Visa resultat för omröstning: Vilken sexuell läggning alternativt parafili lider du av?

Antal röster
109. Du får inte rösta i den här omröstningen
Sidan 12 av 39 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516171819202122 ... SistaSista
Resultat 166 till 180 av 571

Ämne: Sexualiteter

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Okej. Jag accepterar att du tycker annorlunda och att jag och mina lika är äckliga så länge du inte på något sätt diskriminerar hb-personer. För ärligt talat finns det sex som jag också tycker är äckligt men jag håller bara käften om det för att jag vet att det inte är fel utan bara en personlig åsikt jag har.
    Jag har ingen anledning att diskriminera någon. Det är inte min grej. Jag väljer att inte hålla käften. Sen är det tyvärr folk som tar illa vid sig vilket självklart inte är min mening med det hela. Därför är jag väldigt noga att genom mitt rövslickeri verkligen hålla på att det inte är människorna i sig jag tycker är lite si eller så. Tyvärr går nog inte detta fram till alla jämt och ständigt.

Sen det här med huruvida det är fel eller inte minns jag inte riktigt om jag gick in på. Det var väl den där Sundance_Joel och jag som diskuterade det i så fall. Vet inte riktigt på hur stort allvar man ska ta det jag skrev till honom. Det får kollas upp.

Ingen som kan säga något intressant om Gay-galan?
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Medlem hållermigvidlivs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Jag måste faktiskt säga att jag inte går oberörd förbi två killar/tjejer som hånglar upp varandra här och där. Sen skulle jag aldrig i hela mitt liv låta dom märka att jag blev berörd. Det känns bara onödigt.

Ja, kanske för det du ville få fram men det kanske gjorde att några andra inte anklagar mig för att vara en känslokall idiotisk subba som det känns som att jag framställer mig själv som iom den här tråden.

I made it, stolt Embelie.
    men då måste jag fråga dig om du har frågat dig själv varför du blir berörd? för mig som är väldigt öppen för olika sexuella läggningar har svårt att se hur man kan bli upprörd, eller "berörd" som du säger, av att se ett kärt par kyssa/hångla upp varandra. homo eller hetro.. men visst, alla har ju olika bakrund och är formade att tycka olika i guess.
    ge mig en vinterdrog.

Medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Parafili är ju en störning.

Lider du av din heterosexualitet?

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Om meningen med livet är reproduktion borde homosexualitet och fertilitet vara lika onormalt?
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Om homosexualitet är så onormalt varför är det sjukt många djur som gör det då?

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag måste faktiskt säga att jag inte går oberörd förbi två killar/tjejer som hånglar upp varandra här och där. Sen skulle jag aldrig i hela mitt liv låta dom märka att jag blev berörd. Det känns bara onödigt.
    Jag går inte heller oberörd förbi. Tvärtom, jag blir sjukt stolt att jag lever i ett land/samhälle där de kan/får göra det utan att en massa trångsynta idioter lyckats tvinga dem att förbli i det fördolda. Att fler och fler människor accepterar kärleken för den goda kraft den är.

I made it, stolt Embelie.
    Made what?
    Vad är du stolt över?
    Senast redigerat av The Plague den 2008-11-24 klockan 12:30.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem __Sjufyrasjus avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Det var inte det jag frågade. Har du någon gång blivit kär innan du har känt dig attraherad av personen i fråga?
    Som jag sa så kan jag inte bli kär i en person jag inte är attraherad av (dvs. att det stannar på vänskapsstadiet) så nej, jag har inte blivit kär i någon jag inte känt attraktion till.
    Du är musiken

Blogg

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av VitaSkuggan Visa inlägg
    Jag tycker inte att lider är ett bra ordval i frågan.
    Räcker det med att jag säger ironi eller måste jag länka till en infosida också?

Citat Ursprungligen postat av hållermigvidliv Visa inlägg
    men då måste jag fråga dig om du har frågat dig själv varför du blir berörd? för mig som är väldigt öppen för olika sexuella läggningar har svårt att se hur man kan bli upprörd, eller "berörd" som du säger, av att se ett kärt par kyssa/hångla upp varandra. homo eller hetro.. men visst, alla har ju olika bakrund och är formade att tycka olika i guess.
    Jag svarar på samma sätt som jag gjorde till Sofia747 på en liknande fråga: Jag vet knappt själv varför. Jag kanske går och bär på någon gömd homosexualitet djupt därinne. Vem vet. Btw, som du säger så är nog upprörd ett bättre ord än berörd.
    Blogg

Medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Räcker det med att jag säger ironi eller måste jag länka till en infosida också?
    Varför vara ironisk till ett sånt här ämne som faktiskt berör många?

Reg.datum
    May 2002

Standard

Kan ni inte lägga ner diskussionen om "onormalt/normal och "onaturligt/naturligt"?
    De argumenten tar inte diskussionen någonstans.
    Om någon nu måste slänga sig med de orden får man först definiera vad som är naturligt. Vart kommer sådant som är "naturligt" ifrån?

Har du inget bra svar, strunta i att svara på dtta inlägg.

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jag går inte heller oberörd förbi. Tvärtom, jag blir sjukt stolt att jag lever i ett land/samhälle där de kan/får göra det utan att en massa trångsynta idioter lyckats tvinga dem att förbli i det fördolda. Att fler och fler människor accepterar kärleken för den goda kraft den är.

Mad what?
    Vad är du stolt över?
    Jag lyckades få igenom en propositon angående ett förbud mot all form av sexualitet som inte börjar på hetero. Jag klarade av att få in en omröstning i tråden. Haha.

Jag hoppas att ingen tror att jag vill förbjuda något. Förutom djurgårdare och schlager.
    Blogg

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av VitaSkuggan Visa inlägg
    Varför vara ironisk till ett sånt här ämne som faktiskt berör många?
    Stämningen i den här tråden är så sjukt jävla tryckt och tråkig. Någonstans i min enfald trodde jag att lite ironi kunde lätta upp stämningen...
    Blogg

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av __Sjufyrasju Visa inlägg
    Som jag sa så kan jag inte bli kär i en person jag inte är attraherad av (dvs. att det stannar på vänskapsstadiet) så nej, jag har inte blivit kär i någon jag inte känt attraktion till.
    Okej. Så när du var liten och blev kär så var du också attraherad? Och du kan absolut inte tänka dig att bli kär i en person över tex nätet som du inte sett bild på?

Jag har ingen anledning att diskriminera någon. Det är inte min grej. Jag väljer att inte hålla käften. Sen är det tyvärr folk som tar illa vid sig vilket självklart inte är min mening med det hela. Därför är jag väldigt noga att genom mitt rövslickeri verkligen hålla på att det inte är människorna i sig jag tycker är lite si eller så. Tyvärr går nog inte detta fram till alla jämt och ständigt.

Sen det här med huruvida det är fel eller inte minns jag inte riktigt om jag gick in på. Det var väl den där Sundance_Joel och jag som diskuterade det i så fall. Vet inte riktigt på hur stort allvar man ska ta det jag skrev till honom. Det får kollas upp.

Om du inte vill att folk ska ta illa upp kanske du borde välja dina ord lite mer. Personligen kanske jag tar illa upp när du säger att det är äckligt eftersom jag inte direkt håller på med något avancerat utan bara vanligt sex med en person jag tycker om.

Och om ditt huvudargument till varför homosexuallitet är onaturligt vilar på att det inte kan bli några barn på naturligväg är min motfråga om det är onaturligt att ha sex med en fertil person också?

Nej jag har inget intressant att säga om Gay-galan. Tycker mest den är lite överdriven men kul att kent spelade på den.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Medlem hållermigvidlivs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag svarar på samma sätt som jag gjorde till Sofia747 på en liknande fråga: Jag vet knappt själv varför. Jag kanske går och bär på någon gömd homosexualitet djupt därinne. Vem vet. Btw, som du säger så är nog upprörd ett bättre ord än berörd.
    okej. nej jag kan i och för sig inte heller sätta fingret på exakt varför jag tycker som jag gör. jag ser bara inget konstigt/fel/annorlunda med att t.ex. vara kär och attraherad i någon av samma kön.
    ge mig en vinterdrog.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Egentligen bara om förra årets - att jag var sjukt glad att typ det enda tv-uppträdandet Kent gjorde på Tillbaka till samtiden var på Gaygalan - och passande nog med låten Elefanter.
    Ni vet Elefanter, de som inte flyttar på sig hur som helst för att ge utrymme åt andra.

---John G. Bennett

Sidan 12 av 39 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516171819202122 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •