Sidan 13 av 14 FörstaFörsta ... 34567891011121314 SistaSista
Resultat 181 till 195 av 203

Ämne: Vad tycker vi om V&A?

  1. #181
    Medlem xXLivräddMedStilXxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Den stora stygga stan å ingen annanstans...
    Inlägg
    153

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Med riktiga fans menar jag då såna som stått och svettats på någon liten klubb i e-tuna till Havsänglar, eller de som köpte debuten när den kom ut.. Typ.
    Ja jag är väl absolut inte något "riktigt" kentfan, jag är nynyny. Började lyssna på kent jättenyligen (vilket inte behöver betyda att jag inte är kenttolig, en total kentgalning, inte frisk).
    Mitt första kentalbum var faktiskt TTS, tyckte det var bra och fortsatte lägga ned alla mina pengar på resten i samlingen (vilket öppnade en helt ny fullkomligt fantastisk värld när jag upptäckte att det fanns bättre än TTS), dock i total oordning, V&A tror jag var mitt andra..
    Men vips! Nu var jag bara för några dagar sedan på boxsigneringen och min lilla kentsamling är så gott som komplett! I alla fall de hela albumen.

    Det kan ju i och för sig vara pågrund av att jag aldrig skulle haft en chans att ha följt kent från starten, eftersom jag verkar vara så "skrämmande ung" i detta forum. hehe...

    Okej, detta inlägg känns inte direkt som det passade in på detta ämne, men ändå. *.*
    Du är allt jag har...

    "För att allt är skit."

  2. #182
    Medlem Lennys avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Litenstadnånstans
    Inlägg
    289

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Vad jag menar är väl att den är så "mainstream" så blir den också underskattad av "riktiga" fans. Med riktiga fans menar jag då såna som stått och svettats på någon liten klubb i e-tuna till Havsänglar, eller de som köpte debuten när den kom ut.. Typ.
    Dom Andra har ju dessutom en enligt mej jävligt bra text, som jusst handlar om det att "sälja" sig. Den handlar om det fenomen den blivit, och att hålla kvar sin integritet, något som jag inte tycker kent har mindre av efter V&A.
    Det där är ju inte riktigt rättvist. Var man som jag 4 år när debuten kom och kanske 2 år Havsänglar spelade i E-tuna så har man ju i så fall inte en chans att vara ett "riktigt" fan. Ska man räkna endast de få som såg Havsänglar och köpte debuten när den kom finns det ju inte speciellt många fans isåfall. Tror inte att kent själva räknar endast dessa som sina fans heller. Enligt mig räcker det att gilla bandet riktigt mycket och veta lite om dem, man kan ju så att säga "bli" ett fan, som MÅNGA blivit på 2000-talet. Sen är ju ärkefansen som var med från början givetvis en klass för sig!
    Mina tankar är så klara nu
    Ni kan släppa den där bomben nu
    Över axeln ser jag pärlband av blåljus
    Vår hämnd blir ljuv

  3. #183
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lenny Visa inlägg
    Det där är ju inte riktigt rättvist. Var man som jag 4 år när debuten kom och kanske 2 år Havsänglar spelade i E-tuna så har man ju i så fall inte en chans att vara ett "riktigt" fan. Ska man räkna endast de få som såg Havsänglar och köpte debuten när den kom finns det ju inte speciellt många fans isåfall. Tror inte att kent själva räknar endast dessa som sina fans heller. Enligt mig räcker det att gilla bandet riktigt mycket och veta lite om dem, man kan ju så att säga "bli" ett fan, som MÅNGA blivit på 2000-talet. Sen är ju ärkefansen som var med från början givetvis en klass för sig!
    Ni tycks inte fatta att jag var ironisk va? Med "riktiga" fans syftade jag förståss på såna som endast anser sej själv vara riktiga fans för att de är trucklaster mer indie än resten av bunten, mej själv inkluderat i den bunten. Mitt problem här var väl bara att låtar som Dom andra är underskattad av jusst den grupp av "riktiga fans" som inte lyssnar på V&A för att den spelats för mycket på rix-fm. Blev det klarare?

  4. #184
    Medlem Lennys avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Litenstadnånstans
    Inlägg
    289

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Ni tycks inte fatta att jag var ironisk va? Med "riktiga" fans syftade jag förståss på såna som endast anser sej själv vara riktiga fans för att de är trucklaster mer indie än resten av bunten, mej själv inkluderat i den bunten. Mitt problem här var väl bara att låtar som Dom andra är underskattad av jusst den grupp av "riktiga fans" som inte lyssnar på V&A för att den spelats för mycket på rix-fm. Blev det klarare?
    Hhahah det är svårt att läsa ut ironi när det är nån man inte känner!

    Jag fattar precis vad du menar!
    Mina tankar är så klara nu
    Ni kan släppa den där bomben nu
    Över axeln ser jag pärlband av blåljus
    Vår hämnd blir ljuv

  5. #185
    Medlem xXLivräddMedStilXxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Den stora stygga stan å ingen annanstans...
    Inlägg
    153

    Standard

    Japp. Om några år... om någon inte uppfinner någon tidsmaskin eller så, det vore väldigt praktiskt.
    Du är allt jag har...

    "För att allt är skit."

  6. #186
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ErikFriberg Visa inlägg
    Ska faktiskt erkänna att det var dumt att slänga ut en sådan siffra i tomma luften när jag inte har någon källa att bekräfta detta...

    Jag vet att jag har hört/läst siffran 1 milj någonstans men vill inte sätta mitt namn på att det stämmer/att källan är pålitlig

    Däremot är jag helt säker på att V&A efter drygt ett halvår hade sålt i 220 000ex i Sverige och 170 000ex i övriga norden!
    Det betyder att de alltså redan då sålt nästan 400 000ex och det är över fem år sedan 1 000 000ex låter lite väl otroligt när jag räknar på det, men det är nog inte så långt ifrån, vi kan ju nu också lägga till över 25 000ex av V&A i boxarna som sålts
    På sidan 335 i "Kent - Texter om Sveriges största rockband" finns en artikel från Veckans Affärer där siffran anges till 600.000 exemplar. Jag vet inte om digital försäljning är medräknad och den är från 2007, så några ex kanske tillkommit.

  7. #187
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    På sidan 335 i "Kent - Texter om Sveriges största rockband" finns en artikel från Veckans Affärer där siffran anges till 600.000 exemplar. Jag vet inte om digital försäljning är medräknad och den är från 2007, så några ex kanske tillkommit.
    Tack Då kan man kanske gissa på att siffran ligger på 650.000st nu då (boxen medräknad)?
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  8. #188
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Ni tycks inte fatta att jag var ironisk va? Med "riktiga" fans syftade jag förståss på såna som endast anser sej själv vara riktiga fans för att de är trucklaster mer indie än resten av bunten, mej själv inkluderat i den bunten. Mitt problem här var väl bara att låtar som Dom andra är underskattad av jusst den grupp av "riktiga fans" som inte lyssnar på V&A för att den spelats för mycket på rix-fm. Blev det klarare?
    Frågan är hur många av dessa Indie*-hardcore fans som stod längst framme vid scen när Jones&giftet/havsänglar spelade som fortfarande är speciellt hardcore?
    Det har ju ändå gått ca 15 år och många av dessa är väll 2-barnspappor/mammor med en massa annat att bry sig om än att vara Indie*? haha


    *haha, just det där med att "vara indie" känns ungefär lika kul som att säga att man "är EMO" Varför sätta en ettikett på sig själv liksom?
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  9. #189
    Medlem xXLivräddMedStilXxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Den stora stygga stan å ingen annanstans...
    Inlägg
    153

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ErikFriberg Visa inlägg
    Frågan är hur många av dessa Indie*-hardcore fans som stod längst framme vid scen när Jones&giftet/havsänglar spelade som fortfarande är speciellt hardcore?
    Det har ju ändå gått ca 15 år och många av dessa är väll 2-barnspappor/mammor med en massa annat att bry sig om än att vara Indie*? haha


    *haha, just det där med att "vara indie" känns ungefär lika kul som att säga att man "är EMO" Varför sätta en ettikett på sig själv liksom?
    Ja gud, tänk om de "är" indie fortfarande... o.O' scary..

