Visa resultat för omröstning: Vilken sexuell läggning alternativt parafili lider du av?

Antal röster
109. Du får inte rösta i den här omröstningen
Sidan 29 av 39 FörstaFörsta ... 1920212223242526272829303132333435363738 ... SistaSista
Resultat 421 till 435 av 571

Ämne: Sexualiteter

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av __Sjufyrasju Visa inlägg
    Haha, hur ska jag tolka det där nudå?
    Haha, du är säkert en jättetrevlig och snygg tjej men jag håller fortfarande på att komma över mitt förhållande så det blir inget nytt för mig på ett tag ;]

Plus att jag inte vill sno dig från Staffan.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Erfaren medlem Rosorochmains avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Ja precis! Jag förstår och tar till mig ditt resonemang, det fungerar helt säkert när man är bisexuell. Jag som är något mellanting har svårare att förklara det även på ditt sätt. Säger jag att jag är 5% bisexuell tror väl någon att jag blir tillsammans med en tjej/20 vilket inte är fallet. Jag säger nog att "Jag skulle kunna känna viss sexuell dragning till en tjej, men inget emotionellt (som i kär) och jag skulle troligtvis aldrig inleda ett förhållande med en tjej". Lite jobbigt att dra denna så fort någon frågar dock Så jag säger nog att jag är hetero =)
    Det är ju en helt okej variant också, att om man känner att man tillhör någon gren rätt mycket starkare än andra grenar, så kan man ju avrunda lite. Skulle jag eventuellt också gjort om jag var i dina skor.

Nu ska jag också avrunda för jag ska gå och lägga mig. Tack för dagens ganska givande diskussioner!
    Älskling, jag har aldrig kunnat lära dig någonting
    Våldsamt klar glider jag över din hud med tanken
    I bästa fall så kan jag bidra med en känsla

Erfaren medlem __Sjufyrasjus avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Haha, du är säkert en jättetrevlig och snygg tjej men jag håller fortfarande på att komma över mitt förhållande så det blir inget nytt för mig på ett tag ;]

Plus att jag inte vill sno dig från Staffan.
    Fan också, haha

Aah, han skulle nog bli jääääätteledsen, eehm
    Du är musiken

Blogg

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Tycker vi borde hitta nåt nytt ämne att diskutera, känns som om det viktiga i diskussionen hände för några sidor sen. Någon som har förslag?

Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Monogami/polygami är alltid ett hett ämne. Går det att ha ett förhållande tre pers samtidigt?
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär

Reg.datum
    May 2007

Standard

Monogami/polygami är alltid ett hett ämne. Går det att ha ett förhållande tre pers samtidigt?
    Det är nog mycket en moralfråga, jag personligen hade inte känt mig särskilt bekväm i ett sånt förhållande men om alla 3 parter (ev. flera) är med på det så fine
    Du är musiken

Blogg

Erfaren medlem vilowens avatar
    Reg.datum
    Apr 2004

Standard

Tycker att det känns lättare att isåfall helt skita i förhållandet om man vill ha flera med i leken. Dom känslomässiga banden finns ju där utan att man behöver sätta förhållandestämpel på, och dom kan man ha med flera samtidigt.

Blev det där skitrörigt?
    Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
    - Jonathan Safran Foer

Reg.datum
    May 2007

Standard

lite rörigt men jag fattar
    Du är musiken

Blogg

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Det är nog mycket en moralfråga, jag personligen hade inte känt mig särskilt bekväm i ett sånt förhållande men om alla 3 parter (ev. flera) är med på det så fine
    Ärligt talat så tycker jag inte att det är ok, men det funkar ju bevisligen för vissa. Jag kan inte motivera varför jag tycker som jag tycker heller. By the way så är Big Love som behandlar polygami en sjukt bra serie.

Eller ok är det väl, jag skulle acceptera en polygamisk familj men jag skulle aldrig själv kunna ha ett sådant förhållande. Så nu blev mitt inlägg lite uppfuckat igen, jaja.

Reg.datum
    Nov 2002

Standard

RFSU vill ju tex starta en utredning om möjligheten att ingå äktenskap med fler än en om alla ingår med varandra (inte samma sak som att tex en man har 15 fruar). Rätt eller fel?

