en miljon låter lite mycket eller
Hehe, verkar som om man tycker den är mainstream så är man mainstream bland kentfansen.
Jag är ju absolut inte särskilt orginell eftersom jag liksom så många andra inte har V&A som favoritplatta, tycker dem flesta låtarna känns som hits, den är inte så sammanhängande. Men samtidigt är det väl det som gör den unik, att det inte riktigt känns som låtarna ska passa perfekt in i varandra i sin helhet.
Har länge stört mig en aning på V&A, känns som den är gjord för radio.
Nu har den dock fått rättvisa sedan jag läste i den lilla boken som följde med boxen att de tvingades göra den under ashård tidspress och att de inte hann tänka på vad det skulle vara för sorts skiva.
Nu lockar den lite mer igen.
Du är allt jag har...
"För att allt är skit."
måste nog hålla med dig och jag upplevde den nog tvärto i början. jag blev hemskt besviken på den. lyssnade igenom några gånger och tröttnade på den.
enligt mig är Socker, Elite och Sverige de enda värdiga låtarna att lyftas fram.
Resten är, enligt min åsikt. Direkt dåliga låtar.
Dom Andra är ju en bra låt, skulle den legat på någon b-sida från Isola skulle den än idag vara en av Kents bästa låtar. Nu blir den lätt bara "vissellåten" som någon fjortis, som tror att leadsingern i Kent verkligen heter 'Kent', lyssnar på.. Den är väl helt enkelt inte tillräckligt "credd" för "riktiga" fans..
anledningen till att jag inte gillar den är att den inte förmedlar något.
det är bara en trallvänlig och förlåt att jag använder ordet "mainstream"-aktig låt. Den har inget större djup och jag tror att dom skulle ha kunnat gjort mycket bättre ifrån sig.
Inget fel med mainstream, men då ska det helst låta bra.
Enligt mig gör den inte det iaf. och jag anser mig inte vara ett "riktigt" kent fan. Alla som gillar Kent är väll fans :P?
Vad jag menar är väl att den är så "mainstream" så blir den också underskattad av "riktiga" fans. Med riktiga fans menar jag då såna som stått och svettats på någon liten klubb i e-tuna till Havsänglar, eller de som köpte debuten när den kom ut.. Typ.
Dom Andra har ju dessutom en enligt mej jävligt bra text, som jusst handlar om det att "sälja" sig. Den handlar om det fenomen den blivit, och att hålla kvar sin integritet, något som jag inte tycker kent har mindre av efter V&A.
Jag tillhör inte "riktiga fans" iallafall :P såg dem första gången på Stadion i Sthlm, den så kallade "vita konserten".
För övrigt så ja, man kan se det som du eller som jag. Det är nog bara en åsiktsfråga eller annorlunda synsätt.
För mig är skivan bland de sämsta. Att dom därimot lyckats med 3 totala fullträffar till låtar under såpass stor "press" dom tydligen jobbat under är ju en, får man medge. Otrolig prestation av Kent som band.
Ska faktiskt erkänna att det var dumt att slänga ut en sådan siffra i tomma luften när jag inte har någon källa att bekräfta detta...
Jag vet att jag har hört/läst siffran 1 milj någonstans men vill inte sätta mitt namn på att det stämmer/att källan är pålitlig
Däremot är jag helt säker på att V&A efter drygt ett halvår hade sålt i 220 000ex i Sverige och 170 000ex i övriga norden!
Det betyder att de alltså redan då sålt nästan 400 000ex och det är över fem år sedan 1 000 000ex låter lite väl otroligt när jag räknar på det, men det är nog inte så långt ifrån, vi kan ju nu också lägga till över 25 000ex av V&A i boxarna som sålts
jag tycker inte att definitionen på ett "riktigt fan" är att det stått på små klubbar och kollat på Kent när de inte ens var Kent
Jag var själv på en Kentkonsert '95 då jag gick i lågstadiet och fick följa med min kusin till ett ungdomscafe här i Karlskrona, men jag hade då ingen aning om vilka de skräniga killarna på scenen var utan det var först i och med Verkligen (Kräm på absolute music) som jag började lyssna på Kent
Poängen är att jag ser mig som ett riktigt fan, men inte p.g.a. att jag såg dem när jag var liten eller för att jag lyssnat på dem i stort sätt alla deras år som Kent, utan för att jag idag går på konserter när de ger sig ut på turne, för att jag köper deras skivor och gillar deras musik...
Alla de människor som gör det tycker jag kan kalla sig för riktiga fans
Det här är ju väldigt roligt, för när jag började lyssna på kent så var det i en bilfärd när just "Dom andra" gick på radion. Då som ny singel. Och jag hade knappt någon aning om bandet eller vad låten hette, så jag kallade den för vissellåten. Gör det lite då och då än idag. Men att låten inte har någon mening är att blunda för någonting mer än välproducerad pop, för hela V&A är faktiskt mer än så. Om man vågar lyssna