Visa resultat för omröstning: Vilken sexuell läggning alternativt parafili lider du av?

Antal röster
109. Du får inte rösta i den här omröstningen
Sidan 30 av 39 FörstaFörsta ... 2021222324252627282930313233343536373839 SistaSista
Resultat 436 till 450 av 571

Ämne: Sexualiteter

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Intressant humor hon har, den där Embelie, som för övrigt verkar vara den mest asexuella personen jag någonsin har stött på i livet.

EDIT: En skum fråga som jag inte tror har diskuterats här inne är huruvida heterosexuellt utbyte med ett syskon kan anses som mer eller mindre fel/onaturligt/etc. än exempelvis ett homosexuellt utbyte, under förutsättning att alla är med på utbytet.
    Senast redigerat av namokab den 2008-12-15 klockan 00:41.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Intressant humor hon har, den där Embelie, som för övrigt verkar vara den mest asexuella personen jag någonsin har stött på i livet.
    Lovar att din uppfattning kommer ändras, om du skulle stöta på mig i verkliga livet. Hej och hå.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Lovar att din uppfattning kommer ändras, om du skulle stöta på mig i verkliga livet. Hej och hå.
    Jag var alltså ironisk nu!
    Vad tror du om min syskon vs. homo-EDIT då?
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag var alltså ironisk nu!
    Vad tror du om min syskon vs. homo-EDIT då?
    Du får öva på din ironi lite.

Ja, vad tror jag om den? Själva editen i sig är väl fin. Innehållet vet jag inte. Jag känner väl en viss äcklig smak i munnen när jag tänker på båda varianter.
    Blogg

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Du får öva på att förstå ironi. Jag tog inte åt mig av ditt lilla skämt.

Jag håller med om att båda känns helt otänkbara för egen del. Och egentligen är frågan helt hypotetisk och onödig. Varför värdera olika "läggningar" gentemot varandra liksom? Men samtidigt är frågan intressant eftersom folk skulle komma upp med så roliga argument. Och det är ju det enda debatter handlar om egentligen, att fördriva tiden med lite uppseendeväckande ordbajseri ...
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    May 2007

Standard

Du får öva på att förstå ironi. Jag tog inte åt mig av ditt lilla skämt.

Jag håller med om att båda känns helt otänkbara för egen del. Och egentligen är frågan helt hypotetisk och onödig. Varför värdera olika "läggningar" gentemot varandra liksom? Men samtidigt är frågan intressant eftersom folk skulle komma upp med så roliga argument. Och det är ju det enda debatter handlar om egentligen, att fördriva tiden med lite uppseendeväckande ordbajseri ...
    Men uppenbarligen så är det en viss skillnad läggningar emellan. Sex med barn och syskon är ju som bekant, väldigt straffbart.
    Blogg

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Men uppenbarligen så är det en viss skillnad läggningar emellan. Sex med barn och syskon är ju som bekant, väldigt straffbart.
    Barn är en sak. Men det vete sjutton om lagen borde göra någon skillnad mellan homosexualitet och syskonsex om älskarna agerar av fri vilja. Det skulle väl vara p.g.a. risken för barnafödsel då. Homosexualitet är ju helt ofarlig för alla andras liv. Antar att det är anledningen.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    May 2007

Standard

Barn är en sak. Men det vete sjutton om lagen borde göra någon skillnad mellan homosexualitet och syskonsex om älskarna agerar av fri vilja. Det skulle väl vara p.g.a. risken för barnafödsel då. Homosexualitet är ju helt ofarlig för alla andras liv. Antar att det är anledningen.
    Men vadå borde? Det är på riktigt straffbart att ha samlag med sitt syskon, vare sig han eller hon vill det eller inte.
    Blogg

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Det finns tydligen några sexuella avvikelser som får folk att gå igång på staket och träd. Vad de heter minns jag inte, men det var en kvinna i Tyskland som gifte sig med Berlinmuren och hade ofta sex med den^^
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Erfaren medlem Palace_Mains avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Det finns tydligen några sexuella avvikelser som får folk att gå igång på staket och träd. Vad de heter minns jag inte, men det var en kvinna i Tyskland som gifte sig med Berlinmuren och hade ofta sex med den^^
    haha och min pojkväns kompis har försökt dejta henne innan han visste vem hon var men insåg att han inte skulle ha nån chans mot Berlinmuren sen när de fram kom vem hon var

här i stan va de även nån som hade en liten grej för damcyklar han eh ja ni vet lämnade sina spår på dem så att säga
    varje gång du möter min blick, blir min värld en aning större

Standard

Noen her som har lest Kinsey-rapportene? De tar for seg nettopp dette med seksualitet, normalitet og seksualvaner.

For enkelte på denne tråden burde rapportene, bøkene om Kinsey og ikke minst filmen om Kinsey være svært interessant. Alfred Kinsey var en biolog som etter at han traff sin blivende hustru forsto at amerikanske studenter visste for lite om hva som var vanlig når det kom til seksualitet.

Om filmen Kinsey

Om personen Alfred Kinsey

En av de viktigste tingene han kom fram til, var at ordet "normalt" ikke burde brukes innenfor seksualitet. "vanlig" er et mye bedre ord, og dekker større deler av befolkningen. På den tiden var homofili ikke godkjent i samfunnet fordi det ikke ble sett på som statistisk "normalt" (flesteparten var ikke homofile), men man kunne ikke si at homofili ikke var "vanlig"...
    Senast redigerat av Sorrow den 2008-12-15 klockan 15:40.
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Erfaren medlem Malin_as avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

kärlek mellan syskon får mig att tänka på den där boken av Katarina von Bredow som är så bra. kommer inte ihåg vad den heter nu, men i alla fall.

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Den kvinnan bor faktiskt i Sverige och har en hemsida: http://www.berlinermauer.se/

Hon beskriver sig som "objektsexuell". Fascinerande, men väldigt märkligt minst sagt! En sak förstår jag dock inte: hur kan hon fortfarande anse sig vara gift med någon som är "avliden"; hon borde väl vara änka eftersom Berlinmuren revs 1989?

En annan detalj jag hakar upp mig på: varför pratar hon om Muren som sin "man"? Om hon tänder på objekt spelar väl inte könet någon roll? Hon tänder ju inte på människor. Varför ser hon då muren som manlig och inte som kvinnlig?
    Senast redigerat av Vettvilling den 2008-12-15 klockan 13:18.

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Men vadå borde? Det är på riktigt straffbart att ha samlag med sitt syskon, vare sig han eller hon vill det eller inte.
    Jag måste väl få ha åsikter om hur jag tycker att lagen BORDE vara utformad. Det är inget som säger att den är rätt idag. Å andra sidan är jag lite splittrad i den här frågan. Homosexualitet är uppenbarligen en naturlig läggning i den meningen att det finns ett hyfsat stort antal människor som helt enkelt tänder på samma kön. Det säger sig självt att de kommer att söka sig till varandra. Däremot så är inte syskonsex en typisk "läggning"; det finns inga nattklubbar dit kära syskon kan gå. Kärlek mellan syskon kan väl snarare anses som kärlek mellan två närstående människor som på något märkligt sätt går över gränsen för vad som är biologiskt optimalt (risk för inavel) och socialt accepterat. Hur går det liksom till när två syskon närmar sig varandra första gången? De kan ju inte gärna gå till en gay-klubb och visa att de är likasinnade? Lite skumt. Jag såg en dokumentär från Skottland där två halvsyskon återfick kontakten med varandra i vuxen ålder och på något sätt verkade det som om de fyllde varandras tomhet i hjärtat, vilket ledde till starka känslor och därefter ett förhållande. Deras mamma ringde då polisen och de blev hämtade som värsta brottslingarna därför att de älskade varandra för mycket ... Bara som exempel på att lagen kan frånta människor friheten att leva ut sina känslor, hur onaturliga eller fel samhällsnormen än tycker att den är. Vad gäller risken för inavel, om den nu ska användas som huvudargument mot syskonkärlek, så skulle man i och för sig kunna säga att kärlek mellan två bröder eller två systrar är helt ofarlig. Så i det fallet ser jag inte riktigt varför samhället ska kontrollera deras förbjudna beteende. Hur ska man kunna bedöma att en av parterna inte var frivilligt med på det sexuella utbytet? Hmmm, coolt om de är enäggstvillingar, värsta narcissistiska möjligheten att ha sex med sin egen spegelbild, kanske vore något som knäpp manusidé till en film eller dylikt ...

Ha ha, underbart att tråden kom in på Berlinmuren. Så wunderbar.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Standard

namokab; Drømmer du ofte om en 3-kant med et par eneggede tvillinger?
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Sidan 30 av 39 FörstaFörsta ... 2021222324252627282930313233343536373839 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •