Ämne: filmer

Erfaren medlem benjamin_syrsas avatar
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Tror hon åsyftar Star Balls...
    Synd, tänkte om hon syftade på Robot Chickens parodier. De är underbara om man kan sitt Star Wars. :)

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av benjamin_syrsa Visa inlägg
    Synd, tänkte om hon syftade på Robot Chickens parodier. De är underbara om man kan sitt Star Wars.
    Ja, men småbarnen brukar uppskatta den andra mer...

Rebecka95
    Guest

Standard

haha. har inte sett den andra. å andra sidan har jag väl bara sett tio filmer det här året. och det är trevligt att man pratar om andra som "hon" eller "småbarn". visar hur mycket respekt och uppfostran man har. undrar vem dom riktiga småbarnen är...

Erfaren medlem benjamin_syrsas avatar
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rebecka95 Visa inlägg
    haha. har inte sett den andra. å andra sidan har jag väl bara sett tio filmer det här året. och det är trevligt att man pratar om andra som "hon" eller "småbarn". visar hur mycket respekt och uppfostran man har. undrar vem dom riktiga småbarnen är...
    Vad är det för fel på att säga "hon" när jag pratar med en annan person om dig?

Rebecka95
    Guest

Standard

Alltså jag har alltid lärt mig att det är fel att säga så. men jag är inte arg på dig på något sätt.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    De tre första Star Wars-filmerna ska du definitivt se om du inte redan har gjort det. Då syftar jag naturligtvis på de tre som spelades in 1977-1983, eller episod IV, V och VI som de sedemera kom att benämnas. De tre filmerna inspelade 1999-2005 (episod I, II och III) var inget att hetsa upp sig över, även om de har sina ljusa stunder emellanåt. Prequels, därav del 1-3 mot de äldre filmernas del 4-6.

Men Stjärnornas krig, Rymdimperiet slår tillbaka och Jedins återkomst är klassiker.

Och förresten, ge Blade Runner en ärlig chans. Den förtjänar mer än bara en halvtimme av din tid.
    Att de är klassiker vet jag, men det lilla jag faktiskt har sett övertygade inte. Jag såg de gamla Star Trekfilmerna när jag var mindre och tyckte de var lite mörka och läskiga (vilket jag antagligen inte skulle tycka om jag såg dem idag), men de avsnitt jag har sett från Star Wars kändes mest töntiga.

Annars såg jag precis River of no return med Marilyn Monroe. Jag kan ärligt säga att det var en av de sämsta filmer jag sett i mitt liv. Usla specialeffekter, överspelande skådisar, ett manus med rejäla luckor och illa tajmade musiksekvenser. Huh, filmkonsten har som sagt tagit sig en bit sen 50-talet.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Någon som har sett Das Experiment? är den värd att se?
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rebecka95 Visa inlägg
    Parodin på Star wars äger.
    hur kan du uppskatta parodin på star wars när du inte sett en enda film av dom?

Reg.datum
    May 2004

Standard

nu sett 3 filmer av charlize theron. monster, head in the clouds och north country

har tyckt om alla...mycket. hon är ju duktig som skådis...

igår såg jag även: college av de som gjorde waiting.

kan inte förstå hur någon kan göra en så grym film som waiting för att följa upp med en så kass som: college. inte värd att se. se old school isfl istl...

de är ju samma som med timmarna. film nummer två var: evening. å besvikelsen var sjukt stor över att se en film som evening efter att ha sett timmarna.

Rebecka95
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    hur kan du uppskatta parodin på star wars när du inte sett en enda film av dom?
    jag har typ sett dom. eller några iaf. men har ingen koll. det är väldigt många år sen... och sen lägger jag inte på minnet så mycket heller... alltså jag kommer ihåg lite. men den filmen tog en av mina kompisar, som är ett par år äldre än mig med sig till en av våra filmkvällar. och vi har ganska dålig humor så alla tyckte det var jättebra.

Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Med risk för att låta som en idiot försökte jag kolla på den en gång men la av efter nån halvtimme. Samma med Star Wars, har aldrig orkat se nån av de filmerna i sin helhet.
    Folk har ju olika smak såklart och vissa grejer gillar man kanske mest av nostalgiska skäl men om man en varm sommarnatt tänder några ljus och korkar upp en flaska Tierras de Luna och kollar på Blade runner så måste man fatta hur bra den är
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Anx Visa inlägg
    Folk har ju olika smak såklart och vissa grejer gillar man kanske mest av nostalgiska skäl men om man en varm sommarnatt tänder några ljus och korkar upp en flaska Tierras de Luna och kollar på Blade runner så måste man fatta hur bra den är
    Ja visst är det så, saker som framkallar en angenäm känsla måste inte nödvändigtvis vara bra. Men jag vet att jag borde ge den chansen, det har bara alltid funnits så mycket annat att se :P det gäller väl Star Wars också antar jag, även om jag är mer tveksam till dem.

Reg.datum
    May 2004

Standard

såg precis: gangs of new york. önskar jag kunde fått de timmarna ogjorda...

skitfilm...

Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Ja visst är det så, saker som framkallar en angenäm känsla måste inte nödvändigtvis vara bra. Men jag vet att jag borde ge den chansen, det har bara alltid funnits så mycket annat att se :P det gäller väl Star Wars också antar jag, även om jag är mer tveksam till dem.
    Star wars-filmerna kanske man behöver se när man är tonåring för att gilla. Jag tycker om dem iaf

Lyssna på Vangelis soundtrack till Blade runner så kanske du känner dig mer motiverad sen. Jag rekomenderar särskilt "Memories of green" ;P
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Anx Visa inlägg
    Star wars-filmerna kanske man behöver se när man är tonåring för att gilla. Jag tycker om dem iaf

Lyssna på Vangelis soundtrack till Blade runner så kanske du känner dig mer motiverad sen. Jag rekomenderar särskilt "Memories of green" ;P
    Måååh.. Vangelis soundtrack till Blade runner.. <3!! Ryser av välbehag bara jag tänker på den.

Schysst film är det också
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Sidan 114 av 203 FörstaFörsta ... 1464104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124164 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •