Visa resultat för omröstning: Vilken sexuell läggning alternativt parafili lider du av?

Antal röster
109. Du får inte rösta i den här omröstningen
Sidan 37 av 39 FörstaFörsta ... 27282930313233343536373839 SistaSista
Resultat 541 till 555 av 571

Ämne: Sexualiteter

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av räknardagar Visa inlägg
    vill inte de flesta människor hålla sig till en partner??
    Någonsin hört talas om otrohet?

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Men människor är mer utväcklade än djur. det spelar ingen roll om man tror på evolutioner eller vad man nu tror på, människan är ändå "överlägsen". Vi kan känna saker som inte djuren kan. På dig låter det som allt handlar om sex och att para sig, men vad händer med KÄRLEKEN??
    Jag tycker det känns onormalt att gifta sig med många samtidigt, och jag tycker det är fåningt att gämför det med lejonhanarnas flock med honor.
    Ur min synvinkel måste ändå vara det vanliga ("normala") att som människa vilja hålla sig till en. Ibland funkar det inte och man separerar, men vill inte de flesta människor hålla sig till en partner?? jag skulla inte fixa att dela min man med andra fruar iaf!!
    Det finns väldigt många bra exempel på att polygami funkar bra, självklart finns det dåliga exempel också men där kanske inte alla har ingått i förhållandet av fri vilja.

Du tycker det är onormalt att gifta sig med flera precis som det finns människor som tycker det är onormalt att vara homosexuell precis som det finns människor som tycker att det är onormalt att utöva oralsex.

Jag tror definitivt att man kan älska fler än en person samtidigt. Det känner jag många som har upplevt.

Jag fattar inte varför man ska avfärda något innan man vet hur det funkar och framförallt om det funkar. Det kanske inte funkar för dig men vem är du att säga att det inte funkar för någon annan? Vem är du att döma någon som normal eller inte? Vad är normal? Allt som håller sig innanför heteronormen? Då känner jag inte många normala människor.
    Senast redigerat av sofia747 den 2008-12-21 klockan 16:24.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Erfaren medlem knyffels avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av theonetoblame Visa inlägg
    koalahanar våldtar iallafall -honorna, det lärde jag mig på nationella provet
    hahah, jag med... lite läskigt det där att dom börjar brinna.
    allt är mer eller mindre trasigt

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Det finns väldigt många bra exempel på att polygami funkar bra, självklart finns det dåliga exempel också men där kanske inte alla har ingått i förhållandet av fri vilja.

Du tycker det är onormalt att gifta sig med flera precis som det finns människor som tycker det är onormalt att vara homosexuell precis som det finns människor som tycker att det är onormalt att utöva oralsex.

Jag tror definitivt att man kan älska fler än en person samtidigt. Det känner jag många som har upplevt.

Jag fattar inte varför man ska avfärda något innan man vet hur det funkar och framförallt om det funkar. Det kanske inte funkar för dig men vem är du att säga att det inte funkar för någon annan? Vem är du att döma någon som normal eller inte? Vad är normal? Allt som håller sig innanför heteronormen? Då känner jag inte många normala människor.
    Klart jag inte kan döma människor! det har jag ingen rätt till, eftersom jag verkligen inte är perfekt själv. Jag kan kansake inte säga vad som är normalt men jag har lättare att säga vad som är onormalt ur min synvinkel.
    Det verkar som du har mer erfarenhet av polygami än vad jag har, jag har nämligen inte stött på något lyckat månggifte.

Jag tvivlar dock starkt på att det verkligen är det " rätta" alltså det som vi människor mår bra av. Det finns många som tycker knullkompisar är "rätt" men min erfaremhet säger mig att det inte är bra egentligen. Likadant med månggifte osv.
    och utan ett ljud, mitt hjärta i din hand

Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Klart jag inte kan döma människor! det har jag ingen rätt till, eftersom jag verkligen inte är perfekt själv. Jag kan kansake inte säga vad som är normalt men jag har lättare att säga vad som är onormalt ur min synvinkel.
    Det verkar som du har mer erfarenhet av polygami än vad jag har, jag har nämligen inte stött på något lyckat månggifte.

Jag tvivlar dock starkt på att det verkligen är det " rätta" alltså det som vi människor mår bra av. Det finns många som tycker knullkompisar är "rätt" men min erfaremhet säger mig att det inte är bra egentligen. Likadant med månggifte osv.
    Har du stött på något misslyckat månggifte då?

Jag tror inte det finns något "rätt" som alla människor mår bra av. Det är ju det som är charmen med att vara människa, att vi alla är olika. Vad jag inte förstår är att folk alltid måste börja ta avstånd från saker som skiljer sig från mängden. Kan man inte bara acceptera att alla är olika och vara glad för de människor som hittat en livstil som gör dom lyckliga?
    Senast redigerat av sofia747 den 2008-12-23 klockan 11:28.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Har du stött på något misslyckat månggifte då?

Jag tror inte det finns något "rätt" som alla människor mår bra av. Det är ju det som är charmen med att vara människa, att vi alla är olika. Vad jag inte förstår är att folk alltid måste börja ta avstånd från saker som skiljer sig från mängden. Kan man inte bara acceptera att alla är olika och vara glad för de människor som hittat en livstil som gör dom lyckliga?
    Det är väl så vitt jag vet inte lagligt i Sverige ännu men det jag hört från andra länder där det är tillåtet är att kvinnan blir förtryckt och att inte barnen mår bra.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Det är väl så vitt jag vet inte lagligt i Sverige ännu men det jag hört från andra länder där det är tillåtet är att kvinnan blir förtryckt och att inte barnen mår bra.
    Menar du nått äktenskap mellan en man och fem fruar i saudiarabien eller vadå?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Om du hade brytt dig om att verkligen kolla in i en familj som kanske lever med tex tre vuxna tillsammans så kunde du se att det är ingen större skillnad förutom att det just är tre vuxna. Månggifte är inte tillåtet i Sverige nej men du kan lita på att det kommer vara på tapeten så fort diskussionen om homoäktenskap har lagt sig. Det finns alltid dåliga och bra exempel på allt men om vi ska utgå från de dåliga exemplerna så är fan inget bra. Tror du inte det finns "vanliga" äktenskap där kvinnan är förtryckt och barnen mår dåligt?

Vad som ännu en gång måste påpekas är att det jag förespråkar ska vara frivilligt för alla inblandade parter. Jag står inte bakom att gifta bort sina 14-åriga döttrar till 65-åriga gubbar som redan har 17 fruar.

Men om tex jag och min eventuella partner hittar en tredje person som vi båda faller för och som faller för oss båda, varför skulle vi inte kunna leva ihop alla tre då? För att det är dåligt för barnen? För att granne skulle titta konstigt på oss? För att mamma skulle tycka det var en dålig idé?
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär

Zolikii
    Guest

Standard

Jag är heterosexuell. Har tänkt att jag är bisexuell ibland men tror inte det egentligen.

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag gillar tjejor, men jag har å andra sidan alltid varit lite speciell utav mig

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Någonsin hört talas om otrohet?
    vi kan vinkla om frågan lite... vill inte allra flesta att DERAS PARTNER skall hålla sig till en partner?
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    vi kan vinkla om frågan lite... vill inte allra flesta att DERAS PARTNER skall hålla sig till en partner?
    hehe den var bra!

Erfaren medlem popnonstops avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    jo förmodligen dom flesta, men det gör ju inte att de som inte vill ha det så har en läggning som är "fel". så länge alla inblandande är med på det och mår bra utav det så tycker jag att det är konsigt att andra människor som inte ens är inblandade ska ha något emot det.
    one november, spawned a monster in the shape of this child

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av popnonstop Visa inlägg
    jo förmodligen dom flesta, men det gör ju inte att de som inte vill ha det så har en läggning som är "fel". så länge alla inblandande är med på det och mår bra utav det så tycker jag att det är konsigt att andra människor som inte ens är inblandade ska ha något emot det.
    jag undrar ofta varför folk som inte har med saken att göra har så mycket åsikter...tro mig.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Standard

loveavtryck smulbävern såld
    <3

Sidan 37 av 39 FörstaFörsta ... 27282930313233343536373839 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •