Du Rififi Chez les Hommes är den bästa filmen jag sett på länge, länge. Har svårt att se hur man inte kan gilla den.
En amerikansk nyinspelning är på gång verkar det som. Så klart.
Du Rififi Chez les Hommes är den bästa filmen jag sett på länge, länge. Har svårt att se hur man inte kan gilla den.
En amerikansk nyinspelning är på gång verkar det som. Så klart.
Senast redigerat av Läggdags den 2009-08-05 klockan 14:43.
I'm feeling kinda basic today.
Såg Alfred Hitchcock "Psyco" igår på svt2.
Helt okej film.
Gamla filmer är inte min favorit kategori precis.
Finns dock två undantag, Casablanca & Det Sjunde Inseglet.
Var går gränsen för "gamla" filmer?
Kolla gärna in filmen i mitt förra inlägg (imdb länk), så kan vi testa tesen om det går att inte gilla (eller älska) den.
Psycho är för övrigt ett mästerverk, men långt ifrån Hitchcocks bästa.
Senast redigerat av Läggdags den 2009-08-05 klockan 14:54.
I'm feeling kinda basic today.
Såg precis Twilight, vilken shitfest. Löjliga repliker, tråkig handlig, dåliga skådespelare och vampyrer som glittrar i kontakt med solljus (wtf?). Men ja, de är ju snygga människor så jag förstår varför det blivit stort.
Igår såg jag Adventureland, en romantisk ungdomskomedi som jag missat helt att den fanns. Var helt okej, även om jag satt och funderade varför de inte bara hade Michael Cera i huvudrollen eftersom killen ändå imiterade honom. Sen är ju Bill Hader alltid rolig, även om hans roll inte passade in alls egentligen i den här typen av komedi.
Ingen som vet exakt när Moon får svensk premiär? Preliminärt i vinter (eventuellt november läste jag någonstans), har jag hört. Jag har sett trailern ett antal gånger under de senaste månaderna. Förvisso en snygg sådan, men det skulle vara trevligt med filmen också. Den har ju redan visats på diverse festivaler sedan januari.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Rosemarys Baby är en grym rulle
var jättelängesen jag såg den men jag minns hur mycket jag gillade den.
får nog ta och se om den nån gång snart.
såg chasing freedom med juliette lewis i huvudrollen. den var kanska dålig men de partierna med talibanerna berörde verkligen mig. alla som är för burka frihet borde ta å se den...frihet under tvång är aldrig frihet för mig...
Napoleon Dynamite på TV4 kl 15 idag. Ni som ännu inte har sett filmen, gör det!
Gick ej att bädda in trailern, men här är länken: http://www.youtube.com/watch?v=CWIvA8ZstWg
Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2009-08-06 klockan 10:13.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Tina, come get some ham...
Jag såg nyss The Killing Room. Mycket bra.
Sláinte Mhath!
Idag var jag på testvisning av Luftslottet som sprängdes! Alltså filmatiseringen av Stieg Larssons tredje roman. Det var en intressant upplevelse, jag har aldrig gått på testvisningar innan.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey