"I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."
okej jag är med!
tycker att det verkligen har gått till överdrift på senaste tiden.
fattar inte vad det skall vara för problem med att vi lägger in "meningslösa bilder" på skräpen och pratar med varandra?
Och varför ska det vara så farligt att öppna "löjliga" trådar som för oss besökare är roliga?
Den typ av anarki jag jobbat med är iaf inte en bra lösning.
det dom lärde oss om anarki är att Anarkister vill ha ett laglöst samhälle, utan ledare osv...
tycker inte jag är en lösning.
jag nämnde filmen Flugornas herre, finns nog en bok också, där det blev anarki bland barn, strandsatta på en ö.
det var en riktigt hemsk film, folk dog, det jag kommer ihåg starkast är när dom kastar/puttar ned en stor sten på ett barn.
tycker du att det är bra?
sjukt.
och wtf är Nostradamus?
Än en gång lever du upp till ditt namn.
Du vet inte vad anarki är. Du förväxlar anarki med kaos och laglöshet. Gör om; gör rätt.
Jag har läst boken för länge sedan i min ungdom så du behöver inte "läxa upp mig" om den. Den har inget med anarki att göra.
Och att du inte vet vem Nostradamus är förvånar mig icke. Googla, och du skal finna.
"I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."
Så, en vecka utan meninglösa inlägg och poänglösa trådar? För att visa att forumet blir bättre utan allt detta? Och från en massa användare som redan är avstängda och ändå inte kan skriva?
Jag tänker skriva om jag har något att skriva, men kör ni på! Lite revolution kan ju aldrig skada.
Themesong!
Senast redigerat av Läggdags den 2009-05-10 klockan 13:28.
I'm feeling kinda basic today.
Måste bara klargöra det här med anarki då en gång för alla. Ordet anarki kan vara synonymt med "kaos" eller "oordning", men det har ingenting med anarkism att göra. Anarkister strävar efter anarki i betydelsen "utan styre" som faktiskt är den mest korrekt översättningen.
Det vill säga ett samhälle som saknar påtvingad auktoritet, varken mer eller mindre än så. Sedan finns det naturligtvis mycket annat som ryms inom den anarkistiska ideologin.
Ett anarkistiskt samhälle är heller inte nödvändigtvis laglöst. Skillnaden är att lagarna i anarkin stiftas som avtal mellan fria individer, inga lagar är påtvingad från något styre som har mer makt än någon annan.
Uppfattningen om att anarkister vill skapa kaos och laglöshet är bara en stor fet myt.
okej, jag läste inte boken, läsarna ville lära oss en "läxa" om hur det går när det inte finns några lagar, enligt dem handlade den om anarki.
ber om ursäkt för mitt misstag.
skall stavas med två L förresten. annars blir det skal, ngt helt annat. :P
så ett samhälle utan lagar skulle funka?
pffft...
Men alltså om jag fattade det rätt så delades det faktiskt ut varningar INNAN de blev avstängda (rätta mig om jag har fel).
Då är det väl ändå inte moderatorernas fel att de valde att låsa den under en tid då forumiterna uppenbarligen inte lyssnade när de sagt till att sluta chatta?
Jag är kluven, vissa grejer tycker jag är för hårda (en månad avstängning pga OT t.ex.), men bojkott? är det verkligen det bästa sättet? Personligen så tror jag att det är bättre att ha någon form av civiliserad diskussion med moderatorerna och Henrik där man lägger fram konkreta exempel på vad som bör ändras, vad som är bra och vad som absolut inte funkar.
Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615
Ursäkta med det här är ju ett konkret exempel på en tråd som spårat ur. Tillbaka till ämnet annars lär de ju låsa den också...
Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615