Men jag håller med Åsa. Så länge alla är med på det ska det väl inte vara några problem om man har flera förhållanden?
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

självklart, polygami kan jag själv tänka mig i.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Rosorochmains avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Definitivt och tio tecken!
    Älskling, jag har aldrig kunnat lära dig någonting
    Våldsamt klar glider jag över din hud med tanken
    I bästa fall så kan jag bidra med en känsla

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Ärligt talat så tycker jag inte att det är ok, men det funkar ju bevisligen för vissa. Jag kan inte motivera varför jag tycker som jag tycker heller. By the way så är Big Love som behandlar polygami en sjukt bra serie.

Eller ok är det väl, jag skulle acceptera en polygamisk familj men jag skulle aldrig själv kunna ha ett sådant förhållande. Så nu blev mitt inlägg lite uppfuckat igen, jaja.
    Aah precis, var typ det jag menade. Jag hade aldrig kunnat vara i ett sådant förhållandemen jag ser inget fel i det, typ så att man skulle förbjuda det. Vill alla inblandade ha det så, då är det väl okej liksom
    Du är musiken

Blogg

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Intressant tråd, tänkte jag och började läsa vad ni skrivit. Men det blev lite skum känsla ... Kändes som alla i princip var överens och så diskuterar man lite runt definitioner av ord som naturligt/onaturligt ... Ungefär samma röriga känsla som jag får av debattprogram på TV. Nästan så att man borde försöka göra en resumé, bara för att reda ut begreppen, men det orkar jag inte ...

Hur som helst tror jag att vissa människor (t.ex. Embelie och namokab) för egen del tycker att det känns motbjudande att göra vissa sexuella handlingar och att de inte vill se på när andra gör dessa handlingar, precis som inte alla människor tycker att det är jättetrevligt att se på när andra skiter. Det behöver inte betyda att det är onaturligt att ha ett behov av att skita eller att det är fel att skita eller att man fördömer människor som skiter, så länge som man själv inte blir utsatt för skiten. Det där var alltså en liten sammanfattning av tråden.

Så vilka ämnen ska vi diskutera nu då? Jo, kanske det här med att "sex" ska vara en privat grej ...
    Är det okej för en man och en kvinna att kyssa varandra ute bland folk när andra kan tycka att det är motbjudande?
    Är det överhuvudtaget okej att visa sig bland folk om man är direkt motbjudande?
    Och om en människa vill visa upp sig själv för andra som gärna vill se på, är det fel?
    Blir exhibitionism "fel" därför att jag eller du uppfattar det som en psykisk störning?

Äh förresten, det kanske inte var så intressanta frågor ...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Intressant tråd, tänkte jag och började läsa vad ni skrivit. Men det blev lite skum känsla ... Kändes som alla i princip var överens och så diskuterar man lite runt definitioner av ord som naturligt/onaturligt ... Ungefär samma röriga känsla som jag får av debattprogram på TV. Nästan så att man borde försöka göra en resumé, bara för att reda ut begreppen, men det orkar jag inte ...

Hur som helst tror jag att vissa människor (t.ex. Embelie och namokab) för egen del tycker att det känns motbjudande att göra vissa sexuella handlingar och att de inte vill se på när andra gör dessa handlingar, precis som inte alla människor tycker att det är jättetrevligt att se på när andra skiter. Det behöver inte betyda att det är onaturligt att ha ett behov av att skita eller att det är fel att skita eller att man fördömer människor som skiter, så länge som man själv inte blir utsatt för skiten. Det där var alltså en liten sammanfattning av tråden.

Så vilka ämnen ska vi diskutera nu då? Jo, kanske det här med att "sex" ska vara en privat grej ...
    Är det okej för en man och en kvinna att kyssa varandra ute bland folk när andra kan tycka att det är motbjudande?
    Är det överhuvudtaget okej att visa sig bland folk om man är direkt motbjudande?
    Och om en människa vill visa upp sig själv för andra som gärna vill se på, är det fel?
    Blir exhibitionism "fel" därför att jag eller du uppfattar det som en psykisk störning?

Äh förresten, det kanske inte var så intressanta frågor ...
    Jag tror inte att folk som sätter sig i tredje person har sex... alls.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Sidan 29 av 39 FörstaFörsta ... 1920212223242526272829303132333435363738 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •