Detta är en arkiverad och statisk version av Kentforumet så som forumet såg ut den 13 maj 2018 då forumet stängdes. Det går alltså inte att skriva i forumet längre utan den här arkiverade kopian finns bara kvar av nostalgiska och kanske historiska skäl.
Saknar du att skriva i Kentforumet? Kolla då in Facebook-gruppen Kentforumet - Ditt vardagsrum på nätet eller det nya forumet, Kentforumet 2.0.
När Kentforumet stängdes fanns det 26 094 medlemmar som hade gjort 1 153 096 inlägg i 10 524 olika ämnen.
Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
- Jonathan Safran Foer
genomdimmorna.blogg.se
08: 31/7.10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.
Såg precis Synecdoch, New York och det är utan tvekan den mest skruvade film jag sett. Någon som sett den och kan förklara meningen med filmen?
Spöklikt vit
i solskens dis
Shutter Island var nice.
Äntligen en smart film i regin.
Såg Sånger från andra våningen igen. Den är så fruktansvärt bra.
Jag ÄLSKAR Roy Andersson! Sånger från andra våningen är fantastisk. Men jag, till skillnad från de flesta jag har pratat med om hans filmer, tycker att Du levande är ännu bättre. Drömsekvenserna i den filmen är typ bästa någonsin, haha (:
På tal om The Road. Egentligen har den allt för att jag skulle älska den. Den är jäkligt snyggt, bra skådespel, bra story (egentligen). Men ändå kändes den så jäkla tunn. Antingen hände det ingenting, men när det väl hände NÅT var det alltid samma sak genom hela filmen. Nämligen:
I dag ska jag se Pippa Lee, hoppas att den är bra! Men efter vad jag har läst om den kanske jag inte ska ha för höga förhoppningar. Vi får se.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Svårt att avgöra vilken som är bäst, då de är så pass olika (men ändå inte).
Men ja, det lutar nog åt Du levande även för mig!
Hoppas verkligen han får möjlighet att göra en tredje, avslutande del i den här andliga trilogin!
Senast redigerat av Adam K. den 2010-04-26 klockan 15:22.
Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
- Jonathan Safran Foer
Alltså, det dom aktar sig för är ju dom övriga människorna då det är så att dom allra flesta överlevande människorna övergått till att bli kannibaler - och aktivt leta reda p åandra människor att döda för att sedan äta (eller i ett fall göra kvinnor gravida - låta dom föda barn och sen äta spädbarnen). Dom aktar sig för att stöta på dessa människor för att dom garanterat skulle bli dödade och uppätna. Är ju inte SAMMA människor som dom stöter på hela tiden utan olika grupper som alla är ett potentiellt hot. Hoppas det bringar lite klarhet till det hela![]()
- Jonathan Safran Foer
Jo, jag förstod det. Jag menade inte att det var samma människor de stötte på, men det är alltid samma typer av scener och upplägg när de väl stöter på de här hoten. Det var det jag tyckte var dåligt med filmen. Helt plötsligt kommer det en grupp människor och jagar dem, och helt plötsligt är de borta lika snabbt som de kom. Efter ett tag kommer egentligen en likadan scen, fast med några andra människor och på en annan plats längs vägen. Jag tyckte att det kändes som att de hade filmat en sekvens, och sen satt den på loop i typ två timmar :P Men förutom att jag störde mig på upplägget var filmen bra och jäkligt snygg. Fast den gör sig säkert mycket bättre som bok än som film. Här blir delarna när de bara går och när de möter människor/hot så ihoptryckt. Kanske var det som störde mig så mycket.
Har sett Pippa Lee nu. Den var ... bättre än jag trodde, men ändå inte särskilt bra. Kändes ganska ointressant och spretig. Vissa delar i filmen fick väldigt stor plats, men det framkom aldrig varför just de här sakerna påverkat hennes liv så mycket. Hm, svårt att förklara utan att berätta för mycket. Ja ja, ganska tråkig film.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Har äntligen sett Avatar. Och dagen efter hade jag knappt något minne av filmen. Förväntningarna var ju ganska höga. Men allt blev ju platt fall.
Masspsykos? Väldigt bra reklam för en produkt? Eller har folk bara dålig smak i allmänhet?
Nu måste jag se Aliens igen för att få lite Cameron-respekt tillbaka.
The Hurt Locker var bra film iaf.
I'm feeling kinda basic today.
http://foto.stilren.se - portfolio
håller på och ser: band of brothers... inte fattat hypen riktigt...varför den skulle vara så fantastisk men jag återkommer när jag sett hela serien...
såg 500 days of summer igen...inte samma intryck som första gången...
the secret... intressant men inte så nydanande..kändes nästan lite sekt över den.
har sett nån annan film också men kommer inte ihåg så de var nog inte så bra![]()
såg nyss: red dragon, var egentligen meningen att jag skulle se blood diamond med leo men fel film var inspelad.
den var spännande. kunde inte sluta kolla när jag väl satt på den. en väl värd 4a.
Detta är en arkiverad och statisk version av Kentforumet så som forumet såg ut den 13 maj 2018 då forumet stängdes. Det går alltså inte att skriva i forumet längre utan den här arkiverade kopian finns bara kvar av nostalgiska och kanske historiska skäl.
Saknar du att skriva i Kentforumet? Kolla då in Facebook-gruppen Kentforumet - Ditt vardagsrum på nätet eller det nya forumet, Kentforumet 2.0.
När Kentforumet stängdes fanns det 26 094 medlemmar som hade gjort 1 153 096 inlägg i 10 524 olika ämnen.