American history X, min favoritfilm alla kategorier på tv4 just nu!
Gud så bra den är, ett måste att se!
American history X, min favoritfilm alla kategorier på tv4 just nu!
Gud så bra den är, ett måste att se!
Signatur.
jo alltså det har han nog. han har säkert en cynisk och rätt så vass humor som han bara släpper fram ibland privat kan jag tänka mig.
själv har jag väl alltid mest bara kännt mig en smula rädd för snubben ifråga.
men det där har väl isåfall med min egna tid på SR att göra och är ju rätt gamla grejer nu ändå.
och rejält OT dessutom.
nån här som har sett The Great Rocknroll Swindle?
Javisst, även om det var ett tag sedan. Bitvis väldigt utflippad film. Jag har både The great rock 'n' roll swindle och The filth and the fury på dvd och borde nog se om båda någon dag framöver.
Annars såg jag två norska filmer tidigare i veckan. Rovdyr - en slasherfilm i skogen, och Död snö - en zombiefilm i fjällen.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
haha.
jag lånade the great rocknroll swindle ifrån kulturhusets bibliotek i Stenungsund när jag var typ 14.
tyckte den var rätt ball då minns jag.
speciellt scenerna med Steve Jones då.
lite smaklöst med den där scenen där han skiter på någons matta kanske visserligen.
filth and the fury har jag inte sett än.
får kika om den finns på movieline.
Ja, kolla absolut upp den, eftersom du inte har sett den.
The great rock 'n' roll swindle är ju mest en fiktiv och flippad Pistols-dokumentär av Julien Temple. The filth and the fury - A Sex Pistols film är en renodlad dokumentär (även den av Temple) som berättar bandets historia.
Sedan kan du även kolla upp Never mind the bollocks here's The Sex Pistols. Den ingår i serien om Classic Albums. Klassiska album som porträtteras som dvd-dokumentärer. De fokuserar på bl.a. nya intervjuer, dåtida livetagningar, inspelningsbilder och snack kring albumet. Nirvanas Nevermind kan jag tipsaom i samma serie, alltså Classic Albums.
Pistols existerade ju bara drygt två och och släppte bara ett studioalbum. Fascinerande, då man tänker i det perspektivet.
Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2009-08-23 klockan 10:06.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
skulle vara kul att se det där när John Lydon medverkar i den där dokusåpan
"Im a celebrity get me out of here!" eller vad den nu hette.
jag såg aldrig dom där grejerna.
han var rätt odräglig mot dom andra medverkande va?
jag köpte några halvgamla Cardigans-skivor häromdan.
på ena skivan finns en låt som har en video som är inspirerad av Polanskis film
Repulsion.
nån som sett den filmen?
Senast redigerat av Läggdags den 2009-08-23 klockan 22:10.
I'm feeling kinda basic today.
Såg The Boat That Rocked, tyvärr var själva handlingen i filmen ganska dålig i jämförelse med den sköna stämningen och den fantastiska musiken. Oh well, fick gåshud i alla fall under A Whiter Shade Of Pale-scenen, det var ju något!
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
jag såg G.I. Joe igår.
sjukt dålig film.
hade iofs väntat mig just det men ändå.