Okej, kan dra tio av mina favoriter.
Naked (1994)
Ibland kunde jag sitta och dra massor av dialogen för mej själv (ofta patetiskt berusad) när jag älskade denna som mest. Underbart brittisk. Den bästa filmen som någonsin gjorts.
Withnail & I (1986)
Två arbetslösa skådespelare flyr på semester till landsbygden. Mycket sprit. Mycket klassiska oneliners. En film som blir bättre för var gång man ser den.
The Jerk (1979)
Någon som sett en roligare film än denna?
The Big Lebowski (1998)
"Ve vant ze money Lebowski! Ja... uzzervize ve kill ze girl" Bröderna Coens bästa film.
Once Upon A Time In The West (1968)
Den bästa western som gjorts. Perfekt när man är bakis vilken söndag som helst.
Harold & Maude (1971)
Skitrolig film om en tonåring och en åttioåring som blir kära i varandra. Helt underbar.
The Wicker Man (1973)
Ett mästerverk med en slutscen som gör att knäna viker sej. Inte den med Nicholas Cage.
Gimme Shelter (1970)
Rolling Stones-klassiker.
Man Bites Dog (1992)
Ett kamerateam följer en massmördare i nattsvart komedi.
Inland Empire (2006)
För att nämna en ny film. Se den.
Senast redigerat av Läggdags den 2007-10-31 klockan 23:04.
I'm feeling kinda basic today.
the wicker man vill jag se
skit-bandet the coral gjorde ju förresten en video för ett par år sen som är en pastisch på just den filmen
beyond the valley of the dolls tycker jag alla borde se
Likaså Iron maiden.
Klart alla borde göra det. Men jag föredrar Faster, Pussycat! Kill! Kill!![]()
I'm feeling kinda basic today.
Jag såg nyligen Resident Evil: Extinction. Är vanligtvis inget större fan av zombiefilmer, eftersom verkligheten är fascinerande nog. Men den här var helt okej.
Låt dom komma nu
Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
- Jonathan Safran Foer
brookleyn rules är bra
das boot-tysk film om livet på en ubåt under andra världskriget
ska snart kolla open water rymdroffe tipsa om att de va ett bra sömnpiller
haha
(tio)
såg samma film nyligen
den var sjukt dålig
vi gick på den filmen för att allt annat som visades på bio den kvällen verkade ännu tråkigare
finns förresten en video med the pipettes som hyllar beyond the valley of the dolls
blev rätt likt den scenen och ser ut som det är inspelat på 60-talet fast videon gjordes typ förra året
Senast redigerat av StandInSilence den 2007-11-02 klockan 15:19.
Half Nelson med Ryan Gosling är en riktigt äkta & bra film.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
the big lebowski är grymt bra!
har inte sett på särskilt många bra filmer på sistonde, förutom gudfadern, vilken film alltså! (det är knäppt att jag inte sett den tidigare. känns som en film som jag borde ha sett liksom..)
vi drömmer nog alltid om saker vi glömt
http://foto.stilren.se - portfolio
Det var ungefär samma sak för mig, så jag hade inga höga förväntningar på filmen. Det visas ju knappt några filmer man verkligen vill se just nu. Den bion jag brukar gå på visar i alla fall mest tecknade/animerade filmer, dåliga komedier, fantasy och science fiction.
Låt dom komma nu