    Tror jag träffade någon ganska nyligen som hade varit på Lollipop under genombrottet typ, minns inte riktigt vem.. är så avundsjuk! Har pratat med flera/några som så deras första spelning och så. Jag får väl börja på den där tidsmaskinen direkt...
    Senast redigerat av xXLivräddMedStilXx den 2008-11-12 klockan 21:18.
    Du är allt jag har...

    "För att allt är skit."

  10. #190

    Standard

    det jag stör mig på är att jättemånga säger att singlarna är sönderspelade och att det får dom att gilla v&a mindre. sen i nästa sekund i en annan tråd så säger samma människa att dom inte lyssnar på radio. så vad är problemet? som staffans skrev nån stans. löjligt att dissa nåt bara för att det är populärt.

    v&a är en grym skiva.
    socker, sundance kid och dom andra är mästerverk.

  11. #191

    Standard

    Vapen & Ammunition är faktiskt min favoritplatta med kent. Jag skrev en tråd om det nyss som heter "Vapen & ammunition - 00-talets bästa popskiva?".

  12. #192

    Standard

    Vill minnas att jag upptäckte Kent som 14-åring sommaren 2002 genom Vapen & Ammunition. Men först året därpå har jag mer bestående minnen. Skulle passande nog bila med familjen till Saint-Tropez (Socker var min favoritlåt) och jag fick inte lyssna på Håkan Hellström, eftersom min syster då blev sur och gnällig vilket inte mina föräldrar uppskattade, så det fick bli mycket Kent istället. En tre år äldre tjej som visat intresse för mig sedan vi träffats ett par gånger genom gemensamma vänner skulle bränna skivan åt mig några dagar innan avfärd. Jag skulle cykla dit på morgonen därpå, men först fyllde jag fickan tung med massa småmynt trots att jag bara skulle åka och köpa en tom cd-skiva. Var smånervös innan eftersom jag av någon anledning fått för mig att hon skulle kunna komma att ta initiativ till sex. Misstaget jag gjorde var att i 25-gradig julivärme bära jeans och en svart huvtröja så jag fick en värmechock, och kände mig obekvämt varm, där jag nu satt i sängen bredvid tjejen som var iförd en röd sommarklänning. När det släppte var bränningen desto värre klar och hon sa: "Det var väl allt?", varvid jag svarar "ja" följt av en pinsam tystnad. Då reser jag mig upp, tar farväl, och cyklar hem med ett bränt ex av V&A i cykelkorgen. Någon gång senare på sommaren skrev hon att jag hade sett ut som om jag trodde att hon skulle äta upp mig...

    Inte mitt favoritalbum men tacksam för att ha introducerats för Kent även om det dröjde några år innan jag var helt fast.

    EDIT: Självklart har jag köpt albumet efter denna händelsen.
    Senast redigerat av narcissist den 2011-02-23 klockan 22:26.

  13. #193
    Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 158

    Standard

    Jag hoppas att jag inte skriver något som bryter mot reglerna nu (mtp Havsänglar), det är inte min mening. Jag ÄLSKAR originalversionen av Vintervila, tänk om man kunde köpa Havsänglars Vintervila med bra ljud, vilken dröm! Visst spelade dom Vintervila i "originalversion" (dvs inte i samma stil som Dom-andra-b-sidan) på någon konsert? Någon som har info?

  14. #194
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    Jag hoppas att jag inte skriver något som bryter mot reglerna nu (mtp Havsänglar), det är inte min mening. Jag ÄLSKAR originalversionen av Vintervila, tänk om man kunde köpa Havsänglars Vintervila med bra ljud, vilken dröm! Visst spelade dom Vintervila i "originalversion" (dvs inte i samma stil som Dom-andra-b-sidan) på någon konsert? Någon som har info?
    Vi spelade den på det omdebatterade giget på Hultsfred 2006 (eller var det 2005?) om jag inte minns helt fel.
    Med Rosa på gitarr.

  15. #195
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Vi spelade den på det omdebatterade giget på Hultsfred 2006 (eller var det 2005?) om jag inte minns helt fel.
    Med Rosa på gitarr.
    2006 stämmer bra, jag dubbelkollade med låtlistan som finns i avdelningen för Hultsfred 2006. The Hjärta & Smärta EP (vilken var släppt och representerades i låtlistan under samma konsert) släpptes ju först i november 2005.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Sidan 13 av 14 FörstaFörsta ... 34567891011121314 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •