I'm feeling kinda basic today.
mrs doubtfire. är en ganska rolig film![]()
http://foto.stilren.se - portfolio
Idag gjorde jag nog 2008 års dvd-klipp hittills.
En butik som ska stänga, säljer ut sina hyr-dvd.
Köpte fem filmer för 100 kr, bl.a:
Pianisten (Michael Haneke)
Lost Highway (David Lynch)
Samtliga fem jag köpte är mer eller mindre utgångna på köp-dvd.
Förutom Inland Empire (David Lynch) som också ingick i 5 för 100 kr.
Jag har den redan på billig import-dvd, men ett snittpris på 20 kr/dvd... tack!
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Yes box! Filmkompaniet tror jag att det heter, jag hyr vanligtvis inte i den butiken. Dock känner min bror han som driver stället (drev, får man väl snart säga) ganska bra, och jag hade lovat att hälsa från brorsan. Då sken ägaren upp, och på frågan vad jag skulle ge för mina fem filmer blev svaret: - Äh, ge mig en hundralapp, och hälsa brorsan din! Sedan kan du eller han bjuda mig på någon eller några öl när ni ser mig ute.
Annars låg de flesta dvd-filmerna på 49-59 kr/st, eller bra rabatt vid köp av 4. Dock var detta den allra sista (kanske enda han haft) av just Lost Highway, eftersom han t.o.m. fick kolla upp den i datorn. Tror den hade kostat 49 kr, utan mängdrabatt eller liknande. Helt ok pris det också.
Och redan ikväll ska jag kanske bjuda snubben på ett parti biljard och en öl, haha.
Nåväl, förlåt allaom jag gick lite OT nu, men sånt är livet då man gjort ett klipp!![]()
Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2008-01-18 klockan 18:17.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Okej, då är det väl kört av få tag på ett ex nu antar jag.
En skitbra film iaf.
Är såå sugen att googla till mej svaret om hur filmen fungerar, men har gett mej fan på att jag ska se den om och om igen tills jag begriper. Fuskade till mej lösningen i Mulholland Dr., så det misstaget gör jag inte om.
Började se Inland Empire igår natt igen, men eftersom jag hade druckit alldeles för mycket vin så somnade jag efter en stund. Nytt försök snart!
"Brutal fuckin' murder!" Mästerverk.
Senast redigerat av Läggdags den 2008-01-18 klockan 18:36.
såg clerks 2 och den var ju sjukt bra för att vara uppföljare. det var ju ett par år sen han gjorde clerks...
den flippa ju totalt i slutet men han var väl tvungen att ta till det.
men randall är ju så jävla jobbigt överlägsen. och hela bråket med nörden om star trek versus sagan om ringen...haha...älska
den var riktigt rolig...faktisk.
se inte senaste taxi...taxi 4 tror jag det e. usch vad dålig den var....
egentligen så är det bara 1an som är riktigt, riktigt bra.
Off-topic, jag vet, men Tigertindra, logga in på din blogg om du undrar varför du inte kan komma in på min!
För att inte detta inlägg ska tas bort så får jag väl skriva något om filmer...
Jaa, The butterfly effect tillhör en av mina favoriter!
Under den här veckan och den innan har jag sett: Rear window, Eyes wide shut, M, Äpplet och Pans labyrint.
De första fyra var i skolan, och den sista på eget initiativ, så att säga :P Alla var bra filmer, fast vissa var väl kanske snarare mer intressanta än bra (speciellt med tanke på analyserna som följde filmerna som visades i skolan).
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Pans labyrint är riktigt bra.
Rear Window är en klassiker signerad Hitchcock.
Eyes wide shut är en bra film av Stanley Kubrick.
M är en film från 1931, den handlar om en seriemördare, och är skrämmande.
Äpplet låter konstigt, vad är det för något?
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Det är skönt att det i alla fall finns en riktigt filminbiten människa på det här forumet (;
Äpplet är Samira Makhmalbafs debutfilm (tror hon var 18 när hon gjorde den). Baserad på en sann berättelse om en familj med två tvillingdöttrar på tolv år. Flickorna har varit inlåsta i huset och inte haft kontakt med omvärlden tills de blev just tolv. De vet inte hur de ska uppföra sig i sociala sammanhang, och deras tal ligger väl på en 5-årings nivå ungefär.
Något som var häftigt var att det var den riktiga familjen som också spelade i filmen. Den känns väldigt "dokumentäraktig", men den har ett skrivet manus och så. Hur som helst en intressant film (:
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Den låter intressant faktiskt.
Kanske får kolla upp den.
98' var den från såg jag.
Och regissören verkar helt klart begåvad.
Takhté siah, som är en annan film av samme regissör delade Juryn's pris i Cannes med Sånger från andra våningen av Roy Andersson.
Där ser man.
Jag får nog ta & kolla upp det här lite.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost