vi inte tar seriöst.
    Sen är det väl klart att det finns värre saker att klaga på...

Last.fm

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Jag menar, de flesta vill inte ha fullständigt urspårade trådar. Och de flesta härinne har trots allt någon slags respekt för varandra. När Lovisa påpekade vårt lilla OT-snack här förut så lade vi av direkt, det var inga problem.
    Exakt, det handlar till syvende och sist om att ha lite respekt för varandra. Det tycker inte jag är mycket begärt, för jag tror att de flesta som startar en tråd som spårar ur och börjar handla om helt andra saker blir i alla fall lite ledsna/upprörda/förbannade.

övrigt är ju trots allt övrigt och sånt som inte passar in nånannanstans. trådarna om kent och skivorna och deras musik kan ju hållas på en högre nivå, ett bra exempel är ju jockes album 8-tråd och det utmärkta initiativ david_h tog när han skapade en spekulationstråd. spekulationstråden kan ju ha lite högre i tak och där passar alla ironiska kommentarer som att skivan kommer vara en blandning av turkisk polka och amerikansk porrfilmsmusik från 80-talet samt lite influenser från roland cedermark. på så sätt kan den "riktiga"-tråden hålla en mer seriös nivå liksom, man kan ju faktiskt kompromissa lite så att alla får sitt lystmäte
    Nu börjar du komma någonstans i ditt resonemang. När man kommer in på ett intressant sidospår är det ju bara att starta en ny tråd. Svårare är det inte. Det är mycket bättre att göra så än att förstöra den första tråden med en massa ovidkommande inlägg.

Och att det här skulle vara ett ovanligt strikt forum håller jag inte med om. Vi har till exempel ett antal lektrådar och vi har en skräptråd. Men det gäller att vara medveten om att samma regler gäller även i dessa trådar. Det här är ingen chatt, det är ett forum. Viktigt att komma ihåg.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av HelloGround Visa inlägg
    Du är inte kan inte vara seriös.
    jag är 100% seriös. inte så ofta det händer men det är jag. information från säkra källor att det är ett tvätt-äkta troll vi har att göra med

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

i övrigt så håller jag med tobbe..förmodar att han blir numero 20

Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Vad sägs om en officiell kent irc-kanal? Där är offtopic topic.

Sidan 9 av 19 FörstaFörsta 123456789101112131415161718 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •